  • 31. Data: 2019-05-10 13:58:52
    Temat: Re: Facebook pozwany W POLSCE za cenzurę
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.05.2019 o 13:21, J.F. pisze:

    > A tu ten cholerny internet ... i gdzie swiadczy uslugi ?

    u odbiorcy usług w Bolanda, to są proste sprawy:)))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 32. Data: 2019-05-10 14:57:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-10 o 13:58, u2 pisze:

    > u odbiorcy usług w Bolanda, to są proste sprawy:)))))))))))

    Jak firma wysyłkowa wysyła coś za granicę to obowiązuje go
    prawo państwa w którym prowadzi działalność czy państwa do
    którego wysyła paczki?

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2019-05-10 15:47:01
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Jak firma wysyłkowa wysyła coś za granicę to obowiązuje go
    > prawo państwa w którym prowadzi działalność czy państwa do
    > którego wysyła paczki?
    >
    > Pozdrawiam

    W niektórych państwach marihuana została zalegalizowana.
    W Polsce nie. Czy przy wysyłaniu paczek z marihuaną z
    tych krajów do Polski polskie prawo nie ma znaczenia?
    Czy USA nie karały *u siebie* i według swojego prawa za
    "narkotyki w USA" choć dana osoba działała poza granicami USA?

    Duży (kwotowo jeśli nie procentowo) fragment działania FB jest
    skierowany na Polskę, generuje zysk jest ze sprzedaży reklam w Polsce i
    na Polskę. Polskie prawo _musi_ więc to _jakoś_ obejmować.
    A na "doszlifowywaniu detali" prawnicy latami sporo będą zarabiać :-)

    Ja z paroma dyskutantami w wątku zgadzam się w jednym:
    szybko _prawomocnego_ wyroku nie będzie. A że komuś innemu
    mimo to się chciało użerać z FB _w Polsce_ to ja tylko
    brawa biję bo mi by się nie chciało/opłacało.

    --
    A. Filip

  • 34. Data: 2019-05-10 17:05:39
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.05.2019 o 14:57, RadoslawF pisze:
    > Jak firma wysyłkowa wysyła coś za granicę to obowiązuje go
    > prawo państwa w którym prowadzi działalność czy państwa do
    > którego wysyła paczki?

    oczywiście wysyła pakiety, ale również odbiorca wysyła pakiety,
    komunikacja jest w obie strony

    jeśli paczka wysłana tradycyjnie to może nie trafić do odbiorcy bez
    uprzedniego sprawdzenia, miałem taką historię z kontrolą mojej paczki,
    kiedy kabelki (chińskie) za bardzo śmierdziały:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 35. Data: 2019-05-10 18:33:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-10 o 15:47, A. Filip pisze:

> [...]
    > Czy USA nie karały *u siebie* i według swojego prawa za
    > "narkotyki w USA" choć dana osoba działała poza granicami USA?

    Kiepski przykład. FB nie przywoził do polski narkotyków.

> [...]
    > na Polskę. Polskie prawo _musi_ więc to _jakoś_ obejmować.
    > A na "doszlifowywaniu detali" prawnicy latami sporo będą zarabiać :-)

    Dokładnie.

    > Ja z paroma dyskutantami w wątku zgadzam się w jednym:
    > szybko _prawomocnego_ wyroku nie będzie. A że komuś innemu
    > mimo to się chciało użerać z FB _w Polsce_ to ja tylko
    > brawa biję bo mi by się nie chciało/opłacało.

    Wiemy już że EU potrafiło finansowo przeczołgać amerykańskie
    korporacje. Ale my to jeszcze nie unia.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2019-05-10 18:58:35
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.05.2019 o 18:33, RadoslawF pisze:
    > Kiepski przykład. FB nie przywoził do polski narkotyków.

    sądzisz, że FB nie może być kanałem komunikacji dla dilerów ?:))))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 37. Data: 2019-05-10 19:06:14
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Kiepski przykład. FB nie przywoził do polski narkotyków.

    To jest przykład dość ekstremalny.

    > Dokładnie.

    > Wiemy już że EU potrafiło finansowo przeczołgać amerykańskie
    > korporacje. Ale my to jeszcze nie unia.

    Ale światowy trend do poddawania FB rygorom lokalnego prawa IMHO jest
    nie do zatrzymania. FB jest po prostu za duży na zagranicznych rynkach
    by mogło być inaczej no chyba że w "koloniach USA".

    --
    A. Filip

  • 38. Data: 2019-05-10 20:41:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-10 o 18:58, u2 pisze:

    > sądzisz, że FB nie może być kanałem komunikacji dla dilerów
    > ?:))))))))))))))

    Sądzę że jesteś idiotą.
    Ale zawsze możesz pozamykać telekomy, wszak przestępcy nie od
    dzisiaj używają telefonów. Potem możesz zaorać drogi, przestępcy
    też po nich jeżdżą, bywa że z narkotykami.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2019-05-10 20:43:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-10 o 19:06, A. Filip pisze:

    > Ale światowy trend do poddawania FB rygorom lokalnego prawa IMHO jest
    > nie do zatrzymania. FB jest po prostu za duży na zagranicznych rynkach
    > by mogło być inaczej no chyba że w "koloniach USA".

    Już niedługo się dowiemy czy jesteśmy ich kolonia czy nie.
    Stawiam że jesteśmy bo nie na darmo wprowadzili ustawę 447.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2019-05-10 20:47:35
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.05.2019 o 20:41, RadoslawF pisze:

> [...]
    > dzisiaj używają telefonów. Potem możesz zaorać drogi, przestępcy
    > też po nich jeżdżą, bywa że z narkotykami.

    ja również ciebie pozdrawiam, lubię jak mnie traktują jak idiotę,
    bynajmniej nie jestem obwoźnym sado-maso:)))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"