  • 11. Data: 2009-05-21 14:52:20
    Temat: Re: Dostęp do parkingu dla wybranych?
    Od: Daniel 'Rogaś' Rogiński <r...@N...pl>

    Johnson pisze:

    > Oczywiście że może też nie wpuszczać mieszkańców. To chyba oczywista
    > oczywistość. Chyba że mieszkańcy mają dodatkową umowę na miejsce
    > parkingowe.

    I wówczas jedyne co mogę zrobić to sądzić się ze spółdzielnią o to, że
    działa na niekorzyść mieszkańców... prawda?

    Zdaje mi sie, że zgubiliśmy jednak sedno sprawy... Nie jest tak, że
    spółdzielnia planuje tu plantację buraków, czy dom publiczny... Cześć
    mieszkańców może wjechać, a część nie... kryterium rozróżniającym jest
    miejsce rejestracji pojazdu, a spółdzielnia kseruje sobie (może?) dowody
    rejestracyjne pojazdu... Co ma miejsce rejestrsacji pojazdu do samego
    bycia członkiem spółdzielni, posiadania mieszkania, płacenia czynszu,
    korzystania z parkingu...

    Nadmienię, że jeśli np. potrzebował będę wezwać karetkę to ona też nie
    dojedzie pod klatkę bo nie będę miał jak otworzyć szlabanu...

    --
    z pozdrowieniami
    Daniel Rogiński

  • 12. Data: 2009-05-21 15:18:33
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > Ale to nie jest Twój parking, tylko spółdzielni. To drobna, a raczej
    > wielka różnica :) Zarząd spółdzielni podjął nieco głupawą - to prawda -
    > uchwałę, ale miał do tego prawo i z prawa tego skorzystał.

    Ja bym uzupełnił Twoją wypowiedź, iż auto które użytkuje autor wątku nie
    jest jego własnością.
    Co do decyzji spółdzielni to czekam, aż taki przepis wprowadzą u mnie. Około
    połowa samochodów jest na "obcych" rejestracjach, miejsc parkingowych mało.
    Zatem jeśli Państwo nie zmieni prawa opłaty OC to nie dziwie się iż
    spółdzielnie wpuszczają tylko swoich. Co do aut leasigowych (służbowych) to
    czy jest to Twoja firma (również siedziba?), jeśli nie to dlaczego nie
    zoswtawiasz auta w firmie ? Czy płacisz podatek od kilometrów przejechanych
    w celach prywatnych ?
    Takie mamy bzdurne prawo.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4094 (20090521) __________

  • 13. Data: 2009-05-21 15:36:21
    Od: Daniel 'Rogaś' Rogiński <r...@N...pl>

    krzymek pisze:

    > jeśli nie to dlaczego nie zoswtawiasz auta w firmie ? Czy płacisz
    > podatek od kilometrów przejechanych w celach prywatnych ?
    > Takie mamy bzdurne prawo.

    A potrafisz wyjść poza ramy myślenia i przewidzieć sytuacje, że ktoś
    może być właścicielem firmy, która płaci za ten samochód? Mam zostawić
    swoje auto w firmie i do domu jechać innym - także swoim, tylko po to
    aby móc wjechać na swój parking?

    Świetne myślenie.

    Przypomnę, że mówimy o spółdzielni MIESZKANIOWEJ, a nie użytkowników
    pojazdów, miłośników aut zarejestrowanych w Warszawie itp... jestem
    mieszkańcem, mam prawo korzystać z mojego parkingu... tak ja myślę.

    A parking nie jest przeładowany...

    --
    z pozdrowieniami
    Daniel Rogiński

  • 14. Data: 2009-05-21 15:39:41
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Johnson pisze:

    > Oczywiście że może też nie wpuszczać mieszkańców. To chyba oczywista
    > oczywistość. Chyba że mieszkańcy mają dodatkową umowę na miejsce
    > parkingowe.

    Ja bym jednak sie tak łatwo nie poddawał.

    MOże nie każdy mieszkanie, ale już każdy członek spółdzielni ma pewne
    prawa. Spółdzielnia nie wszystko jednak może, zwłaszcza, że majątek
    każdej spółdzielni ( w tym parking) jest jednak majątkiem członków
    spółdzielni. To raz.
    Prawa i obowiązki spółdzielców są równe. To dwa.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 15. Data: 2009-05-21 15:42:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Daniel 'Rogaś' Rogiński" <r...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:

    > Przypomnę, że mówimy o spółdzielni MIESZKANIOWEJ, a nie użytkowników
    > pojazdów, miłośników aut zarejestrowanych w Warszawie itp... jestem
    > mieszkańcem, mam prawo korzystać z mojego parkingu...

    Z Twojego tak.
    Ale ten nie jest Twój, tylko spółdzielni.
    I to ona określa jakie prawa na nim panują.

  • 16. Data: 2009-05-21 15:49:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Daniel 'Rogaś' Rogiński pisze:

    > I wówczas jedyne co mogę zrobić to sądzić się ze spółdzielnią o to, że
    > działa na niekorzyść mieszkańców... prawda?

    Nie możesz. Spółdzielnia ma działać dla dobra sowich członków. Jak się
    źle działa to trzeba zarząd zmienić.

    --
    @2009 Johnson

  • 17. Data: 2009-05-21 15:51:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Prawa i obowiązki spółdzielców są równe. To dwa.

    I równy wszyscy nie mogą wjechać co nie spełniają określonych kryteriów.
    A to że majątek spółdzielni należy do spółdzielców do czysta bujda. Idź
    zabierz sobie coś co należy do spółdzielni i powiedz potem że to twoje
    bo jesteś jej członkiem. Zobaczysz co ci zrobią :)

    A i wiem że jest taki zapis w ustawie, ale on nic nie znaczy :)

    --
    @2009 Johnson

  • 18. Data: 2009-05-21 16:02:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Prawa i obowiązki spółdzielców są równe. To dwa.

    I równo wszyscy nie mogą wjechać co nie spełniają określonych kryteriów :)

    A to że majątek spółdzielni należy do spółdzielców do czysta bujda. Idź
    zabierz sobie coś co należy do spółdzielni (np fotel prezesa) i powiedz

  • 19. Data: 2009-05-21 16:09:47
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > Mam zostawić swoje auto w firmie i do domu jechać innym - także swoim,
    > tylko po to aby móc wjechać na swój parking?

    Takie mamy prawo, kończysz prace i zostawiasz wszystko co firmowe i
    użytkujesz prywatne. Nawet jak jesteś jej właścicielem.
    Teraz odpowiedz na pytanie, dlaczego spółdzielnia mieszkaniowa ma dawać Ci
    miejsce na Twoje służbowe auto. Które nijak się ma do miejsca Twojego
    zamieszkania/zameldowania.

  • 20. Data: 2009-05-21 16:23:13
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    krzymek wrote:

> [...]
    > Teraz odpowiedz na pytanie, dlaczego spółdzielnia mieszkaniowa ma dawać
    > Ci miejsce na Twoje służbowe auto. Które nijak się ma do miejsca Twojego

    A jesli ktos pracuje w domu, a auto firmowe uzywa do dojazdow do pracy
    "czasami" (firma sie na to zgodzila - a ze dojazd do pracy podlega pod
    wyjazd sluzbowy w takiej sytuacji, to chyba sie zgodzicie)?

    Ogolnie glupi przepis - powinni dac mozliwosc rejestrowania auta do
    danego mieszkania (ofc max 1 auto na numer mieszkania, aby zarejestrowac
    trzeba byc wlascicielem mieszkania+czlonkiem spoldzielni itp)

    --
    Regards,
    Maverick