  • 121. Data: 2011-07-18 11:47:46
    Temat: Re: Drugie imię
    Od: "dana" <d...@g...pl>

    > Pod tym samym adresem?

    Ja mieszkałam z osobą o tym samym imieniu i nazwisku pod jednym adresem. I
    nie było to częste nazwisko.
    Drugie imię się przydało

  • 122. Data: 2011-07-18 12:04:33
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil"
    > Wiesz po co stosuje się "przepuszczanie w drzwiach"?
    > Wiesz już co to jest zespół reguł pierwszeństwa, precedencja?
    > To może pora na trochę kultury i choć częściowe pozbycie się słomy z
    > buciorów?

    > Szacunek, życzliwość - to podstawa zasad savoir-vivre
    >, który nie jest
    > sztywny i każda z nich jest racjonalna.
    >
    > No ale ... w dobie interneta, nawet taki wieśmak jak ty może prezentować
    > swoje "postawy" ;)
    > "...wpuścili chamstwo na salony..." - kariera Nikosia Dyzmy ;)))
    Większym chamstwem jest niekompletna znajomość meandrów savoir-vivre czy
    absolutny brak zrozumienia podstawowych zasad?

    pzdr
    olo

  • 123. Data: 2011-07-18 12:05:44
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 13:47:46 +0200, dana napisał(a):

    > Ja mieszkałam z osobą o tym samym imieniu i nazwisku pod jednym adresem. I
    > nie było to częste nazwisko.

    Możesz opowiedzieć cos bliższego o tej historii?
    Np. stopień pokrewieństwa etc.

  • 124. Data: 2011-07-18 12:15:21
    Od: "dana" <d...@g...pl>

    > Możesz opowiedzieć cos bliższego o tej historii?
    > Np. stopień pokrewieństwa etc.

    To była rodzina męża, kobieta po wyjściu za mąż została przy nazwisku
    rodowym.
    W zasdzie problem był, gdy przyszły nagrody z konkursu, w którym obie
    uczestniczyłyśmy (nie wiedząc jedna o drugiej).
    Innym razem w urzędzie miasta wyrzucono jedną z nas z listy osób uprwnionych
    do głosowania. Pani urzędniczka uznała, że dwie osoby to pomyłka.
    Od tej pory używałyśmy drugich imion. Na szczęście posiadałyśmy takowe

  • 125. Data: 2011-07-18 12:20:21
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    W dniu 2011-07-18 13:44, Liwiusz pisze:

    > Są bazgroły i bazgroły. Czy ten bazgroł powstał na bazie liter z Twojego
    > nazwiska, choćby niektóre litery były pominięte?

    Na bazie pierwszej litery imienia i nazwiska, ale to naprawdę już tylko
    ja wiem. Nie odczytałbyś z niego poprawnie mojego nazwiska. I nie jestem
    jakimś wyjątkiem - nie takie bazgroły widziałem. To rzeczywiście
    bardziej znaki graficzne, ale właśnie o to chodzi.

    > Tylko na ile świadczy to o przepisach, a na ile o Twojej umiejętności
    > pisania? :)

    Generalnie rozmawiajmy o przepisach.

    Ale będę się upierał. Grafolog (w razie czego) powinien chyba porównywać
    podpis (bazgroł) ze wzorcem z dowodu osobistego a nie studiować
    charakter pisma autora na bazie cholera wie czego (w takich przypadkach
    jak omawiany, pewnie z np. treścią testamentu byłoby inaczej).

    Dla mnie to, wprawdzie mocno zakorzeniona, ale zwykła urzędnicza głupota
    (jakich tysiące). Przekonam się, jeśli Ktoś odeśle do prawnej definicji
    "czytelnego podpisu", bo radosna twórczość urzędników mnie nie przekonuje :P

  • 126. Data: 2011-07-18 12:24:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-18 14:20, mokpl pisze:

> [...]
    > jakimś wyjątkiem - nie takie bazgroły widziałem. To rzeczywiście
    > bardziej znaki graficzne, ale właśnie o to chodzi.

    Sęk w tym, że właśnie nie o to chodzi (aby były to znaki graficzne).
    Idealny podpis to pisemnie napisane własne imię i nazwisko, ponieważ na
    podstawie pisma grafolog ocenia własnoręczność i w zakresie oceniania
    liter, a nie grafiki, jest oceniany.

    Nadto ocenie podlegają indywidualne cechy pisma, a nie wyuczone
    umiejętności rysowania. Wykonywać dany rysunek może się nauczyć inna
    osoba w ten sam sposób.

    Ponieważ podpis stosuje się tam, gdzie się stosuje, przez wszystkich
    ludzi, część z nich go skraca (czas, wygoda), część bazgrze, ale choćby
    nie wiem jak duży bazgroł by to był, to powstaje z liter.

    Trudno się zgodzić z twierdzeniem, że LOGO może być podpisem, choćby
    było wykonane ręcznie.

    > Generalnie rozmawiajmy o przepisach.

    W takim razie nie mamy o czym rozmawiać, ponieważ żaden przepis nie
    definiuje jak powinien wyglądać podpis. Ze swojego ogródka znam
    orzeczenie sądu dotyczące weksli, zgodnie z którym podpis powinien być
    czytelny, a podpis w formie nieczytelnej powinien być złożony w sposób
    zwykle używany przez podpisującego się (z czego jednak nie wynika, że
    podpis złożony w inny sposób jest nieważny, ważne, aby był własnoręczny).

> [...]
    > charakter pisma autora na bazie cholera wie czego (w takich przypadkach
    > jak omawiany, pewnie z np. treścią testamentu byłoby inaczej).

    Jestem zdecydowanie przeciwny. Grafolog ma ocenić, czy podpis pochodzi z
    ręki rzekomego podpisującego, a nie czy został wiernie skopiowany z z
    dowodu.

    Inaczej: podpis nie będzie autentyczny, nawet jeśli będzie wiernie
    skopiowany z dowodu, ale nie będzie pochodził z właściwej ręki.

    Podpis będzie autentyczny, jeśli będzie pochodził z właściwej ręki, ale
    nie będzie się zgadzał ze wzorem z dowodu (inaczej byłoby zbyt prosto :)

    Do całościowej oceny podpisu wymaga się wielu próbek PISMA. Procedura
    jest żmudna (przerabiałem ją kiedyś). I to pismo, a nie znaki graficzne,
    są materiałem możliwym do oceny.

    Jeśli podpisujesz się bazgrołem, który powstał na bazie pisma, to być
    może w innym tekście pozostaną ślady owych bazgrołów, np.
    charakterystyczne pisanie fragmentów liter, skracanie, łączenie itp.

    Jeśli podpisujesz się w formie LOGO, to znacznie zawężasz możliwość
    oceny podpisu przez grafologa.

> [...]
    > (jakich tysiące). Przekonam się, jeśli Ktoś odeśle do prawnej definicji
    > "czytelnego podpisu", bo radosna twórczość urzędników mnie nie

    W ogóle nie ma definicji podpisu. Jest zdrowy rozsądek.

    --
    Liwiusz

  • 127. Data: 2011-07-18 12:25:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-18 14:29, mokpl pisze:

    > A ten Pan umiał?
    >
    > http://streemo.pl/Image/478149.jpg

    Ja temu Panu nie zakazuję używania takiego podpisu, ale jeśli zawierałby
    ze mną umowę (a zwłaszcza, jeśli podpisywałby mi weksel), poprosiłbym go
    o napisanie obok własnoręcznie swojego imienia i nazwiska.

    --
    Liwiusz

  • 128. Data: 2011-07-18 12:28:53
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 14:04:33 +0200, olo napisał(a):

    > Większym chamstwem jest niekompletna znajomość meandrów savoir-vivre czy
    > absolutny brak zrozumienia podstawowych zasad?

    O jakich podstawowych zasadach piszesz?

  • 129. Data: 2011-07-18 12:29:20
    Od: mokpl <m...@g...pl>

  • 130. Data: 2011-07-18 12:42:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.07.2011 14:20, mokpl pisze:
    > Ale będę się upierał. Grafolog (w razie czego) powinien chyba porównywać
    > podpis (bazgroł) ze wzorcem z dowodu osobistego

    I myślisz, że dokona tego, jeśli będzie to np. kształt + ?
    Grafolog ocenia na podstawie cech pisma, prowadzenia pióra itp.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek