  • 1. Data: 2007-04-19 18:38:07
    Temat: Dylemat.....
    Od: "Marek" <m...@g...com>

    Witam,

    Mam pytanie czy z punktu prawnego moge miec jakieś konsekwencje?

    Mianowicie, dostałem przelew za spadek, na umowie z gosciem nie ma podanych
    kwot. Tylko tyle ze nalezy mi się 1/8 z działki o takiej i takiej
    powierzchni. Cena uzgodniona to x zł.

    Dostaje przelew a tam jest kwota ustalona (tylko ustnie)+ drugi taka sama.
    Otrzymałem 2 x więcej kasiorki...

    oczywiście moge zwrócić te pieiądze ale co jesli.. zatrzymam je. Czy
    przesyłający piniązki może "zrobić" mi sprawe sądową?. grozi mi wyrok?

    Z drugiej strony może to byc pomyłka banku, i co dalej?

    Prosze o opinie.

    pozdr i dziękuje.

  • 2. Data: 2007-04-19 19:19:27
    Temat: Re: Dylemat.....
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.04.2007 Marek <m...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > przesyłający piniązki może "zrobić" mi sprawe sądową?. grozi mi wyrok?
    >
    > Z drugiej strony może to byc pomyłka banku, i co dalej?

    Było 1000 razy. Musisz oddać. Jak nie oddasz, wysądzą to od Ciebie. To nie
    Twoja kasa, nie bądź złodziejem.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2007-04-19 19:45:09
    Od: "xx" <m...@g...com>

    Raczej nie musi. Wdlg mnie nie obejmuje to bez podstawne wzbogacenie
    dlaczego? dlatego ze;
    - nie otrzymal tego przelewu nagle
    - czlowiek ktory wysylal pieniadze umawial sie na dana kwote x
    - otrzymal splate za jakis spadek wiec tak samo czlowiek ktory mu by
    przyslal dana kwote x moglby zadac zwrotu po 1 miesiacu argumentujac tym ze
    nie na ta kwote sie umawial
    - jesli nie ma w umowie kwoty to znaczy ze mogla by byc dowolna np: mniejsza
    niz otrzymał itd

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-04-20 08:08:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Dostaje przelew a tam jest kwota ustalona (tylko ustnie)+ drugi taka
    > sama.
    > Otrzymałem 2 x więcej kasiorki...

    a to bylo 2 razy tyle kasy w jednym przelwie czy dwa takie same przelewy?

    jesli to drugie, to albo bank sie pomyli i wtedy zapewne sam sobie
    sciagnie to z twojego konta, bylo juz tu o tym kilka razy, albo gosc sie
    pomylil i zapewne sie upomni

  • 5. Data: 2007-04-20 08:17:19
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 20 Apr 2007 10:08:31 +0200, szerszen napisał(a):

    > jesli to drugie, to albo bank sie pomyli i wtedy zapewne sam sobie
    > sciagnie to z twojego konta,

    Co to znaczy "sam sobie ściągnie"? Bank niczego nie może sam sobie
    ściągać z konta.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd || http://olgierd.bblog.pl
    http://www.allegro.pl/item186353104_nikon_fm2.html

  • 6. Data: 2007-04-20 08:31:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:f09suf$r7a$2@inews.gazeta.pl...

    > Co to znaczy "sam sobie ściągnie"? Bank niczego nie może sam sobie
    > ściągać z konta.

    z relacji tutaj opisywanych, tak ci sie tylko wydaje, mowa o czywiscie o
    pomylkach bankowych