eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoFałszerstwo kuriera firmy przewozowejFałszerstwo kuriera firmy przewozowej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Tomek" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Fałszerstwo kuriera firmy przewozowej
    Date: Sat, 30 Jul 2011 18:47:17 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Message-ID: <j11cif$gj8$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-152-110.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1312044431 17000 78.8.152.110 (30 Jul 2011 16:47:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Jul 2011 16:47:11 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: labeo
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:684373
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Spotkał mnie dość dziwny przypadek. Zrobiłem zakupy w dwóch sklepach przez
    internet w Amazonie i iBodzie. Najpierw (w czwartek) przyszła przesyłka z
    ibooda, o czym kurier poinformował mnie telefonicznie, bo akurat byłem na
    urlopie i nie mogłem odebrać. Poprosiłem o zwłokę w dostarczeniu paczki do
    poniedziałku i też taki status miała paczka w ssytemie monitoringu. Dzień
    później przyszła przesyłka z amazona i ten sam kurier do mnie dzwoni i informuje
    o tym. Poprosiłem aby obie paczki zostały dostarczone w poniedziałek.
    Wróciłem właśnie z urlopu i jakie było moje zdziwnienie, gdy zobaczyłem w
    monitoringu przesyłek, że tą z amazona już odebrałem w piątek (dosłownie kilka
    minut po tym jak do mnie dzwonił) i to osobiście, bo widnieje tam moje nazwisko!
    A w tym czasie byłem 500km poza miejscem zamieszkania oraz w domu również nie
    było nikogo, więc kurier musiał sfałszować mój podpis. Przypuszczam, że w celu
    "zaopiekowania" się zawartością przesyłki.
    Zgodnie z umową w poniedziałek mają trafić do mnie 2 przesyłki z tym pokwitować
    mogę tylko jedną, bo druga w systemie jest juz przeze odebrana :) Kurier pewnie
    będzie chciał abym zlożym jeden podpis po czym zostawi przesyłki - od tego
    momentu to ja ponosze odpowiedzialność za nie.
    I teraz mam wątpliwości jak to rozegrać i nie chodzi tu już o odzyskanie towaru
    (bo amazon z tego słynie, że podobne reklamacje załatwia bezproblemowo), ale
    żeby pseudo-kurier nie wymigał się od odpowiedzialności lub przynajmniej
    sytuacja się wyjasniła.
    Myślę, że najlepszym rozwiązaniem bedzie zadzwonienie w poniedziałek rano do
    firmy kurierskiej i poinformowanie ich o zastaniałej sytuacji, tak abym wiedział
    jaka powinna być procedura postępowania gdzy przyjedzie kurier. Pytanie czy
    dzwonić do odziału lokalnego czy od razu do centrali? A czy może lepiej najpierw
    porozmawiać z kurierem, bo być może błąd systemu i niesłusznie oskarżam go o
    fałszerstwo i być może kradzież. Jednak ciężko mi inaczej zinterpretować
    postepowanie kuriera i boje się, że tą przesyłke z amazona po prostu i zostawi i
    odjedzie. Co szanowni Państwo byście doradzili?

    pozdrawiam
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1