  • 11. Data: 2006-08-01 08:14:06
    Temat: Re: Darowizna domu. Zrobiona legalnie????
    Od: "BHg" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał(a):

    > Mógł to zrobic legalnie, jesli w KW jedynym włascicielem był on.

    A co z małżeńską wspólnotą majątkową? Ona pisze, że dom był budowany w
    trakcie trwania małżeństwa czyli za wspólne pieniądze. Nawet jeśli mąż
    zapisał dom tylko na siebie, to czy miał prawo to zrobić skoro nie mieli
    rozdzielności majątkowej?

  • 12. Data: 2006-08-01 08:22:13
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

> [...]
    > trakcie trwania małżeństwa czyli za wspólne pieniądze. Nawet jeśli mąż
    > zapisał dom tylko na siebie, to czy miał prawo to zrobić skoro nie mieli

    Własnie do tego dążę czy mógł to zrobić jeżeli nie mielismy
    rozdzielności majątkowej nawet jezli był jedynym właścicielem
    widniejącym w KW ?

  • 13. Data: 2006-08-01 08:41:01
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > A co z małżeńsk? wspólnot? maj?tkow?? Ona pisze, że dom był budowany w

    > trakcie trwania małżeństwa czyli za wspólne pieni?dze. Nawet je?li m?ż

    Ale jesli był jedynym włascicielem działki, to moze udało mu sie ujawnic
    dom w księgach i zostac nadal jego jedynym włascicielem ?

    Pytanie więc ... skąd wzieła się działka ? Na czyjej działce budowano
    ten dom ? Tej informacji nadal brakuje.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 14. Data: 2006-08-01 08:48:23
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > Pytanie więc ... skąd wzieła się działka ? Na czyjej działce budowano
    > ten dom ? Tej informacji nadal brakuje.

    Obstawiam, że wszystko figurowało na męża, skoro to on załatwiał
    wszelkie formalności, a koleżanka nawet nie widziała dokumentów. Teraz,
    IMHO, tak. Jeśli nabył prawo do tej działki z majątku własnego
    (spadek, darowizna, majątek posiadany przed ślubem) to chyba również
    prawo do wieczystego użytkowania działki jego odrębnym
    prawem/majątkiem(?). Jeśli nabył prawo wieczystego użytkownia działki za
    majątek wspólny, to pomimo nieujawnienia żony ona była współwłaścicielką
    na zasadach wspólnoty małżeńskiej.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2006-08-01 08:52:35
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

  • 16. Data: 2006-08-01 08:57:18
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Agnieszka napisał(a):
    > Własnie do tego dążę czy mógł to zrobić jeżeli nie mielismy
    > rozdzielności majątkowej nawet jezli był jedynym właścicielem
    > widniejącym w KW ?

    Nie wszystko należy do wspólnej własności, nawet jeżeli nie ma
    rozdzielności majątkowej. Przykładowo spadki, darowizny i prawa
    własności posiadane przed ślubem - jeśli nie ma odrębnych ustaleń -
    wchodzą do majątku odrębnego.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2006-08-01 09:34:43
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

> [...]
    > prawem/majątkiem(?). Jeśli nabył prawo wieczystego użytkownia działki za
    > majątek wspólny, to pomimo nieujawnienia żony ona była współwłaścicielką

    Tak własnie było mąż załatwiał wszystkie dokumentu i on w nich
    figurował ,
    Działka jest własnością urzedu miasta oddana w wieczystą
    dzierżawę członkom spółdzielni ( gdyż jest to zabudowa szeregowa
    i nazywłao sie to bodajże młodzieżowa spółdzielnia mieszkaniowa
    założona przez obecnych włascicieli tych domków )
    Dom zaczelismy budować w trakcie trwania małżenstwa ( 15 lat po
    ślubie) i był finansowany całkowicie z naszych pieniedzy gdyż ani
    ja ani mąz nigdy nie otrzymaliśmy spadków , darowizn itp . Całośc
    inwestycji pochodziła ze wspólnego portwela. wiec wydaje miz sie że
    jakaś wspólnota majątkowa obowiązuje .

  • 18. Data: 2006-08-01 09:35:23
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

  • 19. Data: 2006-08-01 10:14:48
    Od: i...@w...pl

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Mógł to zrobic legalnie, jesli w KW jedynym włascicielem był on.

    Nie mógł tego zrobić legalnie, bo już zapis w KW tylko na niego
    był niezgodny z prawem, gdyż dom powstał w trakcie trwania
    małżeństwa i stanowi majątek wspólny, a Ty nie uczyniłaś
    przecież darowizny swojej części na rzecz męża. Pomimo , że nie
    pracowałaś i mąż tylko zarabiał , nie jest tak , że nic Ci się
    nie należy. Moja siostra cioteczna ma taka samą sytuację i wygrała
    w sądzie. Sąd stwierdził, że chociaż tylko mąż zarabiał, to
    żona zapewniała mu do tego należyte warunki, prowadząc mu dom, a w
    ogóle to wobec braku rozdzielności majatkowej należy jej się
    połowa i tyle. Tyle że siostra wzięła sprawnego adwokata. Jej były
    mąż oprócz podziału majątku płaci jej (JEJ !!! - dzieci już są
    dorosłe) spore alimenty na utrzymanie. Weź adwokata, mówię Ci.

  • 20. Data: 2006-08-01 12:25:51
    Od: "hiro" <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nie znam się na tym, ale i tak myslę że moja rada będzie najlepsza:
    Weź adwokata bo sama niczego nie zdziałasz. Twój eks to chyba lepszy
    cwaniak, skoro już 10 lat temu pomyślał o przepisaniu dmu na syna ciebie o
    tym nawet nie informując. Koniecznie do adwokata!