  • Data: 2006-03-27 08:48:43
    Temat: Do znawców Prawa Telekomunikacyjnego
    Od: "Robert J." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Wg PT mam obowiązek "podpisać stosowne umowy z właściwymi instytucjami
    zarządzającymi prawami autorskimi" (mniej więcej taka treść). Niedawno
    okazało się jednak, że prócz ZAiKS-u "właściwa" także jest ZAPA. Wszystko
    OK, tylko że treść umowy jest niezgodna z Konstytucją (zainteresowani wiedzą
    dlaczego). M.in. chodzi o to, że ZAPA chce kasę wstecz, czyli od początku
    mojej działalności. Ponadto ustala sztywno stawkę, co też zostało
    zakwestionowane przez TK. Na dodatek straszy sądem.
    Teraz pytanie moje:
    Czy jeśli zacznę się stawiać i wyślę pismo, że chcę negocjować stawki (2,8 %
    przychodu to totalne złodziejstwo) oraz że będę płacił dopiero od podpisania
    umowy to mogę coś wskórać?
    Pozdrawiam
    RJ