  • 21. Data: 2010-01-19 12:40:13
    Temat: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pmlb pisze:

    > A jak bede chcial zaplacic muszelkami i nie przyjma to tez bedzie to
    > dyskryminacja?

    Ale on nie płaci muszelkami, tylko złotówkami - obowiązującym środkiem
    płatniczym.

  • 22. Data: 2010-01-19 12:50:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 11:36:56 +0100, Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > W tym wątku twierdzono że prowizja za opłatę kartą jest "przedstawiana"
    > jako rabat za płatność gotówką (za to że sklep nie musi płacić prowizji
    > organizacji obsługującej karty).

    Ale rabat to jest "100 zł - 3%" a nie "100 zł + 3%"!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 23. Data: 2010-01-19 13:20:02
    Temat: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie [niech KLIENT płaci prowizję operatora karty]
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 11:33:46 +0100, Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > No wiec ile sklepów w Polsce "*skutecznie*ciągały po sądach"
    > lub "wypowiedziały im" obsługę kart płatniczych organizacje

    Ktoś na bankowej grupie ostatnio opisywał, że takich biznesmenów od razyu
    zgłasza i do banku i do operatorów kart. Najdalej po paru dniach sytuacja
    wraca do normy. Sprawa dotyczyła zdaję się limitu od którego można płacić
    kartą.

    --
    marcin

  • 24. Data: 2010-01-19 18:57:54
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

    > Ale rabat to jest "100 zł - 3%" a nie "100 zł + 3%"!

    No wiec bądź *precyzyjny*: stwierdź sposób prezentacji rabatu
    (np. wliczenie "rabatu" do ceny "wywieszonej na półkach")
    "budzi wątpliwości prawne" najlepiej z przykładami z orzecznictwa.

    Ja sądzę że przynajmniej początkowo będzie to niezłe zabezpieczenie
    przed *surową* karą zanim jakaś sprawa tego typu zostanie "nagłośniona".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Pośród wielu nieszczęść uczymy się sztuki milczenia.

  • 25. Data: 2010-01-20 02:34:01
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Ale on nie płaci muszelkami, tylko złotówkami - obowiązującym środkiem
    > płatniczym.

    Pisze, ze karta a nie zlotowkami.

  • 26. Data: 2010-01-20 08:05:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message

    > Pisze, ze karta a nie zlotowkami.

    Czyli banknotami 100 złotowymi tez płacić nie może....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 27. Data: 2010-01-20 08:07:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    [...]

    > Czyli banknotami 100 złotowymi tez płacić nie może....

    Nieprawidłowo zrozumiałeś znaczenia pojęcia "złótówki" ;) Wyjaśnię
    więc, że nie chodzi o monety o nominale 1 zł tylko ogólnie o polską
    walutę ;) którą potocznie nazywa się właśnie: "złotówką, złotówkami"

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 28. Data: 2010-01-20 08:29:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    januszek pisze:
> [...]
    > więc, że nie chodzi o monety o nominale 1 zł tylko ogólnie o polską
    > walutę ;) którą potocznie nazywa się właśnie: "złotówką, złotówkami"

    Tyle, że płatność w złotówkach odbywa się też drogą elektroniczną,
    czekami i na wiele innych sposobów. Chyba że chcesz płacić tylko
    złotówkami w znaczeniu monety jednozłotowej, wtedy Twoja wypowiedź
    byłaby jak najbardziej na miejscu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 29. Data: 2010-01-20 08:43:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Tyle, że płatność w złotówkach odbywa się też drogą elektroniczną,
    > czekami i na wiele innych sposobów.

    No to następnym razem w czasie zakupów w spożywczaku zapłać czekiem za
    chleb, mleko i zółty ser ;) Opowiedź nam potem, jak było ;)

    j.

  • 30. Data: 2010-01-20 08:51:59
    Temat: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? TAK :-)
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > czekami i na wiele innych sposobów. Chyba że chcesz płacić tylko
    > złotówkami w znaczeniu monety jednozłotowej, wtedy Twoja wypowiedź

    Czy sklep ma obowiązek "brać na siebie" prowizję operatora karty (2-3%)?
    *NIE* => "ukrywanie przed klientem prowizji operatora kary" nie wynika
    (jak rozumiem) z przepisów prawa ale co najwyżej z umów z operatorami kart,
    stąd się biorą takie "cuda" jak "rabat za płacenie gotówką" :-)

    Wiec cały problem sprowadza się do tego czy operatorzy kart są w stanie
    *skutecznie* "wymusić" na sklepach "branie nie siebie" prowizji dla
    operatora karty głownie groźbą zaprzestania obsługi kart w danym sklepie.

    P.S.
    Ja już widziałem sklepy "wielkości dawniej sugerującej na 100% obsługę
    kart" które "przepraszają drogich klientów" za to że płatności kartą
    *nie przyjmą WCALE* - mają ten problem z głowy :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Purytanie powinni nosić dwa listki figowe na oczach.