  • 11. Data: 2002-12-14 08:47:30
    Temat: Re: Dwa abonamenty???
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:atdlt4$gpa$2@news.tpi.pl...
    > Było to już wałkowane wiele razy. Abonament telewizyjny nabrał w naszym
    > prawodwastwie charakteru niemal podatku. Generalnie masz obowiązek płacić,
    > jeśli masz telewizor (nie turystyczny) lub radio (podobnie nie
    turystyczne).
    > Pałci się jeden abonament od jednej posesji, niezależnie od ilości tego
    > sprzętu. Abonament CYFRA + nie ma tu nic do rzeczy. Oni nie pobierają za
    > TVP1 i TVP2

    Chyba coś źle wyczytałeś. Turystyczny, czy nieturystyczny, to jest bez
    znaczenia.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 12. Data: 2002-12-14 09:03:09
    Od: "Henryk Plumski" <h...@g...pl>

    Pewna osoba, czyli "Markiz de Vonvanfon" <m...@w...pl> napisał(a) nam
    oto tak:

    > A czy mógłbyś to poprzeć argumentami, bo intuicyjnie zgadzam się z
    > Twoim twierdzeniem, ale jestem ciekaw merytorycznych jego przesłanek?

    Kolega nie chce, to może powiem jak ja to widzę.

    Płacimy za "manie" telewizora i (lub) radia.
    Oglądamy i słuchamy _ różne _ stacje.
    To dlaczego pieniądze z abonamentu przypadają
    _ tylko_ mediom publicznym???

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 13. Data: 2002-12-14 10:38:27
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Markiz de Vonvanfon wrote:
    > A czy mógłbyś to poprzeć argumentami, bo intuicyjnie
    > zgadzam się z Twoim twierdzeniem, ale jestem ciekaw
    > merytorycznych jego przesłanek?

    Skoro abonament to nie podatek, lecz opłata za telewizor
    i radio jako tantiemy na rzecz twórców, to powinni z niego
    korzystać wszyscy twórcy, z których twórczości korzystamy
    dzięki tym urządzeniom.
    W chwili obecnej wynagradzani są tylko Ci co załapali się do
    TVP i Polskiego Radia, co nie powinno mieć miejsca.
    Abonament powinien być dzielony pomiędzy wszystkimi uczestnikami
    tego rynku proporcjonalnie do ich oglądalności i słuchalności.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 14. Data: 2002-12-14 10:45:26
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    > A czy mógłbyś to poprzeć argumentami, bo intuicyjnie zgadzam się z
    > Twoim twierdzeniem, ale jestem ciekaw merytorycznych jego przesłanek?

    ciezko chyba bedzie je znalezc, poza tym, ze tvp nie realizuje w pelni zadan
    wynikajacych z przeznaczenia abonamentu oraz ze inne stacje tez takie
    zadania realizuja albo moga realizowac.

  • 15. Data: 2002-12-14 10:57:45
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    > Skoro abonament to nie podatek, lecz opłata za telewizor
    > i radio jako tantiemy na rzecz twórców, to powinni z niego
    > korzystać wszyscy twórcy, z których twórczości korzystamy
    > dzięki tym urządzeniom.

    jakie tantiemy. To podatek od posiadania. tworcy moga nic nie dostawac.
    Abonament jest przeznaczony na utrzmanie mediow publicznych, ktore maja
    okreslone zadania. Moga tez tworzyc, ale nie ma bezposredniego przelozenia
    IMHO>

    > W chwili obecnej wynagradzani są tylko Ci co załapali się do
    > TVP i Polskiego Radia, co nie powinno mieć miejsca.

    Reszta pracuje dla przyjemnosci.

    > Abonament powinien być dzielony pomiędzy wszystkimi uczestnikami
    > tego rynku proporcjonalnie do ich oglądalności i słuchalności.

    Niech zyje BB i seriale brazylijskie ;( Choc i to lepsze niz stan obecny.

  • 16. Data: 2002-12-14 15:16:22
    Od: Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl>

    > Chyba coś źle wyczytałeś. Turystyczny, czy nieturystyczny, to jest bez
    > znaczenia.

    Ja byłbym ciekaw wykłądni pojęcia "turystyczny".

    --
    Markiz de Vonvanfon