  • 1. Data: 2004-04-17 19:36:58
    Temat: Darowizna - jakie oplaty mnie czekaja?
    Od: "Alicja" <a...@p...pl>

    Witam

    Moj dziadek zamierza darowac mi notarialnie dzialke budowlana.
    Wartosc jej okreslono na 30 000zl.
    Dzialka posiada wpis do ksiegi wieczystej.
    Nie wiem jakich oplat notarialnych i skarbowych w zwiazku z tym
    moge sie spodzewac.
    Slyszalam ze sa one wnoszone przez darczynce i obdarowanego po rowno.
    Czy moge liczyc na jakies ulgi.

    pozdrawiam

    Alicja

  • 2. Data: 2004-04-18 07:41:22
    Temat: Re: Darowizna - jakie oplaty mnie czekaja?
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > Moj dziadek zamierza darowac mi notarialnie dzialke budowlana.
    > Wartosc jej okreslono na 30 000zl.

    Jako wnuczka należysz do I grupy podatkowej. Wysokość podatku wynosi:
    30.000- 9.637(kwota zwolniona z opodatkowania) = 20.363zł
    308,30 + 5% od nadwyżki ponad 10.278 zł, czyli 308,30 + 504,25 = 812,55 zł
    Obowiązek podatkowy powstanie z chwilą podpisania aktu notarialnego.
    Płatnikiem w takim przypadku jest notariusz, czyli podatek trzeba zapłacić
    już w kancelarii notarialnej. Podatknikiem natomiast jesteś tylko Ty.
    Acha, do całości kosztów musisz jeszcze doliczyć opłaty notarialne + wypisy
    oraz wpis w KW.
    Można to zrobić inaczej. Jesteś zwolniona z podatku od darowizny która nie
    przekracza wartości: 9.637zł w okresie kolejnych 5 lat. Jeżeli dziadek
    daruje Ci "udziały we współwłasności nieruchomości", czyli daruje Ci w tym
    roku część nieruchomości (bez podziału gruntów) o wartości: 9.637zł, w roku
    2009 następną część o nieustalonej na razie wartości (bo nie wiadomo, jakie
    odliczenia będą za 5 lat), oraz dokona kolejnej darowizny w 2014 - to nie
    zapłacisz wogóle podatku od darowizny. Pytanie tylko brzmi (wrednie, ale
    zyciowo), czy dziadek dożyje 2014r.?
    Kaliope

  • 3. Data: 2004-04-18 08:18:25
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    no i w końcu nie podałam wysokości opłat notarialnych:-)
    taksa notarialna: 800zł
    VAT od taksy notarialnej: 176zł

  • 4. Data: 2004-04-18 10:08:45
    Od: "Alicja" <a...@p...pl>

    Dziekuje bardzo za odpowiedz.
    Mam teraz jasnosc sytuacji, co mnie czeka.
    Obawiam sie tylko ze dziadka porazi wysokosc oplat,
    ale zrobie wszystko zeby nie odstapil od pomyslu darowizny

    Pozdrawiam serdecznie
    Alicja

  • 5. Data: 2004-04-18 10:14:18
    Od: Drwal <w...@s...com>

    Alicja 18 kwietnia 2004, 12:08:45, szrajbnął:
    > Obawiam sie tylko ze dziadka porazi wysokosc oplat,
    > ale zrobie wszystko zeby nie odstapil od pomyslu darowizny

    Niech tym wszystkim bedzie to ze ty ponosisz 100% kosztow zwiazanych z
    darowizna, wtedy dziadek raczej nie bedzie mial powodow zeby sie
    wycofac :)

    Dla dziadka zrob to co powyzej, a dla nas zacznij pisac poprawne
    posty, tzn. odpisuj pod przycietym cytatem.
    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl