  • 81. Data: 2009-08-30 21:06:13
    Temat: Re: Droga - kto odpowiedzialny.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jako że flejm się zrobił, to ze dwa grosze wetknę, proszę wybaczyć
    > że nie w sprawie "głównego pytania" (które jak rozumiem się już
    > wyjaśniło :))

    tak, wyjasniło sie.
    Ale rzeczywiscie - pobocznie pojawił sie kilka nowych tematów.
    Skoro watek rozgrzebany - to dodam tylko, ze dzis przejechalem sobie zakret
    kilkukrotnie. Wnioski:
    - w Polsce nikt nie potrafi jezdzic samochodem - dokładnie kazdy kierowca
    (bodaj 4) wjezdzajac w ten zakret zaczynaja hamowac bedac juz w zakrecie.
    - oznaczenie ostry zakret jest od strony mniej ostrej...
    - przejechanie z predkoscia 90km/h małym autem osobowym jest mozliwe ale
    bardzo mocno wyrzucajace. Optymalna predkosc - 75km/h.

    > On Thu, 20 Aug 2009, Budzik wrote:
    >
    > [ do Andrzeja ]

    > Aby "ustawić" kierowcę z powodu innych uczestników drogi na
    > przykład. Dajmy na to, aby mieli szansę wyjechać z podporządkowanej,
    > włączyć się do ruchu czy coś podobnego.
    > To że *on* może przejechać ze stosowną prędkością nie jest jedynym
    > wyznacznikiem ustawiania znaków drodze.

    Jasne. To jest jeden z powodów. Mam jednak nadzieje, iz nie sugerujesz, ze
    jedyny i ograniczenia mowiace - kierowco zwolnij, bo TY tym fragmentem
    drogi z dotychczasowa predkoscia maksymalna bezpiecznie nie przejedziesz,
    nie wystepuja?

    > Ano, ustanawiają zakaz wyprzedzania.
    > Aby nie zajmował innym "więcej miejsca niż musi".
    > W odróżnieniu od "ciągłej" (która ustanawia tylko zakaz
    > przejeżdżania
    > sa sąsiedni pas/stronę). Na przykład.

    hmm, nie przyszloby mi do głowy ze *głowna* intencja stawiania znaku
    "uwaga, ostry łuk" jest zakaz wyprzedzania a nie ostrzezenie o ostrym łuku.
    Mozna gdzies to zalecenie znaleźć?

    > A na to nie da się (przynajmniej niekiedy) odpowiedzieć w tym
    > tonie, bo rzeczywiście często mają na względzie tylko interes
    > kierowcy (tego, którego "paska" dotyczą, w odróżnieniu
    > od *innych* użyszkodników drogi, w tym innych kierowców).
    >
    > Chciałem tylko zwrócić uwagę, iż to czy kierujący może bezpiecznie
    > przejechać nie jest jedynym kryterium dla przepisów, znaków
    > i innych takich!

    oczywiscie.
    Ale przypominam - cała rozmowa toczy sie o łuku poza terenem zabudowanym -
    tam nie zadnych podporzadkowanych, wyprzedzanie jest niemozliwe itd.

    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 82. Data: 2009-09-01 00:42:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Aug 2009, Budzik wrote:

> [...]
    > jedyny i ograniczenia mowiace - kierowco zwolnij, bo TY tym fragmentem
    > drogi z dotychczasowa predkoscia maksymalna bezpiecznie nie przejedziesz,

    W żadnym razie.
    Protestowałem jedynie sposobi prezentowania przepisów, który sugerował
    dość egocentryczny punkt widzenia: "ma być taka prędkość, abym *JA*
    dał rady przejechać" - zupełnie ignorujący istnienie innych
    użyszkodników drogi :)

    > hmm, nie przyszloby mi do głowy ze *głowna* intencja stawiania znaku
    > "uwaga, ostry łuk" jest zakaz wyprzedzania

    Ależ nie mówię że głównym, zaznaczając to gdzieś na koniec tekstem
    "na przykład" ;)
    Przyczyna jak wyżej.
    Zakręt może być doskonale widoczny (nie wymagający ostrzeżenia),
    a może tam być znak - i nie ma przeszkód aby ów zakaz był
    jedynym powodem postawienia.

    > oczywiscie.
    > Ale przypominam - cała rozmowa toczy sie o łuku poza terenem zabudowanym -
    > tam nie zadnych podporzadkowanych,

    Przyjąłem.
    Ale:

    > wyprzedzanie jest niemozliwe itd.

    ...Ty chyba *zdecydowanie* nie znasz możliwości polskich kierowców!

    pzdr, Gotfryd

  • 83. Data: 2009-09-01 17:55:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > dość egocentryczny punkt widzenia: "ma być taka prędkość, abym *JA*
    > dał rady przejechać" - zupełnie ignorujący istnienie innych

    W ogole cała dyskusja rozpoczęła sie dokladnie od tego o czym piszesz: nie
    od tego, ze ja nie dałem rady przejechac, tylko jadąc poprawnie moj znajomy
    został staranowany przez kogos innego. Bo tak naprawde jasnym jest ze moje
    "dam rade przejechac" oznacza rowniez ze w nikogo innego nie wjade - mowiac
    inaczej - zakret w ktorym sie mieszcze, ale kosztem wyjazdu na pas do jazdy
    w przeciwnym kierunku nie jest zakretem w ktorym de facto sie zmiesciłem.

> [...]
    > Zakręt może być doskonale widoczny (nie wymagający ostrzeżenia),
    > a może tam być znak - i nie ma przeszkód aby ów zakaz był

    no tak, ale bezpieczny przejazd kierujacego oznacza przewaznie rowniez
    bezpieczenstwo innych uzytkowników.

    > Przyjąłem.
    > Ale:

    > ...Ty chyba *zdecydowanie* nie znasz możliwości polskich kierowców!

    no tak...
    Ale w tamtym miejscu to tylko głupcy i samobójcy.

    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
    mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
    No i proszę!