  • Data: 2008-01-26 14:45:41
    Temat: Droga
    Od: "glang" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam.
    mam prośbę o opinię.
    chcę kupić działkę. w sumie dwie bo jedna to ziemia a druga to droga. droga
    wyasfaltowana, w części jeszcze w dobrym stanie. obok są inne działki na
    które dojazd prowadzi tą drogą. no i tu jest problem. na niektóre działki
    wjeżdżają ciężarówki, które niszczą położony tam asfalt. fakt że jest on
    kładziony w latach 70-ych XX wieku i jego jakość jest kiepska szczególnie w
    trakcie upałów ale to szczegół.
    czy mogę zabronić wjazdu ciężkim samochodom??
    i drugie czy mogę żądać jakiejś opłaty za użytkowanie tej drogi? nie chcę na
    tym zarabiać a jedynie za te "składki" czy opłaty po prostu ją remontować.
    dookoła są firmy i sklepy i jeżdzi tam dziesiątki samochodów dziennie,
    większość osobowych które w sumie też ją niszczą.
    czy jak któryś z sąsiadów nie zgodzi się na opłatę mogę mu zakazać jeździć
    moją drogą? nie ma innej możliwości dojazdu do tych działek i firm.
    chętnie bym jej nie kupował ale sprzedaż jest w "pakiecie" czyli albo obie
    albo żadna :)
    dzięki i pozdrawiam
    Grzegorz L.