  • 201. Data: 2004-11-20 01:31:44
    Temat: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > zagranicznych), ale chociażby u nas - co już tu opisywałem - jest usługa
    > 0 20 6 xxx, służąca wg zamierzeń pomysłodawcy do świadczenia transmisji
    > danych, ale rozliczana przez operatora posiadającego taki numer.
    > Oficjalnie nazywa się to "Numery dla usług świadczonych na podstawie
    > umów z abonentami" i w chwili obecnej numer taki posiada 8 dostawców usług.

    Oficjalnie to się nazywa 'jedna jednostka taryfowa za połączenie'. Tyle
    płacisz TPSA za zestawienie połączenia. A działający pod 0206...
    dostawca usługi 'dostę do internetu' wystawia fakturki na podstawie
    umowy - owszem. Ale także kontroluje dostęp do swojego numeru
    dostępowego. Nie podasz hasła - połączenie jest zrywane, a ty nadal
    płacisz za zainicjowanie połączenia.

    Osobiście nigdy nie korzystałem, ale nie wyobrażam sobie party-line z
    pytaniem o nazwę użytkownika i hasło :) Możesz powiedzieć, że to nie
    było party-line, tylko dial-up. OK. Niech będzie. Ale z punktu widzenia
    TPSA to jest połączenie. A czy połączeniem idzie gadanie, faks, czy
    pakiety PPP - TPSA nie wie i nie chce wiedzieć. Numery specjalnie
    dedykowane dla PPP są określone i mają specjalne pozycje w cenniku.

    Teraz wyobraź sobie program, który by wykręcał taki numer, po nawiązaniu
    połączenia natychmiast rozłączał, wykręcał na nowo i tak w kółko
    (powiedzmy, że ktoś go 'dla jaj' zrobił). Spokojnie dało by się natłuc
    ze 2 jednostki taryfowe na minutę.

    I od kogo wtedy byś się domagał sponsoringu? TPSA? Operatora
    działającego pod danym numerem?

    I przypominam - wszystko jest w cenniku.

    Ponownie także poruszę kwestię kosztów ponoszonych przez TPSA. Za numery
    070x TPSA dostaje faktury. A za numery 0206, a także 0-80x to TPSA
    wystawia faktury 'usługodawcom' działającym na tych numerach.

  • 202. Data: 2004-11-20 02:28:42
    Od: Arek <a...@e...net>

    Andrzej Lawa rzecze:
    > "Inni"? Nigdzie na świecie czegoś takiego się nie stosuje...

    Doprawdy? To popatrz sobie na Dialog.
    Nie wiem jak jest w Netii.

    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 203. Data: 2004-11-20 10:58:14
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Oficjalnie to się nazywa 'jedna jednostka taryfowa za połączenie'. Tyle
    > płacisz TPSA za zestawienie połączenia. A działający pod 0206...

    Zdaje się, że znalazłeś kolejny bug w cenniku....

> [...]
    > umowy - owszem. Ale także kontroluje dostęp do swojego numeru
    > dostępowego. Nie podasz hasła - połączenie jest zrywane, a ty nadal

    nie - podobnie jak w przypadku NDS dostęp można kontrolować poprzez
    identyfikację numeru...

    M.

  • 204. Data: 2004-11-20 11:21:01
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > chwili
    >
    > Chyba się mylisz. Blokowałam sobie polaczenia 0700 i 0300 i jest to usluga
    > bezpłatna.
    >
    > HaNkA
    Od kiedy ?
    Cały czas mam na rachunku 3 zeta za blokadę, a za połączenie z wyspami Św.
    Tomasza i tak musiałem prawie 4 k zapłacić bo to nie jest 0700

  • 205. Data: 2004-11-20 11:25:28
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W KF - sprawdz czy nadal jest to usluga płatna ponieważ zgodnie z
    > nowelizacja z 3 września bodajże operatorzy swiadczący usługi powszechne
    > maja obowiązek zablokować za darmo polaczenia z numerami o tzw podwyższonej
    > platności, a więc np 0700[ oczywiście na życzenie abonenta]
    >
    > HaNkA
    Usługa to nigdy nie była bezpłatna.

  • 206. Data: 2004-11-20 11:32:26
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > on 2004-11-16 13:06 VERTRET said the following:
    > [...]
    > Paczpan, a taka Netia blokowała domyślnie i nikt jakoś zarządowi tych
    > zarzutów nie stawiał.
    > KJ
    I tak powinno być. A klientowi udostępnić kod i jak chce to niech sobie
    odblokuje samodzielnie.

  • 207. Data: 2004-11-20 11:49:34
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Założymy się?

    > Bzdura. Wystarczy, że zapozna się z dokumentacją i odrobinę pomyśli.
    >
    > Ech, czasami mi się wydaje, że do komputerów też powinny wydawać swoiste
    > 'prawo jazdy'.

    > Nie. Operator bierze tylko pieniądze za dostarczenie 'kabelka'.

    No jasne, a użytkownik szarpiąc za ten kabelek w rytm znaków Mors'ea nawiązauje
    łączność z innym użytkownikiem.
    Na używanie szarych komórek też powinni wydawać specjane zezwolenie aby
    niektórzy głupot nie pisali.

  • 208. Data: 2004-11-20 12:00:23
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > "Maciej Bebenek" <m...@u...org> wrote in message

    wszystko było by możliwe gdyby panowie prezesi tepsy nie ciągnęli zysków z tego
    procederu. A oni wszyscy są umoczeni w spółkach dzierżawiących numery 07

  • 209. Data: 2004-11-20 12:13:23
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > nikt bez mojej zgody ich nie anulował. A co z gówniarzami,którzy
    > włączają sie w piwnicy i doładowuja sobie POPy??
    >
    > A poza tym pojawiły sie dialery łączące z Wyspami Św. Tomasza i
    > Książęcą, Wyspami Cooka oraz Tuvalu. Blokujemy? Automagicznie?
    >
    > Wczoraj widziałem pseudodialer (bo trzeba go było ręcznie uruchomić)
    > łączący z numerem komórkowym w Estonii. Pewnie zaraz wyewoluuje na w
    > pełni automatyczny. I jak? Blokujemy Estonię????
    >
    > Powtarzam pytanie - jaki jest akceptowalny poziom ubezwłasnowolnienia
    > pełnoletniego obywatela teoretycznie korzystającego z pełni praw

    Nie dorabiaj do tego ideologii, przy podpisywaniu umowy z tpsa dostałem cały
    wykaz numerów służących do samodzielnego ustawiania przekierowań, blokad itp.
    Jaki był by problem wrócić do tego. Standardowo jest zablokowane wszystko poza
    miejscowymi, a użytkownik jeżeli potrzebuje odblokowuje sobie, 07 jeżeli taka
    jego wola, miedzynarodowe czy jeszcze inne. Ale wtedy robi to już na własną
    odpowiedzialność ze wszystkimi konsekwencjami.

  • 210. Data: 2004-11-20 12:28:03
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Ale ty nie widzisz pewnej różnicy: on sobie SAM wyłącza wszystko
    > co domyślnie jest WŁĄCZONE. "Po zainstalowaniu wyłączyć".
    > Takoż i ja z operatorem publicznym uczyniłem (każąc m.in. 0-700
    > wyłączyć skoro mi niepotrzebne).
    > Coś dziwnego ?
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Ale to niestety nie chroni przed połączeniem z Wyspami Św Tomasza 00239 itp.
    Czyli znowu trzeba zablokować międzynarodowe.