  • 1. Data: 2006-01-03 12:08:11
    Temat: Falszerstwo
    Od: " M. Sz." <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Jestem studentem Uniwersytetu Lodzkiego. Na sylwestra wyjechalem do Zakopanego
    uzywajac wlasnej legitymacji studenckiej w ktorej przerobilem date stempla
    waznosci. W PKP "kanar" mi ja zakwestionowal i zarekwirowal.
    Ktos powie - Jakim trzeba byc debilem zeby bedac studentem przerabiac daty, a
    nie isc do dziekanatu i legalnie ja podstemplowac. Otoz sprawa wygladala tak
    iz dziekanat nie chcial mi tej pieczatki postawic poniewaz nie uregulowalem
    czesnego (ucze sie zaocznie).
    I teraz pytanie: Czy bylo to dzialanie legalne ze strony UŁ, jaka kara mi
    grozi (wczesniej nie karany) za to co zrobilem i gdzie bedzie to roztrzygane
    (sad grodzki?).

    Pozdrawiam,
    M. Sz.

  • 2. Data: 2006-01-03 12:14:34
    Temat: Re: Falszerstwo
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik " M. Sz." <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak
    > iz dziekanat nie chcial mi tej pieczatki postawic poniewaz nie

    jezlei jestes studentem to musieli piecatke postawic

    > I teraz pytanie: Czy bylo to dzialanie legalne ze strony UŁ, jaka kara mi
    > grozi (wczesniej nie karany) za to co zrobilem i gdzie bedzie to
    > roztrzygane
    > (sad grodzki?).

    karny, art 270 ust 1
    teoretycznie grozi od 3 miesiecy do 5 lat, ciesz sie ze w areszcie nie
    wyladowales
    bo byl juz taki co wyladowal za poslugiwanie sie legitymacja brata.
    (bylo o tym przy kampani PISu, oczywiscie bzdurne porownanie z
    Cimoszewiczem, a durne daltego ze
    uzycie czyjegos dokumentu moze komus przyniesc szkode, nie spianie w
    oswiadczeniu faktu posiadania akcji nikomu tej szkody nie przynosi)

    P.

  • 3. Data: 2006-01-03 20:30:57
    Od: Dredd<...@...pl>

    > karny, art 270 ust 1
    > teoretycznie grozi od 3 miesiecy do 5 lat,

    Nie zapominajmy że w tym przepisie jest jeszcze grzywna i ograniczenie wolności.

    A tak na marginesie: Wg mnie sam fakt, że uczelnia nie dała Ci pieczątki - nawet
    jeśli musiała - nie zwalnia Cię z odpowiedzialności za przestępstwo.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-01-04 11:46:10
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zapominajmy że w tym przepisie jest jeszcze grzywna i ograniczenie
    > wolności.

    ale dla tego kto czyni przygotowania do tego przestepstwa.

    > A tak na marginesie: Wg mnie sam fakt, że uczelnia nie dała Ci pieczątki -
    > nawet
    > jeśli musiała - nie zwalnia Cię z odpowiedzialności za przestępstwo.

    ja inaczej nie pisalem.

    P.