  • 61. Data: 2022-12-24 00:55:49
    Temat: Re: Defibrylator
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 20:11:45 +0100, Shrek wrote:

    > Ci medyczni to normalnie z meditransu. Czyli... prwywaciarze;)

    No ale kto im placi?
    Bo regionalny 112 to chyba szerszy niz warszawski, i pod auspicjami
    wojewody?

    > Samorządowa - dziecko kaczyńskiego leszka.

    Czyli nie Trzaskowski.
    W Sejmiku woj mazowieckiego PiS najlepszy, 24/51, ale wiekszosci nie
    ma.

    J.

  • 62. Data: 2022-12-24 01:02:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Co nie oznacza, ze statystycznie samo CPR ma niską skuteczność
    > (jednocyfrową w zasadzie) a z użycie AED zależy od czasu ale szybko

    Nikt się tam zdaje się nie odnosi do skuteczności AED.

    > użyte zbliża się do 90%.

    To zapewne dla przypadków z VF.

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2022-12-24 01:29:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Hollywood to jeszcze nic - obejrzyj sobie bollywood. A tak na poważnie,
    > to też kiedyś myślałem że się da odpalić defibrylatorem;)

    Jasiowi Fasoli też się udało i to z 220V.

    No to zamieszajmy:
    "They are used to prevent or correct an arrhythmia, an uneven heartbeat
    that is too slow or too fast. If the heart suddenly stops,
    defibrillators can also help it beat again."
    https://www.nhlbi.nih.gov/health/defibrillators

    :)

    https://www.aedusa.com/knowledge/can-a-defibrillator
    -restart-a-stopped-heart/
    When the heart stops beating due to sudden cardiac arrest(SCA),
    resulting in a cardiac flatline [..] A person in this condition will not
    benefit from an AED that delivers an electrical shock. Instead, the
    victim will need cardiopulmonary resuscitation (CPR) to keep their blood
    and oxygen flowing. EMS would follow this with an injection of a high
    dose type of adrenaline. A shock from an AED would actually be harmful
    in this case. Thankfully, AEDs are intelligent enough that they will not
    deliver a shock, knowing when one is not necessary, as in this case.

    A Szrek się dziwi, że ludzie nie kumają :)

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2022-12-24 01:41:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-23, cyklista <c...@g...com> wrote:
    > interesuje. Dokąd nie są potrzebne, to nikt nie pamięta o ich sprawdzaniu.

    > Nie pusta. Minimum jeden środek opatrunkowy musi być. Jak zakład ma
    > dział bhp to on określa co ma być, jak to jest coś z jednym pracownikiem
    > to najlepiej kupić dowolną samochodową i gotowe.
    >
    > ps. zawsze były śmiechy w aptekach że sanepid się przypieprzał o brak
    > apteczki, bo nieważne że na półkach wszystko dostępne w razie potrzeby
    > ale nie ma tego jednego bandaża w skrzynce opisanej 'apteczka" :)

    A ten środek opatrunkowy to ma jakąś datę ważności i czy sanepid wymaga
    aby było przed tą datą? Do czego zmierzam, ktoś chyba jednak jest co się
    tym zajmuje więc AED też powinien. Z drugiej strony skoro AED nie jest
    obowiązkowe to faktycznie, powiesić i olać.

    Ale jak taki wiszący w miejscu publicznym, oznaczony AED, nie jest
    sprawny, bo np. siadła ta bateria a nikt tego nie sprawdza, czy to aby
    potencjalnie nie rodzi jednak jakiś poważniejszych skutków również
    prawnych? Potrzebny AED, ktoś leci, przynosi, mineło z 10 min
    minut, odpala, a to nie odpala. A w budynku obok był sprawny.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2022-12-24 01:42:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Co nie oznacza, ze statystycznie samo CPR ma niską skuteczność
    > (jednocyfrową w zasadzie) a z użycie AED zależy od czasu ale szybko

    Nikt się tam zdaje się nie odnosi do skuteczności CPR.

  • 66. Data: 2022-12-24 07:56:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.12.2022 o 00:55, J.F pisze:

    > No ale kto im placi?
    > Bo regionalny 112 to chyba szerszy niz warszawski, i pod auspicjami
    > wojewody?

    https://www.gov.pl/web/numer-alarmowy-112/gdzie-szuk
    amy

    Wygląda na to że stołecznym jednak wyjątkowo czaszkowski. Ale naprawdę
    nie doszukiwałbym się na siłę wątku politycznego. Ja na przykład uważam
    że nalezy jebać pis, ale nie przyszłoby mi do głowy uzależniać
    udzielenie pomocy od przynależności partyjnej.

    > Czyli nie Trzaskowski.

    No właśnie czaszkowski.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2022-12-24 07:58:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nikt się tam zdaje się nie odnosi do skuteczności CPR.

    Pewnie skrót myślowy.

    > To zapewne dla przypadków z VF.

    No do tego służy...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 68. Data: 2022-12-24 08:02:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > that is too slow or too fast. If the heart suddenly stops,
    > defibrillators can also help it beat again."

    Pewnie przegłosowali i ustalili "naukowy konsensus";)

    > A Szrek się dziwi, że ludzie nie kumają :)

    Szrek się nie dziwi że przeciętny człowiek nie wie, że z flatlajnu samym
    AED serca nie wystartujesz. Choć trochę w przypadku kulsona i aktywnego
    dzialacza środowiska strzeleckiego brak wiedzy o pierwszej pomocy i
    pierdolenie szkodliwych bzdur jednak dziwi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 69. Data: 2022-12-24 08:19:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > tym zajmuje więc AED też powinien. Z drugiej strony skoro AED nie jest
    > obowiązkowe to faktycznie, powiesić i olać.

    Info z pierwszej ręki - ktoś się tym zajmuje, przynajmniej u mnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 70. Data: 2022-12-24 13:12:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 17:23:12 +0100, Shrek wrote:

    > To nie ma.

    No to:
    -kto dba o życie i zdrowie pasazerow? Nikt ?
    -kogo wzywa przycisk alarmowy ?

    > A dlaczego nie dyżurnego ruchu?

    Z pociagu trudno.
    Dyzurnego niech kierownik dworca pilnuje :-)

    > Raczej czekają do stacji:)

    Cos tam czytalem, ze jak czasem przypili ...

    > To się pewnie gdzieś wyświetla.

    W dzisiejszych pewnie tak, a w starszych?

    No i kto ma sprawdzic, czy woda jest?

    > E tam. Przeciż przy nich nie stoi strażnik.

    Widac na razie nikt na tik-toku nie zaproponowal dobrej zabawy :-)

    > No i sam widzisz, a przypadku żeby kogś AED zabił nie było:)

    Ty nie slyszales, mnie sie na szybko nie udalo znalezc ... co nie
    znaczy, ze nie bylo.

    > Raczej nie te ilości.

    Nie wiesz co wylalo i na ile trujące :-)

    > Bo jak wiem? A liczyć że samochód jak wciśniesz chamuleć to nie zacznie
    > przyspieszać?

    Wystarczy, ze noga spadnie z pedalu.
    No i taki jeden mowi, ze mu Mercedes nie chcial hamowac.

    Hamulcami teraz komputer rządzi.

    A pamietasz pedal gazu w Toyotach?

    > No dobra - to co proponujesz - nie używać bo może zaszkodzić, bo tak
    > kulson powiedział?

    Nie mowic, ze absolutnie nieszkodliwe :-)

    J.