eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEgzekucja komornicza od strony wierzyciela: poszukiwanie majątku, koszty, itp › Egzekucja komornicza od strony wierzyciela: poszukiwanie majątku, koszty, itp
    From: "White Rabbit" <W...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Egzekucja komornicza od strony wierzyciela: poszukiwanie majątku, koszty,
    itp
    Date: Tue, 3 Nov 2009 18:51:43 +0100

    Witam,

    Od wczoraj posiadam tytuł wykonawczy udzielony na podstawie wyroku zaocznego
    (z rygorem natychmiastowej wykonywalności) w sprawie cywilnej o zapłatę (ok.
    3tys zł). Właśnie piszę wniosek o wszczęcie egzekucji komorniczej i w
    związku z czym, mam kilka pytań:

    - Czy warto czekać na uprawomocnienie się wyroku i czy komornik będzie na to
    czekał?

    - We wniosku należy wskazać sposoby egzekucji - posiadam jedynie takie dane
    jak: adres zamieszkania dłużnika, telefon, NIP oraz REGON. Wiem, że prowadzi
    on działalność gospodarczą pod adresem zamieszkania i podejrzewam, że jest
    też właścicielem nieruchomości pod tym samym adresem. Niestety nie posiadam
    numerów jego kont bankowych, numeru rej. jego auta, ani numeru KW
    nieruchomości. Czy we wniosku do komornika wystarczy wymienić wszystkie w/w
    sposoby bez szczegółowych danych? Czy oznacza to, że komornik z urzędu
    zwróci się do US, ZUS, CEPiK itp urzędów o brakujące dane? Wiem, że mogę
    wnieść o poszukiwanie majątku dłużnika, ale wtedy wierzyciel pokrywa
    zaliczki na poczet kosztów poszukiwania majątku dłużnika - czy ktoś wie,
    jaka w praktyce jest wysokość owych opłat (zaliczek) i czy można je
    egzekwować od dłużnika (jeżeli egzekucja będzie skuteczna)? A może warto
    samemu zwócić się do US i ZUS o wydanie info o dłużniku, na podstawie
    posiadanego tytułu wykonawczego?

    -Ogólnie: na jakie koszty należy się przygotować w momencie składania
    wniosku egzekucyjnego do komornika?

    - Dłużnik posiadał ważne ubezpieczenie OC, z którego miały być pokryte moje
    roszczenia powstałe w wyniku szkody, jaką mi wyrządził. Niestety dłużnik nie
    potwierdził swojej winy w Towarzystwie Ubezpieczeniowym, dlatego sprawa
    trafiła do sądu. Czy teraz mając wyrok zaoczny, mogę go złożyć do
    Ubezpieczyciela równolegle z wnioskiem do komornika i żądać wypłaty
    należności z polisy OC dłużnika? Wtedy odzyskałbym przynajmniej część swoich
    należności bez odsetek i kosztów sądowych. Czy jednak muszę poczekać na
    efekty egzekucji komorniczej?

    Z góry dziękuje za pomoc.

    WhiteRabbit