  • 51. Data: 2011-09-06 13:58:46
    Temat: Re: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.09.2011 15:48), Olgierd wrote:

    > No i właśnie :)

    Czy sprzedaż używanej książki czy czapki po dziadku, to jest działalność
    gospodarcza czy zawodowa?

    p. m.

  • 52. Data: 2011-09-06 14:01:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 15:58:46 +0200, mvoicem napisał(a):

    > Czy sprzedaż używanej książki czy czapki po dziadku, to jest działalność
    > gospodarcza czy zawodowa?

    Działalność zarobkowa, co na gruncie kodeksu cywilnego wyklucza
    traktowanie danej osoby fizycznej jako konsumenta.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 53. Data: 2011-09-06 14:09:35
    Od: "_ąćę" <j...@W...gazeta.pl>

    Przy płatności przez złodziejskie PayU kupujacy gówno ma, a nie gwarancję
    portalu.
    Zapłąc przez PayU, nie otrzymaj towaru, a następnie udaj się do Twojego banku
    z reklamacją.
    Wiesz sam, dlaczego Cię wyśmieją.
    Albo wymaganie zgłoszenia na policję.
    Podobnie, jak wyżej.
    Allegro i PaU to jedna i ta sama grupa cwaniaków i oszustów.

    -----

  • 54. Data: 2011-09-06 14:11:58
    Od: "_ąćę" <j...@g...pl>

    Prześlij mi.
    Jestem "na pisaniu" pozwu przeciw Allegro jako kupujący.

    -----

  • 55. Data: 2011-09-06 14:13:34
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-06 16:01, Olgierd pisze:

    > Działalność zarobkowa, co na gruncie kodeksu cywilnego wyklucza
    > traktowanie danej osoby fizycznej jako konsumenta.

    a czy przypadkiem czym jest dzialalnosc gospodarcza nie definiuje inna
    ustawa
    Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej (art. 2)
    Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza,
    budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i
    wydobywanie kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w
    sposób zorganizowany i ciągły.
    P.

  • 56. Data: 2011-09-06 14:15:51
    Temat: Re: [OT] Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: "_ąćę" <j...@g...pl>

    Dokładnie.
    Pieniądze oczywiście ma Allegro jako PayU.
    Aby im wszystkim żyło się lepiej.

    -----
    > Oszustom ten system nie przeszkadza, a nawet im sprzyja bo wszelkie
    reklamacje wplat sa utrudnione i tak naprawde nie wiadomo kto ma pieniadze
    kupujacego

  • 57. Data: 2011-09-06 14:39:26
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Jest ale niektórym i***** bardzo przeszkadza, że pieniądze wpływają na
    > ich konto 2 dni po zakupie. ...

    To płatne jest a nie bezpłatne

  • 58. Data: 2011-09-06 14:43:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Hm... chyba się rozpędziłem, odszczekuję!

    Po prostu kiedyś tę opłatę wprowadzą

    > Żeby jasność była - IMVHO przymus (dla sprzedającego!) nadal
    > pozostaje przymusem, a nie dobrowolnym rozwiązaniem.

    Taka oferta

  • 59. Data: 2011-09-06 16:08:00
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    > No właśnie nic nie narzuca. ...

    Jak nie wystawisz to nie narzuca. Jak wystawisz to musisz zaoferować zapłatę
    w tej formie.

    > Pomijam fakt, że przy 20 - 40 sprzedanych przedmiotach dziennie, nie muszę
    > dodatkowo sprawdzać konta bankowego co chwila, ponieważ wolę i chwalę jak
    > Ty informację na mailu:

    Jak nie chcesz sprawdzać wpływu pieniędzy to nie musisz. Jak chcesz to
    musisz.

    > Ale jak ktoś tu słusznie zauważył, bycie Polakiem zobowiązuje do
    > stwarzania problemów wszedzie tam, gdzie ich nie ma.

    Polak głupi przed szkodą i po szkodzie

  • 60. Data: 2011-09-06 18:27:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 06 Sep 2011 16:13:34 +0200, Pendrive wrote:

    > a czy przypadkiem czym jest dzialalnosc gospodarcza nie definiuje inna
    > ustawa
    > Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej (art. 2)

    No więc tu mamy klasyczny problem: definicje "nie przechodzą" między
    dziedzinami prawa.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||