  • 41. Data: 2010-03-18 11:11:02
    Temat: Re: Domena kowalski.pl
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Mar 2010, szerszen wrote:

    > Użytkownik "niusy.pl" <o...@o...op.invalid> napisał

    > ty tak na powaznie?

    IMVHO takie rozwiązanie, pozbawione cechy prawa własności patentowej
    czyli "kto pierwszy ten lepszy", również nie miałoby jego wad.

    > czy tylko probujesz zaistniec?

    A co za problem że istniałyby strony stanowiące indeks linków
    do wszystkich, którzy mogliby mieć "interes prawny" do jakiejś
    nazwy?
    Że na kowalski.pl byłyby tysiące linków? :D

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2010-03-18 12:05:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To w ogóle jest jedna ze słabości prawa własności intelektualnej.
    > Zamiast działać zgodnie z celem, czyli "rozwojowo", umożliwia
    > np. wykupienie patentu i schowanie "do szuflady", po to, aby przez
    > całkiem długi czas *nikt* nie mógł korzystać z rozwiązania.

    z jednej strony sie z toba z gadzam, ale z drugiej strony, jesli cos bys
    wynalazl i chcial za to miliard baksow, a nikt nie bedzie chcial tyle
    zaplacic, to co, mieliby cie z tego "wywlaszczyc"?

  • 43. Data: 2010-03-18 23:11:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2010, szerszen wrote:

    > z jednej strony sie z toba z gadzam, ale z drugiej strony, jesli cos bys
    > wynalazl i chcial za to miliard baksow, a nikt nie bedzie chcial tyle
    > zaplacic, to co, mieliby cie z tego "wywlaszczyc"?

    Ale nic nie pisałem, jakobym znał dobre rozwiązanie dla tego problemu :)
    Być może, określenie "urzędowego wynagrodzenia" jako procentu (nie
    za niskiego) podstawy określonej jako większa z wartości:
    - przychód, o ile producent i sprzedawcy uzyskali zysk, liczony
    jako procent wartości "detalicznej" (liczonej "dla klienta
    w sklepie", a nie u producenta)
    lub
    - przychód plus poniesiona strata z zastrzeżeniem j.w.
    ...byłby jakimś rozwiązaniem.
    Oczywiście wymagałoby to istnienia swoistych ZAIKSów, sprawdzających
    ceny w sklepach (i czy sprzedawcy płacą "swój" udział wynagrodzenia),
    co niekoniecznie byłoby "proste i eleganckie".

    pzdr, Gotfryd