  • 11. Data: 2012-03-30 23:15:35
    Temat: Re: Dźwięki z Visty beta
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Wojciech "Spook" Sura wrote:
> [...]
    > architektonicznego i architektonicznourbanistycznego oraz do
    > korzystania z elektronicznych baz danych spełniających cechy utworu,
    > chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem
    > zarobkowym. </cytat>
    >
    > Po pierwsze, utwór został już rozpowszechniony - ISO bety systemu było
    > dostępne całkowicie publicznie i nieodpłatnie. Po drugie - użytek
    > będzie zdecydowanie osobisty.
    >
    > Czy w takim razie - nawet wbrew informacjom od MS, mogę przenieść
    > sobie te utworki na komputer i korzystać z nich legalnie (w świetle

    dlaczego mam wrażenie że robisz sobie jaja :)

  • 12. Data: 2012-03-30 23:37:59
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > dlaczego mam wrażenie że robisz sobie jaja :)

    Ale to jest bardzo dobre pytanie.
    Ja jestem ciekaw, czy dobrze mnie się wydaje, że wykorzystywać poza
    oryginalnym oprogramowaniem ich nie wolno.

  • 13. Data: 2012-03-31 08:02:19
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2012-03-30 13:55, Wojciech "Spook" Sura wrote:
    > Czy w takim razie - nawet wbrew informacjom od MS, mogę przenieść sobie
    > te utworki na komputer i korzystać z nich legalnie (w świetle polskiego
    > prawa)?

    Tak.

    I nie tyle wbrew co obok. Zapytałeś przez grzeczność, powiedzieli nie.

    Tyle, że w Polsce możesz sobie te dźwięki wziąć i ich używać bez żadnych
    pytań.

    gacek

  • 14. Data: 2012-03-31 11:04:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Mar 2012, witek wrote:

    > to nie są programy. tam nie ma kodu wykonywanego przez procesor.

    Problemy widzę dwa:
    - IMO mniej ważny, dotyczy sporu o formę. Chodzi o pytanie, czy
    wszelki zapis algorytmiczny to program. Byłbym skłonny przyjać
    inaczej okreslone kryterium: jaki cel ma tresc kodu.
    Kod .JPG, .MP3 czy .AVI służy odtworzeniu tresci audiowizualnych,
    więc tu bym się zgodził z tym co napisałes, ale IMO *w niczym*
    nie różni się to od wygenerowania "kodu wprost obsługiwanego
    przez procesor" który odtworzy taka tresc (np. GIMP potrafi
    zapisywać wynik jako kod .c).
    Wyrażę się jasniej: IMVHO Twoje kryterium uznania czegos za
    program jest... zbyt restrykcyjne :)
    - poważniejszy który wyraziłem obok, czyli wyrazny zapis
    w PA dotyczacy "integralnosci utworu". Co pozwala nam na
    uznanie, że rzeczone dzwięki można (jednak) traktowac
    osobno?
    Niewatpliwie odpowiedz nie jest oczywista, biorac pod uwagę
    że do częsci programów sa dołaczone np. osobno licencjonowane
    fonty. Powstaje więc pytanie dlaczego niewyróżnione składowe
    miałyby być traktowane inaczej.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-03-31 11:36:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Skrypëk wrote:

    > Ale to jest bardzo dobre pytanie.
    > Ja jestem ciekaw, czy dobrze mnie się wydaje, że wykorzystywać poza
    > oryginalnym oprogramowaniem ich nie wolno.

    prawnie OK ale realnie, to kto go bezie o to scigał ze sobie zamontował
    schemat z Visty do do innego windowsa.

    kto to sprawdzi. imho problem jest mocno wydumany.

  • 16. Data: 2012-03-31 11:53:45
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Dnia 30-03-2012 o 23:15:35 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > dlaczego mam wrażenie że robisz sobie jaja :)

    Mylne. Postępuje wg zasady Terry'ego Pratchetta, że małe wymówki otwierają
    drogę dla dużych wymówek. Jeśli będę korzystał z pirackich dźwięków w
    systemie, to od tego krótka droga do pirackich mp3, filmów, a potem
    programów i gier. A obiecałem sobie jakiś czas temu mieć na komputerach
    wszystko maksymalnie legalne.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 17. Data: 2012-03-31 13:53:41
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > prawnie OK ale realnie, to kto go bezie o to scigał ze sobie
    > zamontował schemat z Visty do do innego windowsa.
    > kto to sprawdzi.

    Dowolne przestępstwo popełnione dostatecznie skrycie będzie nieścigane bo
    niewykryte. Ale nadal przestępstwem będzie.

    > imho problem jest mocno wydumany.

    Że tak powiem: bój się boga, dowolnego.

  • 18. Data: 2012-03-31 14:38:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Mar 2012, Marek Dyjor wrote:

    > prawnie OK ale realnie, to kto go bezie o to scigał ze sobie zamontował
    > schemat z Visty do do innego windowsa.

    ...a do linuxa? ;)
    (oczywiscie skończy się na systemie w odtwarzaczu :>)

    > kto to sprawdzi. imho problem jest mocno wydumany.

    Do momentu w którym ktos będzie chciał komus "dokopac".
    Swiadomosc, że "samochód firmowy" może zostac legalnie sciagniety przez
    armię na okres do 2 tygodni też była w społeczeństwie sladowa aż do
    czasów Optimusa (nie przekręciłem?) - i nic to, że od tego czasu się
    nie przydarzyło, przepis nadal jest :>

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-03-31 17:31:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    --
    Używam klienta poczty ...

    --
    Ja bym prosił by nie wysyłać nam spamu reklamowego tylko dlatego, że się
    chce być maksymalnie legalnym. Przede wszystkim ... już dawno powinieneś

  • 20. Data: 2012-03-31 18:11:23
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Dnia 31-03-2012 o 17:31:19 John Kołalsky <j...@k...invalid> napisał(a):
    (...)

    Po pierwsze, nie odpisuj w sygnaturce, bo sporo czytników wycina jej
    zawartość i nie widać odpowiedzi.

    Po drugie, to nie jest spam reklamowy, tylko standardowa sygnaturka postów
    i emaili wysyłanych z Opery, której nie zmieniłem jeszcze na moją.

    Po trzecie, jeśli mam być szczery, to nie znam na PC ani jednego płatnego
    czytnika grup i ani jednej płatnej przeglądarki internetowej, więc nawet
    jeżeli, to by była dosyć marna reklama, nie sądzisz?

    Pozdrawiam -- Spook.