  • 11. Data: 2009-11-04 09:45:24
    Temat: Re: [OT]Re: Egzekucja komornicza od strony wierzyciela: poszukiwanie majątku, koszty, itp
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.11.2009 10:22), Liwiusz wrote:
    [...]
> [...]
    > od razu z poszukiwaniem majątku na 2000zł może być uznane za zbyt
    > uciążliwy sposób, aczkolwiek decyzję taką podejmie sąd, musiałbyś
    > poczytać orzeczenia w podobnych sprawach.
    >
    > Powyższe jest przy założeniu, że dłużnik spłaci należność po wszczęciu
    > egzekucji, dając tym samym dowód na to, że zrobiłby to po standardowym
    > jej wszczęciu, bez tylu kosztów. Jeśli bowiem mimo wszczęcia
    > postępowania nie udaje się tych 100zł odzyskać, to wierzyciel ma już
    > moralne prawo, aby poszukiwać wciąż majątku dłużnika, choćby w ciągu

    Czyli, jeżeli mam jakiegoś dłużnika który nie ma majątku, a chcę go
    pognębić, to mogę mu w majestacie prawa "napompować" dług tak że jak już
    będzie miał majątek to mu nie starczy na spłatę długu?

    Bo rozumiem że od tych kosztów komornika należą się ustawowe odsetki ?

    I pytanie, czy z kwotą powiększoną o te 2000 to idę od razu do komornika
    (powiedzmy za rok)? czy też musi to jeszcze "klepnąć" sąd?

    p. m.

  • 12. Data: 2009-11-04 10:09:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

    > Czyli, jeżeli mam jakiegoś dłużnika który nie ma majątku, a chcę go
    > pognębić, to mogę mu w majestacie prawa "napompować" dług tak że jak już
    > będzie miał majątek to mu nie starczy na spłatę długu?

    Niby tak, ale... (patrz niżej)

    > Bo rozumiem że od tych kosztów komornika należą się ustawowe odsetki ?

    Niespecjalnie. Ja przynajmniej dochodzę bez odsetek. Podobnie jest z
    kosztami sądowymi - sąd zazwyczaj nie zasądza ich z odsetkami.

    > I pytanie, czy z kwotą powiększoną o te 2000 to idę od razu do komornika
    > (powiedzmy za rok)? czy też musi to jeszcze "klepnąć" sąd?

    Nie musi, komornik na tytule wykonawczym umieszcza informacje jakie
    koszty poniósł wierzyciel i potem można wnioskować o egzekucję tych
    kosztów w kolejnej egzekucji.

    --
    Liwiusz