    From: Krasnal <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dostałem szlabanem w głowe ...
    Date: Mon, 3 Dec 2007 04:34:34 -0800 (PST)

    Witam,
    Najpierw sprostowanie nie ja a moja zona, dostala szlabanem w
    glowe.
    Moje pytanie dotyczy mozliwosci prawnych dochodzenia sie z zarzadca/
    wlascicielem nieruchomosci. Zakladam ze takie mozliwosci sa zadne albo
    nieoplacalne, ale wolabym sie upewnic.

    Najpierw pokrotce opisze miejsce: teren prywanty, znak strafa
    zamieszkania, zadnych ostrzezen o tym ze szlaban moze kogos uderzyc,
    zadnych znakow "zakaz ruchu pieszych". Moja zona przechodzila "na
    ukos" i wlasnie pod szlabanem, nie widziala jakoby ktos wjezdzal wiec
    wpychanie sie tuz za autem odpada. Szlaban jest na pilota, wiec byc
    moze ktos go zamknal z opoznieniem, chodz zarzadca nieruchomosci
    twierdzi ze szlaban zamyka sie po 10 sek po wjezdzie automatycznie.
    Tak czy inaczej moja zona dostala nim w bark, nic sie jej na szczescie
    nie stalo, ale jest w ciazy w I trymestrze i bardzo sie wystraszyla,
    takie silne emocje w I trymestrze tez nie wplywaja super na
    dzieciaczka... ja zdenerwowalem sie rowniez mocno.

    To tyle faktow, teraz moja dzialajnosc skupia sie na dwoch celach.
    pierwszy to zmuszenie zarzadu do ustawienia znakow, a drugi to
    mozliwosc jakiegos ukarania zarzadcy za zaistniala sytuacje, nie jest
    moim celem wymuszenie odszkodowania 'za straty moralne' zeby to bylo
    jasne, nie ma zamiaru sie na tym przykrym incydencie wbogacic. chodzi
    mi o to zeby w przyszlosci pamietal zeby myslec przed a nie po
    przykrym dla kogos zdarzeniu.

    Dzwonilem do zarzadcy, ten po konsulatcji z wykonawca szlabanu
    poinformowal mnie ze szlaban jest sprawny ze zadzialal zgodnie z tym
    jak ma dzialac i wina jest mojej zony bo przechodzila w miejscu
    niedozwolonym. Twierdza ze zona musiala wejsc w ostatniej chwili i to
    tuz przy dalszym slubku wiec fotokomorka nie mogla zadzialac. dla mnie
    to bez znaczenia, szlaban uderzyl moja zone i to jest punkt wyjscia, a
    tlumaczenie dlaczego szlaban tak zrobil mnie nie interesuje.

    Wg. mnie to miejsce w ktorym przechodzila zona nie jest miejscem
    niedozwolonym, jak kierowca przejedzie pieszego za przejsciem dla
    pieszych to tez nie zawsze jest wina pieszego. Tam jest strefa
    zamieszkania w ktorej piesi moga chodzic wszedzie i wszedzie kierowca
    musi sie ich spodziewac i w dodatku maja przed pojazdami
    pierwszenstwo...

    Nie bardzo wiem jak to ugryzc, nie specjalizuje sie w prawie, prosze o
    jakies podpowiedzi, nazwy ustaw? itp.
    Mam wrazenie ze polubownie to zarzadca nawet znaku informujacego o
    mozliwosci uderzenia szlabanem w glowe niepostawi.

    pozdrawiam
    Mariusz