  • 11. Data: 2009-03-15 20:38:46
    Temat: Re: Dowody pod zastaw
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ludek Vasta pisze:

    > Nie znam sie na polskim prawie, wiec chcialbym o tym dowiedziec sie
    > wiecej. Czego nie wolno sprzedawac "na kreche"? Tylko alkoholu? Czy
    > jeszcze czegos? I gdzie moglbym o tym poczytac?

    O alkoholu - ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
    alkoholizmowi.

  • 12. Data: 2009-03-15 21:22:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream pisze:

    > Przede wszystkim nie wolno sprzedawać alkoholu "na kreche", wiec i to owemu
    > sklepikarzowi przybiją :)

    Na krechę można. Nie można na kredyt. A że sprzedawca, nie będący
    bankiem, nie ma możliwości udzielenia kredytu, to jest to martwy zakaz
    (co nie oznacza, że nie było skutecznych prób skazania kogoś na tej
    podstawie, jeśli ktoś nie wykazywał dostatecznej inicjatywy w swojej
    obronie).

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-03-16 08:23:19
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 15 Mar 2009 21:38:46 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > O alkoholu - ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
    > alkoholizmowi.

    Jeszcze w kasynach chyba nie wolno :)

    --
    best regards,
    scream

  • 14. Data: 2009-03-16 19:53:15
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 15 Mar, 14:00, scream <n...@p...pl> wrote:

    > W odpowiednich ustawach. Nie oczekuj, ze prawodawca zebral to wszystko w
    > jednym miejscu.

    Czyli jak sklep a alkohol przyjmuje zaplaty karta _kredytowa_ popelnia
    przestepstwo? Bo przeciez wtedy za alkohol place nie ja, a bank z
    kredytu w ramach karty ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 15. Data: 2009-03-16 20:26:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Mar 2009, Liwiusz wrote:

    > A usiłowanie jest karalne?

    Usiłowanie *nieoddania* dowodu?
    Bo przecież "wzięcie dowodu do obejrzenia" karalne nie jest.
    Dopiero "zatrzymanie".

    > Czy przedsiębiorca może być ukarany za samo
    > ogłoszenie oferty, w której jest informacja o zastawie dowodu,

    "Ale ja wcale nie pisałem, że jak poprosi o zwrot to nie oddam" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-03-16 21:40:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafal M pisze:

    > Czyli jak sklep a alkohol przyjmuje zaplaty karta _kredytowa_ popelnia
    > przestepstwo? Bo przeciez wtedy za alkohol place nie ja, a bank z
    > kredytu w ramach karty ;)

    Ale to nie sprzedawca udziela wtedy kredytu. Poza tym na pierwszy (ani
    nawet na drugi ;) ) rzut oka nie odróżnisz karty kredytowej od debetowej.

  • 17. Data: 2009-03-16 21:56:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Usiłowanie *nieoddania* dowodu?
    > Bo przecież "wzięcie dowodu do obejrzenia" karalne nie jest.
    > Dopiero "zatrzymanie".

    > "Ale ja wcale nie pisałem, że jak poprosi o zwrot to nie oddam" :D

    Karalne jest samo przetrzymywanie dowodów, choćby ich właściciele nie
    żądali zwrotu.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-03-17 09:58:39
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Karalne jest samo przetrzymywanie dowodów, choćby ich właściciele nie
    > żądali zwrotu.

    Hmmm, a jak komuś dobrowolnie dam na przechowanie, bo nie chcę by mi
    sięzgubił podczas pływania np. kajakiem. Czy o osoba owa wówczas odpowiada
    za przetrzymywanie?

    Pozdrawiam Przemek