  • 211. Data: 2022-12-16 22:44:44
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-12-14 o 11:52, Olin pisze:

    > Masz pecha, bo akurat w Niemczech bywałem i kierowcy zatrzymują się, kiedy
    > pieszy dochodzi do pasów. U nas od jakiegoś czasu zresztą też.

    A ja jeżdżę dużo, również po miastach w Niemczech i mam inne wrażenia.
    Jak jedzie sznur samochodów, to nikt przede mną nie staje
    ( a przy przejsciu oczekują piesi). A po reakcjach pieszych
    (kłaniają się i dziękują za umozliwienie przejscia) wnioskuję,
    że kultura kierowców nie jest tam codziennością.

    Dodatkowo miałem okazję przejeździć jako pasażer z niemieckim
    kierowcą kilkadziesiąt tysięcy km tam i w Polsce i po jego kulturze jazdy
    nigdy bym nie powiedział, że on jest z Zachodu.
    W sensie z tego Zachodu, gdzie kierowcy jeżdżą tak,
    że piesi czują się bezpieczniej. Prywatnie bardzo kulturalny
    i miły człowiek, ale jeździł jak cham. Może tak mi się trafiło,
    ale to tylko wskazuje, że każda indywidualna obserwacja
    obarczona jest błędem/odchyleniem od statystycznej przeciętnej.

  • 212. Data: 2022-12-17 00:20:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-16, cef <c...@i...pl> wrote:
    > ( a przy przejsciu oczekują piesi). A po reakcjach pieszych
    > (kłaniają się i dziękują za umozliwienie przejscia) wnioskuję,
    > że kultura kierowców nie jest tam codziennością.

    Z tą kulturą to w sumie niewiadomo. Jakiś czas temu zaczął
    rozpowszechniać się zwyczaj, gdzie po wylądowaniu samolotu niektórzy
    klaszczą. Przyznam, że budzi on trochę moje obawy, ale całkiem możliwe,
    że ludzie latają różnymi liniami, a część może i uważa, że "nikt mi nie
    powie że to normalne, żeby maszyna lata". No więc, może nie wiedzą, że
    mają pierwszenswo.

    --
    Marcin

  • 213. Data: 2022-12-17 07:45:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie można. Przy założeniu, ze pieszy może Ci wejść w bok żadna prędkość
    > nie będzie bezpieczna. Przecież i w stojący samochód może wejść.
    > Kierujący musi zakładać racjonalność podmiotu zarządzającego ruchem.
    > Jeśli na danym odcinku jest ograniczenie 50 km/h, to powinno to być
    > urządzone tak, by z taką prędkością dało się bezpiecznie przejechać.

    Jak sobie radzisz na skrzyżowaniach równorzędnych albo z ustąp
    pierwszeństwa? No bo według ciebie fizyka uniemożliwia przejechanie
    takiego skrzyżowania - trzeba zwolnić do zera i już ruszyć się nie da;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 214. Data: 2022-12-17 07:46:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ten fragment zabraniający wchodzenia "bezpośrednio przed nadjeżdżającym
    > pojazdem.

    I on twoim zdaniem nadaje pierwszeństwo kierowcy?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 215. Data: 2022-12-17 07:48:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie. jest kilka osób, na opinii których mi zależy7. Ale wszystkim
    > dogodzić nie sposób.

    Ale wiesz, że jak ci wszyscy mówią, że się mylisz to znaczy że albo się
    mylisz, albo jesteś napoleonem albo geniuszem? Jak myślisz - kim jesteś?;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 216. Data: 2022-12-17 07:51:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.12.2022 o 17:00, J.F pisze:

    > naruszenie obowiazkow chyba, bo na obowiązki innych mozesz liczyc.
    >
    > Ale my o tym, ze jak autobus miga na przystanku, a ty go nie
    > przepuscisz, to mandat ci sie nalezy, i mogą kulsony czychające
    > wlepic.

    Czyli kierownik autobusu nie zyskuje żadnych dodatkowych pierwszeństw, a
    jedynie zyskują kulsony podstawę do mandatowania.

    > Jesli jednak on ruszy i zrobi kolizje - to jemu sie mandat nalezy.
    >
    > Jesli on ruszy, a ty dasz rade zahamowac ... to nie wiem :-)

    Też będzie wymuszenie...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 217. Data: 2022-12-17 07:55:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.12.2022 o 20:58, ąćęłńóśźż pisze:
    > O!
    > To jest przyczyna do ukarania obywatela!
    > Zauważyłeś kulsońską solidarność beretów?
    > W trzecim pokoleniu to oni już mają w genach ;-).

    Co ciekawe mija im ona jak tylko napiszą raport o zwolnienie - wcześniej
    policja była fajna i robiło się kurwę z logiki żeby kolegów bronić
    cokolwiek by nie odpierdolili. Następnego dnia po przejściu do cywila
    zaczyna się wypuszczać filmiki na jutuba jaka to pojebana instytucja i
    rządzą nimi idioci;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 218. Data: 2022-12-17 07:59:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Byłeś tam? Widziałeś?

    A ty byłeś? Masz tendencje do czynienia absurdalnych założeń, do których
    nie masz żadnych podstaw w źródełkach i przy okazji twierdzenia że to
    pismaki mają bujną wyobraźnie.

    > Wyjaśnisz w inny racjonalny sposób sytuacje
    > uderzenia bokiem przejeżdżającego 80 km/h i nie hamującego (poślizg)
    > samochodu pieszego, niż to, że pieszy po prostu przywalił w
    > przejeżdżający już przez przejście samochód od boku?

    Oczywiście - kolo wyszedł, kierownik patrzył w komórkę i nawet zaczął
    hamować - trafił go z tego co napisano cewym światłem i przeciągnął po
    lewym lusterki i klamkach.

    Twoja wersja jak rozumiem jest taka, że na przejściu i okolicach było
    pusti, i nagle nie wiadomo skąd chory na nogi dziadek pojawił się
    niewiadomo skąd i sprintem wbiegł w bok samochodu. Brzmi legtnie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 219. Data: 2022-12-17 15:23:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2022 o 07:45, Shrek pisze:

    > Jak sobie radzisz na skrzyżowaniach równorzędnych albo z ustąp
    > pierwszeństwa? No bo według ciebie fizyka uniemożliwia przejechanie
    > takiego skrzyżowania - trzeba zwolnić do zera i już ruszyć się nie da;)

    Zaskoczę Cię. Patrzę, czy ktoś mający pierwszeństwo nadjeżdża. Z pieszym
    ten numer nie przejdzie, bo ich mnóstwo chodzi chodnikiem i nie wiadomo,
    który postanowi akurat wejść na przejście. W tym problem.
    --
    Robert Tomasik

  • 220. Data: 2022-12-17 15:23:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2022 o 07:46, Shrek pisze:

    > I on twoim zdaniem nadaje pierwszeństwo kierowcy?

    Nie, odbiera pierwszeństwo pieszemu, jeśli pojazd jest zbyt blisko.

    --
    Robert Tomasik