    From: "Tomek" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Fałszerstwo kuriera firmy przewozowej
    Date: Sat, 30 Jul 2011 18:47:17 +0200

    Witam

    Spotkał mnie dość dziwny przypadek. Zrobiłem zakupy w dwóch sklepach przez
    internet w Amazonie i iBodzie. Najpierw (w czwartek) przyszła przesyłka z
    ibooda, o czym kurier poinformował mnie telefonicznie, bo akurat byłem na
    urlopie i nie mogłem odebrać. Poprosiłem o zwłokę w dostarczeniu paczki do
    poniedziałku i też taki status miała paczka w ssytemie monitoringu. Dzień
    później przyszła przesyłka z amazona i ten sam kurier do mnie dzwoni i informuje
    o tym. Poprosiłem aby obie paczki zostały dostarczone w poniedziałek.
    Wróciłem właśnie z urlopu i jakie było moje zdziwnienie, gdy zobaczyłem w
    monitoringu przesyłek, że tą z amazona już odebrałem w piątek (dosłownie kilka
    minut po tym jak do mnie dzwonił) i to osobiście, bo widnieje tam moje nazwisko!
    A w tym czasie byłem 500km poza miejscem zamieszkania oraz w domu również nie
    było nikogo, więc kurier musiał sfałszować mój podpis. Przypuszczam, że w celu
    "zaopiekowania" się zawartością przesyłki.
    Zgodnie z umową w poniedziałek mają trafić do mnie 2 przesyłki z tym pokwitować
    mogę tylko jedną, bo druga w systemie jest juz przeze odebrana :) Kurier pewnie
    będzie chciał abym zlożym jeden podpis po czym zostawi przesyłki - od tego
    momentu to ja ponosze odpowiedzialność za nie.
    I teraz mam wątpliwości jak to rozegrać i nie chodzi tu już o odzyskanie towaru
    (bo amazon z tego słynie, że podobne reklamacje załatwia bezproblemowo), ale
    żeby pseudo-kurier nie wymigał się od odpowiedzialności lub przynajmniej
    sytuacja się wyjasniła.
    Myślę, że najlepszym rozwiązaniem bedzie zadzwonienie w poniedziałek rano do
    firmy kurierskiej i poinformowanie ich o zastaniałej sytuacji, tak abym wiedział
    jaka powinna być procedura postępowania gdzy przyjedzie kurier. Pytanie czy
    dzwonić do odziału lokalnego czy od razu do centrali? A czy może lepiej najpierw
    porozmawiać z kurierem, bo być może błąd systemu i niesłusznie oskarżam go o
    fałszerstwo i być może kradzież. Jednak ciężko mi inaczej zinterpretować
    postepowanie kuriera i boje się, że tą przesyłke z amazona po prostu i zostawi i
    odjedzie. Co szanowni Państwo byście doradzili?

    pozdrawiam
    T.