  • 131. Data: 2011-07-18 12:45:53
    Temat: Re: Drugie imię
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 14:24:16 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Sęk w tym, że właśnie nie o to chodzi (aby były to znaki graficzne).
    > Idealny podpis to pisemnie napisane własne imię i nazwisko,

    A inny napisany tekst nie może być "próbką"?

    > ponieważ na podstawie pisma

    O to właśnie: na podstawie napisanego pisma (lewą i prawą ręką) przez
    "delikwenta" którego pismo ma być zbadane.

    > grafolog ocenia własnoręczność i w zakresie oceniania liter, a nie
    > grafiki, jest oceniany.

    Jeżeli masz na myśli grafologie kryminalistyczną to badane są cechy:
    - kształt nakreślonych znaków pisarskich (wielkość, kąt ich pochylenia,
    grubość poszczególnych linii związana z tempem pisania, naciskiem narzędzia
    pisarskiego, rodzajem narzędzia),
    - inne cechy pisma (wielkość odstępów między słowami i znakami stosowane
    skróty).
    Ekspert zajmujący się analizą pismoznawczą studiuje tekst pod kątem
    wymienionych cech a w niektórych przypadkach przeprowadza dodatkowe
    analizy.
    Ponadto, pewne cechy charakteryzują pismo każdego człowieka a także
    okoliczności powstania zapisu i stan emocjonalny autora.
    Odrębną kategorią będzie grafologia psychologiczna.
    Jest to dziedzina psychologii zajmująca się ustalaniem związków między
    charakterem pisma a osobowością jego autora - ale w omawianym przypadku -
    to "odnoga" grafologii nie ma zastosowania.

  • 132. Data: 2011-07-18 12:49:34
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 14:15:21 +0200, dana napisał(a):

    > To była rodzina męża, kobieta po wyjściu za mąż została przy nazwisku
    > rodowym.

    O widzisz :)
    Dla takiego np. liwiusza, taka sytuacja (pozostanie przy nazwisku rodowym
    przez kobietę przy zawieraniu ślubu) to abstrakcja.
    "Jest, bo jest." jak napisał ;)
    "Baby zawsze przyjmowały nazwisko męża" - i basta ;))))

  • 133. Data: 2011-07-18 12:50:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-18 14:45, Kamil pisze:

    > A inny napisany tekst nie może być "próbką"?

    Może być próbką i jest próbką w razie czego (jak miałeś dokładne badanie
    grafologiczne, to na pewno wiskali ci zeszyty ze szkoły, aby mieć dużo
    liter do badania).

    Ale nie oznacza to, że można się podpisać innym tekstem, ponieważ celem
    podpisu, oprócz naniesienia swojego charakteru pisma, jest zaciągnięcie
    jakiegoś zobowiązania. A tak się jakoś złożyło, że w orzecznictwie
    uznaje się, że cel ten objawia się m. in. poprzez napisanie swojego
    nazwiska, a nie dowolnego innego tekstu.

    --
    Liwiusz

  • 134. Data: 2011-07-18 12:51:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-18 14:49, Kamil pisze:

> [...]
    > przez kobietę przy zawieraniu ślubu) to abstrakcja.
    > "Jest, bo jest." jak napisał ;)
    > "Baby zawsze przyjmowały nazwisko męża" - i basta ;))))

    Nic takiego nie pisałem, nie kłam marny trollu.

    --
    Liwiusz

  • 135. Data: 2011-07-18 12:59:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-18 15:01, mokpl pisze:
    > to po cholerę ten podpis z dowodu skoro

    Szczerze mówiąc nie wiem do czego może się przydać (*).

    Jeśli zależy mi na własnoręczności, to proszę o złożenie go w mojej
    obecności, albo za notarialnym poświadczeniem.

    Na pewno nie robi się tego tak, że ktoś przynosi podpisany dokument, a
    my patrzymy w jego dowód i "porównujemy".

    (*)być może jest jeden przykład zasadności obecności podpisu w dowodzie:
    "A więc mówi Pan, że to pański dowód? Proszę zatem się tak podpisać" -
    nic pewnego, ale odsiewamy zupełnie nieprzygotowanych amatorów-znalazców
    czyjegoś dowodu.

    --
    Liwiusz

  • 136. Data: 2011-07-18 13:01:53
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    > I myślisz, że dokona tego, jeśli będzie to np. kształt + ?

    Pewnie nie, ale taki autorski podpis też jest czymś obostrzony i pewnie
    taki + by się nie załapał. Nie znam tych zasad, ale patrz właśnie dowody
    osobiste. Krzyżyków nie widziałem, ale bazgroły (nie będące "czytelnym
    podpisem") bardzo często - no sami przyznajcie.

    Jeśli jest tak jak piszecie, to po cholerę ten podpis z dowodu skoro
    ręcznie napisane imię i nazwisko załatwia problem?

  • 137. Data: 2011-07-18 13:22:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.07.2011 15:01, mokpl pisze:

    > Pewnie nie, ale taki autorski podpis też jest czymś obostrzony i pewnie
    > taki + by się nie załapał.

    No więc widzisz, w omawianym przypadku jest obostrzony tym, że ma być
    czytelny. Jak podpisuję każdemu ze 100 kursantów 10 rubryczek na karcie
    zajęć, to stosuję Szlaczek Uproszczony, bo mam wykonać 1000
    ,,podpisów''. Ale jak mu podpisuję protokół egzaminu, to stosuję podpis
    czytelny.

    > Jeśli jest tak jak piszecie, to po cholerę ten podpis z dowodu skoro
    > ręcznie napisane imię i nazwisko załatwia problem?

    Niespecjalnie często się sprawdza ten podpis, ale choćby po to, żeby
    zweryfikować wstępnie, czy podpisująca osoba jest tą, co powinna.
    Ukradłeś komuś dowód, legitymujesz się nim i podpisujesz Imieniem I
    Nazwiskiem z tego dowodu. Owszem, jak cię złapią, to grafolog np. oceni
    (choć i tak ocena grafologa nie jest nigdy bezbłędna), ale najczęściej
    osoba odbierająca podpis nie chce w ogóle dopuścić do takiego oszustwa.
    Stąd banki np. porównują podpisy ze swoją bazą, a sprzedawcy z podpisem
    na karcie płatniczej. A pewnie w jakiś mniej ważnych sprawach można
    porównać z podpisem na DO.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 138. Data: 2011-07-18 13:38:56
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil"

    > O jakich podstawowych zasadach piszesz?
    Wytłuściłem dla ułatwienia jeszcze raz.
    > Szacunek, życzliwość - to podstawa zasad savoir-vivre

    pzdr
    olo

  • 139. Data: 2011-07-18 19:53:57
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    wiadomości news:ivppt1$a3v$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Nie wyda. Osobie innej niż adresat przesyłkę wyda tylko listonosz który
    > przybędzie pod dany adres i zastanie tam tę osobę.

    bzdury na resorach. Placówka pocztowa wyda gdy zgadza się adres. Listonosz
    gdy mu wygodnie zostawi komukolwiek. W dniu dzisiejszym doręczyciel paczek
    poczty polskiej zostawił paczkę do mnie mojemu sąsiadowi.

  • 140. Data: 2011-07-19 17:00:48
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > Jeśli zależy mi na własnoręczności, to proszę o złożenie go w mojej
    > obecności, albo za notarialnym poświadczeniem.

    No nie wyobrażam sobie by w podpisie mogło chodzić o coś innego jak
    własnoręczności

    > Na pewno nie robi się tego tak, że ktoś przynosi podpisany dokument, a my
    > patrzymy w jego dowód i "porównujemy".

    Własnoręczności oczywiście nie, ale samego sprawdzenia podpisu jak
    najbardziej