    From: akanid <a...@b...spamu.prosze.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Egzekucja długu. Komornik umorzył.
    Date: Sun, 04 May 2008 15:05:30 +0200

    Witam

    Wydano wyrok sądowy. Nakaz zapłaty w trybie upominawczym (10-paź-2005
    250zł + 45koszty sądowe). Nadano klauzule wykonalności (9-lis-2005).
    Sprawę oddano do komornika a ten po pewnym czasie umorzył postępowanie.
    Jak mi się zdaje mogę wznowić sprawę u komornika i za każdym razem od
    wznowienia leci 10 lat na ściągniecie, tak jest?
    Czy mogę zlecić komornikowi ustalenie obecnego adresu zamieszkania oraz
    poszukanie źródeł dochodu? adres koleś raczej ma taki sam bo chłoptasia
    nie stać na wyprowadzenie sie od rodziców ale kto wie może sie wziął w
    garść. Ile orientacyjnie może kosztować takie zlecenie? kwota wyroku

    Rozumiem, że komornik ma wtedy obowiązek ściągnąć:
    kwotę wskazana w nakazie zapłaty
    koszty sądowe i nadania klauzuli wykonalności
    koszty komornika w trakcie 1 próby odzyskania
    koszty komornika w trakcie 2 próby odzyskania

    oraz odsetki liczone:
    od kwoty wskazanej w nakazie zapłaty od dnia nakazu zapłaty
    koszty sądowe i nadania klauzuli wykonalności od dnia nakazu zapłaty
    koszty komornika w trakcie 1 próby odzyskania od dnia umorzenia ????

    W zasadzie najwięcej wątpliwości mam co do sposobu obliczenia odsetek.
    Czy tylko od kwoty wskazanej w nakazie czy po pewnym czasie tez od
    kosztów sądowych i komorniczych. Sąd zasądził odsetki ustawowe.

    z góry dzięki za pomoc
    akanid

    p.s. czy mogę sprzedać ten dług jako osoba prywatna jakiejś firmie??