  • 1. Data: 2009-11-03 15:39:37
    Temat: Egzekwowanie umowy od sprzedawcy
    Od: "Ath" <a...@o...pl>

    Witam,
    W skrócie: problem z wyegzekwowaniem od sprzedawcy z Allegro wywiązania się z
    umowy.
    Zamówiłem zabawkę dla dziecka za 65 zł + 28 zł koszty wysyłki paczką zwykłą
    poczty polskiej. Zapłaciłem zaraz po zakupie w dniu 04.10 i spokojnie czekałem
    aż do 24.10. Wtedy napisałem maila do sprzedawcy, że paczka nie przychodzi.
    Sprzedawca odpisał, że wróciła z adnotacją "adresat nieznany" (ciekawe, że sam
    się nie pofatygował o tym mnie powiadomić). W związku z zaistniałą sytuacją
    poprosiłem go o zwrot pieniędzy, na co odpowiedział (w serii maili):
    że on się wywiązał, reklamację to mam do poczty polskiej i on w drodze
    ułatwienia mi życia złoży reklamację - i mam czekać 30 dni.
    Nie chcąc ciągnąć wątku kto zawalił:poczta czy on (ja adres podałem
    prawidłowy), poprosiłem więc o zwrot 65 zł za zabawkę, a na resztę godzę się
    poczekać na pocztę. Sytuacja przecież jest taka, że on ma zarówno moje
    pieniądze, jak i towar. Nie uzyskałem odpowiedzi, nie podał mi też numeru
    nadania, o który prosiłem.

    Pytanie: co powinienem dalej zrobić, żeby swoje pieniądze jak najszybciej
    odzyskać.

    Pozdrawiam,
    A.

  • 2. Data: 2009-11-03 17:13:50
    Temat: Re: Egzekwowanie umowy od sprzedawcy
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    zlosic wyludzenie na policji a potem skorzystac (dokumentujac to zgloszeniem
    na policji) z ochrony kupujacych allegro

  • 3. Data: 2009-11-03 17:18:59
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > Sprzedawca odpisał, że wróciła z adnotacją "adresat nieznany" (ciekawe,
    > że sam

    Poproś grzecznie o skan tej adnotacji mailem.
    Jednoczęśnie zarządaj na piśmie zwrotu za towar i jeśli w 7 dni nie da to
    zagroź negatwem, a po 14 dniach złożeniem doniesienie na policję o
    wyłudzenie

    jk

  • 4. Data: 2009-11-04 09:32:51
    Od: "Ath" <a...@o...pl>

> [...]
    > że on się wywiązał, reklamację to mam do poczty polskiej i on w drodze
    > ułatwienia mi życia złoży reklamację - i mam czekać 30 dni.

    A co sądzicie o poniższym wątku? Kto jest mi winien pieniądze za przesyłkę:
    poczta czy wysyłający sprzedawca?

    Pozdrawiam,
    A.

  • 5. Data: 2009-11-04 09:35:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Ath pisze:

    > A co sądzicie o poniższym wątku? Kto jest mi winien pieniądze za przesyłkę:
    > poczta czy wysyłający sprzedawca?

    Winna jest poczta. Sprzedawca powinien wysłać jeszcze raz, a od
    poczty zażądać zwrotu opłaty za niewykonaną poprawnie usługę. Miałem
    niedawno taki przypadek i właśnie tak to zostało wykonane.

    A jak sprzedawca jest burakiem, to tak nie zrobi.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-11-04 09:37:40
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > A co sądzicie o poniższym wątku? Kto jest mi winien pieniądze za
    > przesyłkę:
    > poczta czy wysyłający sprzedawca?

    sprawa jest oczywista.
    Jeśli sp okaże ci skan PRWIDŁOWO zaadresowanej psyłki to wynna jest poszta i
    on na twojom prośbem powinien rekalmować a nastepnie oddać kasem.
    Jeśli popełnił błąd adresujonc - on, jeśli zaś ty pomyliłaś sie to ty

    mec. J.KOlina

  • 7. Data: 2009-11-04 14:33:05
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 04 Nov 2009 10:32:51 +0100, Ath napisał(a):

    > A co sądzicie o poniższym wątku? Kto jest mi winien pieniądze za przesyłkę:
    > poczta czy wysyłający sprzedawca?

    Z kim zawierałeś umowę - z nim czy z pocztą?

    Pozdrawiam,
    Henry