  • 11. Data: 2007-10-30 20:57:26
    Temat: Re: Domena i jej "wlasnosc"
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Gwoli ścisłości: domena nie należy do nikogo, bo to usługa a nie rzecz.

    Ale jest się posiadaczem prawa do tej domeny. IMHO można pisać że domena
    należy do kogoś.

    p. m.

  • 12. Data: 2007-10-30 22:25:20
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    mvoicem wrote:

    > Ale jest się posiadaczem prawa do tej domeny. IMHO można pisać że domena
    > należy do kogoś.

    A teraz zastanów się czym jest domena, i czy można mieć do tego czegoś
    jakiekolwiek prawa.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 13. Data: 2007-10-31 08:02:09
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 30 Oct 2007 21:57:26 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Ale jest się posiadaczem prawa do tej domeny. IMHO można pisać że domena
    > należy do kogoś.

    To tak jakbyś był posiadaczem prawa do płacenia rachunków za telefon.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 14. Data: 2007-10-31 10:07:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Olgierd wrote:

    > To tak jakbyś był posiadaczem prawa do płacenia rachunków za telefon.

    Posiadaczem numeru telefonicznego jesteś? Możesz powiedzieć że numer należy
    do ciebie?

    p. m.

  • 15. Data: 2007-10-31 10:10:33
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 11:07:58 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Posiadaczem numeru telefonicznego jesteś? Możesz powiedzieć że numer
    > należy do ciebie?

    W sensie języka prawnego - nie. W sensie potocznym - tak.

  • 16. Data: 2007-10-31 10:14:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Olgierd wrote:

    > W sensie języka prawnego - nie. W sensie potocznym - tak.

    No i to już coś. A jak w języku prawnym się nazywa to co w języku potocznym
    nazywamy posiadaniem numeru telefonicznego, lub tym że numer należy do
    kogoś?

    p. m.

  • 17. Data: 2007-10-31 10:42:53
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 11:14:02 +0100, mvoicem napisał(a):

    > No i to już coś. A jak w języku prawnym się nazywa to co w języku
    > potocznym nazywamy posiadaniem numeru telefonicznego, lub tym że numer
    > należy do kogoś?

    Abonament - abonent. Posiadać można tylko rzecz (art. 336 kc) albo
    służebność (art. 352 par. 2 kc).