  • Data: 2007-01-27 18:31:41
    Temat: Darowizna na wspólne konto.
    Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Teściowie chcą nam darować pieniądze z których pokryjemy częściowo
    budowę domu. Z tego co się zorientowałem to od tego roku darowizna dla
    najbliższej rodziny nie podlega opodatkowaniu (czyli w moim przypadku
    teściowie darują pieniądze swojej córce, a mojej żonie). Ma to
    nastąpić w formie przelewu bankowego. I tu pytanie, czy jeśli na
    przelewie będą tylko dane żony, a przelew wpłynie na wspólne konto to
    czy US nie postanowi "obdarować" mnie podatkiem od 50% darowizny
    (konto wspólne). I jeszcze czy będziemy musieli jakoś udowodnić, że
    przez ostatnie 5 lat kwota darowizn nie przekroczyła 9000 zł.

    I jeszcze problem trochę przyszłościowy - czy będziemy mogli się
    rozliczać wspólnie za 2007 r. pomimo tej darowizny tylko dla żony.

    Pozdrawiam
    Bartosz