  • 241. Data: 2005-05-08 23:40:25
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > Rozumiem, ze mozna to powiedzmy podciagnac pod taki "slogan" jak
    > "kultura picia" - czyli uznac, ze alkohol jest czyms normalnym w zyciu
    > czlowika (nawet mlodego) tak dlugo, jak za jego przyczyną nie powoduje
    > sie zachowań wykraczajacych po za ogolnie przyjete ramy dobrego
    > wychowania oraz obowiazujace prawo.

    A nie jest? Patrz: wina we Francji. Patrz: poncz w słodyczach. Patrz:
    likiery w cukierkach (np. wedlowskie 'beczułki', które czasem - kalorie
    - pozwalam sobie spałaszować, a wcześniej pozwalali mi je spałaszować
    także rodzice).

  • 242. Data: 2005-05-08 23:45:41
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > I zakazywanie wstępu do pubu czy wprowadzanie 'godzin policyjnych' go
    > nie zastąpi. Nawet w znikomym procencie.

    To co proponujesz? Oczywiscie po za tym, zeby przy kazdym rodzicu
    postawic policjanta, ktory dopilnowalby wychowania pociechy na wzorowego
    i moralnego czlowieka ;)

    > Śmiem twierdzić, że takie bezsensowne zakazy problem jeszcze pogłębiają.

    No to argumentuj, jak śmiesz ;)

    > A widzisz.

    A widze, ze ty jeszcze mniej ;)

    > Poporoszę o podanie jakiegoś kompetentnego źródła tych informacji.

    No to ja jestem ;) 5 lat praktyki jako wychowawca kolonijny dzieci i
    mlodzizy w wiku od 8 do 16 lat.

    > Źródło musi oczywiście się opierać na jakiejś solidnej, reprezentatywnej
    > próbce.

    10 turnusow po 25 sztuk = 250 dzieciakow "wlasnych", choc obserwacja
    dotyczyla calosci populacji - srednio 10 x 200 = 2000 sztuk, tfu, znaczy
    dzieci ;)

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz

  • 243. Data: 2005-05-08 23:47:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > Jak to sie mowi - okazja czyni zlodzieja.

    Ach, tyle razy miałem okazję ukraść sprzęt na kilkadziesiąt tysięcy... I co?

    > Czemu zatem okazja mialaby nie
    > czynic alkoholika?

    Bo durne slogany nie tworzą rzeczywistości.

    PS: wprowadź zakaz wychodzenia neiletnich w ogóle na ulice (tam ludzie
    mogą chodzić i palić papierosy!). Oraz kupowania (nawet gazet) przez
    nieletnich w kioskach (przecież tam handlują papierosami!).

    > Np. takie recepty w aptekach na leki psychotropowe - gdyby ich nie bylo
    > (recept) to kazdy moglby siegnac po "legalny" srodek, zaraz po tym, jak
    > uslyszal o tym od kolegi. A tak - mozna i owszem zdobyc ale to i
    > kosztuje i ttrzeba wysilku zeby zdobyc...

    Leki psychotropowe, leki nasercowe, leki na raka, antybiotyki... i
    wiele, wiele innych leków jest dostępnych tylko na recepty. Spróbuj
    pomyśleć, DLACZEGO.

    [ciach]

    > Gdzie? Jak? Dlaczego?

    Poczytaj, pomyśl....

    > Oj, a ty tylko z ta prohibicja i wykazywaniem jak sie nie sprawdzil
    > CALKOWITY zakaz. A ja nie mowie o calkowitym dla wszystkich, tylko o
    > ograniczeniu dostepu nieletnich do takich miejsc jak kluby, bary, puby,
    > gdzie alkohol jest podstawowym, serwowanym napojem.

    Więc wprowadzasz jeszcze bardziej radykalne (i bezsensowne) ograniczenie
    - choć 'tylko' dla pewnej grupy wiekowej.

    Robisz z alkoholu sensację, owoc zakazany... a to będzie odnosić
    odmienny skutek.

    Przyganił kocioł garnkowi.

  • 244. Data: 2005-05-08 23:49:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > Tak, za zakazem wejscia NARABANYCH nieletnich owszem ;) Z reszta nie
    > tylko nieletnich, wszystkich narabanych*

    Zakaz wstępu dla wszystkich narąbanych jest uzasadniony. A nawet
    całkowicie obecnie legalny.

  • 245. Data: 2005-05-08 23:50:15
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A wg. twojej tezy nieletnich należy całkowicie odciąć od alkoholu.
    > Każdego, zawsze i wszędzie.

    Nie. Wedle mojej tezy nalezy odciac nieletnich od alkoholu w miejscach
    publicznych, gdzie nie sa kontrolowani przez opiekunow. W domach niech
    idzie edukacja "kultury picia", polaczona z ogolnym wychowaniem. Moze
    tez np. wpuszczac nieletnich do klubow/barow tylko z osoba dorosla -
    opiekunem prawnym, rodzicem? Cementowaloby to zwiazek w rodzinie - takie
    wspolne wypady.

  • 246. Data: 2005-05-08 23:51:17
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > likiery w cukierkach (np. wedlowskie 'beczułki', które czasem - kalorie
    > - pozwalam sobie spałaszować, a wcześniej pozwalali mi je spałaszować

    No ciesze ze sie ze mna zgadzasz. Chyba, ze cos przeoczylem...

    ;)

  • 247. Data: 2005-05-08 23:55:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > Nie. Wedle mojej tezy nalezy odciac nieletnich od alkoholu w miejscach
    > publicznych, gdzie nie sa kontrolowani przez opiekunow. W domach niech

    Heloł! Skleroza nie boli? Zakaz skrzedaży nieletnim obowiązuje.

    ROTFL

  • 248. Data: 2005-05-08 23:56:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > To co proponujesz? Oczywiscie po za tym, zeby przy kazdym rodzicu
    > postawic policjanta, ktory dopilnowalby wychowania pociechy na wzorowego
    > i moralnego czlowieka ;)

    Każdy kolejny twój pomysł jest bardziej idiotyczny od poprzedniego...

    Tego się nie da rozwiązać systemem zakazowo-nakazowym.

    To jest głebszy problem społeczny i rozwiązać go można tylko kompleksowo.

    > No to argumentuj, jak śmiesz ;)

    Idiotyczne zakazy powodują tylko zwiększenie pogardy dla insntytucji je
    wydających.

    > A widze, ze ty jeszcze mniej ;)

    Zaczynasz mnie irytować.

    > No to ja jestem ;) 5 lat praktyki jako wychowawca kolonijny dzieci i
    > mlodzizy w wiku od 8 do 16 lat.

    To te pikniki musiałbyć wyjątkowo nudne.

    Cóż - wychowacą kolonijnym też trzeba umieć być. Sama chęć szczera nie
    wystarczy.

  • 249. Data: 2005-05-09 00:01:43
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ach, tyle razy miałem okazję ukraść sprzęt na kilkadziesiąt tysięcy... I co?

    Moze czekasz na swoja wielka szanse ;)

    Sprzet za kilkadziesiat tysiecy to nie problem ukrasc, problem jest go
    potem sprzedac za te kilkadziesiat tysiecy i to jeszcze tak, zeby nikt
    sie o nic nie zapytal ;) A to juz nie tak prosto. Prosciej zwinac komus
    komorke, jak jej nie pilnuje...

    Ale to od rzeczy.

    > Bo durne slogany nie tworzą rzeczywistości.

    Hmmm, od razu durne.

    Dla mnie to:

    brak alkoholu - brak uzalezniania od alkoholu
    dostep do alkoholu - mozliwosc uzaleznienia

    > PS: wprowadź zakaz wychodzenia neiletnich w ogóle na ulice (tam ludzie
    > mogą chodzić i palić papierosy!). Oraz kupowania (nawet gazet) przez
    > nieletnich w kioskach (przecież tam handlują papierosami!).

    Kiedy mialem nascie lat tata wyslal mnie do kiosku po 2 paczki fajek i
    dla mnie swiat mlodych. Znalem Pana w kiosku, on mnie, moich rodzicow -
    jednym slowem wszyscy sie znali. Jednak nie sprzedal mi fajek.
    Powiedzial, ze jak tata chce, to niech sobie sam przjdzie...

    Dobra, koniec "przypowiesci" - natomiast ty odwracasz kota ogonem. Nie
    wiem jak z czyms takim "walczyc" wiec nie bede...

    > Leki psychotropowe, leki nasercowe, leki na raka, antybiotyki... i
    > wiele, wiele innych leków jest dostępnych tylko na recepty. Spróbuj
    > pomyśleć, DLACZEGO.

    Zeby trafialy do potrzebujacych, a nie byle gdzie.

    > Poczytaj, pomyśl....
    Czytam, mysle - i tylko odwracanie kota ogonem widze ;)

    > Więc wprowadzasz jeszcze bardziej radykalne (i bezsensowne) ograniczenie
    > - choć 'tylko' dla pewnej grupy wiekowej.

    Mniej wiecej dlatego, ze ta grupa nie jest odpowiedzialna sama za
    siebie. I wiesz, jest uciskana nie tylko przeze mnie. Nie moga glosowac
    w wyborach. Nie moga dostac prawa jazdy. Nie moga kupic alkoholu i
    papierosow w sklepie. Skads sie to wszystko wzielo...

    > Robisz z alkoholu sensację, owoc zakazany... a to będzie odnosić
    > odmienny skutek.

    Wybieram "mniejsze zlo" - obawiam sie, ze gorzej niz obecnie nie moze
    byc. A alkohol, to zadna sensacja. Natomiast wiem, jak dziala on na
    mlody organizm, a takze widze, ze po alkoholu mlodziez "nie potrafi sie
    zachowac", a ewentualne konsekwencje ich nie dotycza - przeciez sa
    niepelnoletni.

  • 250. Data: 2005-05-09 00:08:23
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Każdy kolejny twój pomysł jest bardziej idiotyczny od poprzedniego...

    No ale to ty uwazasz, ze wszystko zalatwi wychowanie. Ale skoro go
    obecnie nie ma lub jest szczatkowe. Oraz nie popierasz moich
    wczesniejszych pomyslow to siegam tam, gdzie mnie kierujesz - ze
    wychowanie to podstawa i nalezy tych co powinni zajac sie wychowaniem
    zobligowac do tego, a policjant dopilnuje, zeby tak sie stalo... ;)

    > Tego się nie da rozwiązać systemem zakazowo-nakazowym.

    Zaproponuj rozwiazanie moralno-chrzescijanskie, ktore przyniesie skutek
    ;)

    > To jest głebszy problem społeczny i rozwiązać go można tylko kompleksowo.

    Czyli regulacja prawną i zmianą obyczajów. A jak dac znać tysiacom
    rodziców znać, że coś jest "do bani"? I jeszcze tak, zeby sie przejeli i
    wzieli za "opieke"?

    > Idiotyczne zakazy powodują tylko zwiększenie pogardy dla insntytucji je
    > wydających.

    I tu sie roznimy. Ty uznajesz, ze idiotyzmem jest zabraniac/ograniczac
    dostep do alkoholu nieletnim. A ja wrecz przeciwnie.

    > Zaczynasz mnie irytować.

    Po prostu przyjmuje twoj sposob kontr-argumentacji ;)

    > To te pikniki musiałbyć wyjątkowo nudne.

    Skoro tak twierdzisz - no ale ty to wiesz lepiej...

    > Cóż - wychowacą kolonijnym też trzeba umieć być. Sama chęć szczera nie
    > wystarczy.

    To fakt. Ci co nie potrafia to ze zszarpanymi nerwami i pretensjami
    chcieli wyjezdzac podczas pierwszej polowy swojego turnusu, rzucajac
    dzieciaki, wynagrodzenie, byle tylko sie stad wyniesc. Szkoda, ze nie
    wiesz, co to znaczy byc wychowawca kolonijnym, bo nie gadalbys bzdur
    takich jak co poniektore, co ci sie udaja... ;)

    Pozdr