  • 21. Data: 2014-02-20 00:28:45
    Temat: Re: Działania komornika
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2014-02-19 22:19, Andrzej Lawa pisze:

    > Masz jakiś problem z tym, że istnieje przepis choć trochę utrudniający
    > cwaniaczkom-wyłudzaczom unikanie egzekucji poprzez bajer "ale ten złoty
    > Rolex na moim przegubie nie jest mój... podobnie jak ten gruby zwitek
    > kasy w tym także nie moim garniturze od Armaniego"?

    Ja mam problem z przepisem który pozwala niewinnym ludziom zabierać ich
    własność, tylko dlatego, że nie mają kasy na prawnika i wiedzy by samemu
    się ratować. A przy okazji zmusza ich do udowadniania swojej niewinności.

    marcin

  • 22. Data: 2014-02-20 00:32:15
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2014-02-19 22:19, Maciek pisze:

    > Chrzanisz.

    Pytam

    > Komornik przede wszystkim ustali, czyje jest mieszkanie,

    Skoro nie chce mu się ustalać czyje są sprzęty w domu i spisuje jak
    leci, twoje stwierdzenie jest wątpliwe. Po co ma to ustalać skoro może
    zająć to mieszkanie i niech właściciel udowadnia?

    > Odróżniaj dwie rzeczy: wynajmowanie od
    > obcej osoby, a mieszkanie u (najbliższej) rodziny.

    Ok, pytałem o dwie sytuacje. Gdzie to jest rozróżnione?

    marcin

  • 23. Data: 2014-02-20 00:38:30
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2014-02-19 22:25, Andrzej Lawa pisze:

    > Jeśli jest to koniec umowy najmu, to właściciel wyciąga protokół
    > zdawczo-odbiorczy i podlicza najemcę za wszystkie braki.

    I co mu to da, skoro lokator nie ma mu czym zapłacić? Komornik zgarnął
    jego rzeczy, a teraz on ma się o to bić w sądzie za swoje pieniądze bez
    większych szans na sukces?

  • 24. Data: 2014-02-20 08:13:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2014 00:38, Chocobo pisze:

    > I co mu to da, skoro lokator nie ma mu czym zapłacić? Komornik zgarnął
    > jego rzeczy, a teraz on ma się o to bić w sądzie za swoje pieniądze bez
    > większych szans na sukces?

    A teraz wyobraź sobie, że nie ma komornika tylko lokator sam do lombardu
    zaniósł.

    Co za różnica?

  • 25. Data: 2014-02-20 08:14:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2014 00:28, Chocobo pisze:

    > Ja mam problem z przepisem który pozwala niewinnym ludziom zabierać ich
    > własność, tylko dlatego, że nie mają kasy na prawnika i wiedzy by samemu
    > się ratować. A przy okazji zmusza ich do udowadniania swojej niewinności.

    Zaproponuj lepszy. Tylko jakiś realny.

  • 26. Data: 2014-02-20 08:51:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 lutego 2014 00:38:30 UTC+1 użytkownik zly napisał:
    > I co mu to da, skoro lokator nie ma mu czym zapłacić? Komornik zgarnął
    > jego rzeczy, a teraz on ma się o to bić w sądzie za swoje pieniądze bez
    > większych szans na sukces?
    A czym to się różni od sytuacji gdy lokator sprzeda/zniszczy przysłowiowa lodówkę?
    Właściciel mieszkania wynajmując lokal ponosi pewne ryzyko.
    Jak lokator będzie uczciwy to gdy wejdzie komornik po lodówke zadzwoni do właściciele
    lokalu i ten będzie miał możliwość zareagować na taka sytuację.

  • 27. Data: 2014-02-20 09:06:42
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2014-02-20 08:51, Kris pisze:

    > A czym to się różni od sytuacji gdy lokator sprzeda/zniszczy przysłowiowa lodówkę?

    Chociażby tym, że wtedy jest to sprawa, lokator-wynajmujący, a nie
    lokator-wierzyciel i wynajmujący zostaje w to włączony, bo jest
    łatwiejszym celem.

    marcin

  • 28. Data: 2014-02-20 09:10:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2014 09:06, Chocobo pisze:

    > Chociażby tym, że wtedy jest to sprawa, lokator-wynajmujący, a nie
    > lokator-wierzyciel i wynajmujący zostaje w to włączony, bo jest
    > łatwiejszym celem.

    Może poproś kogoś dorosłego żeby przeczytał ci jeden z moich
    wcześniejszych postów, bo sam najwyraźniej miałeś z tym problem.

  • 29. Data: 2014-02-20 09:32:17
    Temat: Re: Dzia?ania komornika
    Od: m <m...@g...com>

    > Chociażby tym, że wtedy jest to sprawa, lokator-wynajmujący, a nie
    > lokator-wierzyciel i wynajmujący zostaje w to włączony, bo jest
    > łatwiejszym celem.

    Ale tak na dobrą sprawę, jaka jest alternatywa?

    Jaką ma komornik możliwość udowodnienia że lodówka należy do dłużnika
    jeżeli ten będzie ściemniał że to nie jego, jeżeli wynajmujący będzie
    nieuchwytny bądź potwierdzi wersję najemcy?

    Przecież nie istnieje Wielka Baza Zakupionych Sprzętów, do której może
    zajrzeć i zobaczyć co kto kiedy kupił i udowodnić że to lokator kupił a
    nie wynajmujący.

    p. m.

  • 30. Data: 2014-02-20 09:36:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 lutego 2014 09:06:42 UTC+1 użytkownik zly napisał:
    > Chociażby tym, że wtedy jest to sprawa, lokator-wynajmujący, a nie
    > lokator-wierzyciel i wynajmujący zostaje w to włączony, bo jest
    > łatwiejszym celem.
    Właściciel lokalu lodówki nie ma i dla niego bez różnicy czy tą lodówkę sprzedał
    lokator, czy lokatorowi ukradli, czy lokatorowi zabrał komornik.
    Jeśli lokator będzie uczciwy to nie sprzeda lodówki, jak mu ukradną to powiadomi
    właściciela i zapewne będzie musiał stratę wyrównać, jak mu komornik zajmie to
    powiadomi właściciela i ten będzie miał czas na reakcje(cofnięcie zajęcia)