eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEgzekucja komornicza od strony wierzyciela: poszukiwanie majątku, koszty, itp › Re: [OT]Re: Egzekucja komornicza od strony wierzyciela: poszukiwanie majątku, koszty, itp
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT]Re: Egzekucja komornicza od strony wierzyciela: poszukiwanie
    majątku, koszty, itp
    Date: Wed, 04 Nov 2009 10:45:24 +0100

    (04.11.2009 10:22), Liwiusz wrote:
    [...]
    > Teoretycznie jest taka możliwość - zgodnie z art. 799kpc. wierzyciel
    > powinien zastosować sposób egzekucji najmniej uciążliwy dla dłużnika.
    > Zatem przy założeniu, że chcemy odzyskać małą kwotę (np. 100zł) walenie
    > od razu z poszukiwaniem majątku na 2000zł może być uznane za zbyt
    > uciążliwy sposób, aczkolwiek decyzję taką podejmie sąd, musiałbyś
    > poczytać orzeczenia w podobnych sprawach.
    >
    > Powyższe jest przy założeniu, że dłużnik spłaci należność po wszczęciu
    > egzekucji, dając tym samym dowód na to, że zrobiłby to po standardowym
> [...]

    Czyli, jeżeli mam jakiegoś dłużnika który nie ma majątku, a chcę go
    pognębić, to mogę mu w majestacie prawa "napompować" dług tak że jak już
    będzie miał majątek to mu nie starczy na spłatę długu?

    Bo rozumiem że od tych kosztów komornika należą się ustawowe odsetki ?

    I pytanie, czy z kwotą powiększoną o te 2000 to idę od razu do komornika
    (powiedzmy za rok)? czy też musi to jeszcze "klepnąć" sąd?

    p. m.