  • 11. Data: 2006-06-01 13:47:55
    Temat: Re: Dwie ceny na sprzedawanym produkcie.
    Od: Kuduaty <k...@w...pl>

    Był 1 czerwiec (czwartek) gdy o godz. 15:38 Robert Tomasik napisał(a):

    > Z tego co piszesz, to nie występują.

    Nie ja to oceniałem.
    Dwie ceny na produkcie. Jedna mniej, druga bardziej widoczna.
    (przy żadnej nie było tekstu "sugerowana"/"promocja").
    Jeżeli wszystko jest w porządku to pewnie czegoś nie rozumiem.

    > Na marginesie PIH zlikwidowano kilka lat temu i teraz to jest IH.

    W takim razie korzystałem ze _starej_ strony z _aktualnym_ numerem...
    http://e-konsument.pl/pih.htm

    --
    Ciszy dźwięk.

  • 12. Data: 2006-06-01 13:59:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kuduaty [###k...@w...pl.###] napisał:
> [...]
    > (przy żadnej nie było tekstu "sugerowana"/"promocja").
    > Jeżeli wszystko jest w porządku to pewnie czegoś nie rozumiem.

    To proste. Wystarczy zapoznać się z przepisami dotyczącymi podatku
    akcyzowego.

    Proponuję: http://www.giih.gov.pl/

  • 13. Data: 2006-06-03 17:36:03
    Od: Belzebub <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 31 May 2006 23:20:15 +0200, doszła do
    mnie wiadomość <m...@m...wp.pl>, w której
    czytam:

    >Na paczce papierosów (L&M) istnieją sobie dwie ceny.
    >Jedna (4,85) - duża, rzucająca się w oczy, niebiesko-żółta.
    >Druga (5,85) - pod spodem paczki, mały nadruk.

    W tym przypadku obowiązuje cena 4,85 - papierosy były wycofane z
    magazynów i przecenione.

    >W jednym sklepie "Lux" płacę 5,85. Taka cena jest wbita w komputer
    >kasy.

    Jeśli jest duża, niebieska cena z boku paczki - ona obowiązuje.

    >W drugim sklepie "Lux" płacę 4,85. Zapytałem sprzedawczynię o cenę -
    >stwierdziła że ta paczka jest "przeceniona".

    Prawidłowo.

    >Wczoraj w ramach tego że miałem chwilę czasu zapytałem kasjera jak to
    >jest... czy w tym drugim "Lux'ie" tracą na mnie 1zł na każdej paczce?
    >Czy w tym "Lux'ie" zarabiają na mnie 1zł przy każdym zakupie tych
    >papierosów.
    >Delikatnie zdenerwowany zaczął wołać kierowniczkę. Tylko akurat ja nie
    >miałem czasu czekać na nią (jakiś bilans robiła).

    Trzeba było poczekać, mogło być ciekawie ;)

    >Która cena mnie obowiązuje?
    >Czy ten duży żółto-niebieski nadruk z ceną niższą nie jest przypadkiem
    >manipulacją?

    Nie, to obowiązująca cena.

    >Zgłaszać to gdzieś? Jest sens?

    Jest sens pogadać z kierownictwem sklepu.

    --
    Tomasz Jasiński.

  • 14. Data: 2006-06-03 21:57:51
    Od: Kuduaty <k...@w...pl>

    Był 3 czerwiec (sobota) gdy o godz. 19:36 Belzebub napisał(a):

    > Jest sens pogadać z kierownictwem sklepu.

    Dziękuję za odpowiedź.

    Brzmi to inaczej niż odsyłanie do archiwum (był opisywany przypadek
    ale "delikatnie" inny) czy też sugestie o przepisach akcyzy.

    Zgłosiłem do IH (dawny PIH?). W połowie tygodnia przedzwonię do nich
    jeszcze raz i dowiem się czy jest sens zgłaszać podobne przypadki.

    Wczoraj zaoszczędziłem 2zł (2 paczki) przechodząc 20 metrów (do innego
    sklepu). ;]

    --
    Ciszy dźwięk.

  • 15. Data: 2006-06-03 22:33:21
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Kuduaty napisał(a):

    > Wczoraj zaoszczędziłem 2zł (2 paczki) przechodząc 20 metrów (do innego
    > sklepu). ;]

    Gdyby wszyscy stosowali takie ,,konsumenckie bojkoty'', to właściciele
    sklepów szybko by się zorientowali, że wszelkiego rodzaju
    nieprawidłowości im się po prostu nie opłacają.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak