    From: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Działka bez księgi wieczystej - jak sprawdzić obciążenia?
    Date: Thu, 29 Jul 2004 09:35:16 +0200

    Jestem w trakcie formalności związanych z zakupem działki. Działka
    budowlana, świeżo po podziale gruntu (wcześniej rolnego), nie jest dla
    niej jeszcze urządzona Księga Wieczysta. Dokumentem potwierdzającym
    własność ze strony zbywcy będzie więc Akt Własności Ziemi oraz Decyzja
    O Podziale.

    Moje pytanie: czy dla nieruchomości bez KW są możliwe jakies
    obciążenia, o których nie będzie od razu mowy w tym akcie własności?
    Czy jest możliwe jej obciążenie hipoteczne, albo jakieś inne dziwne
    sytuacje, które później by mnie miały boleć? Dzwoniłem do sądu, do
    wydziału ksiąg wieczystych, kobieta powiedziała mi, że "wydaje się
    jej, że nie", ale pewna nie była, więc wolę jeszcze podpytać tutaj.

    J.