  • 1. Data: 2006-07-31 18:20:43
    Temat: Darowizna domu. Zrobiona legalnie????
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

    Witam wszystkich. Mam pytanie dotyczące darowizny domu , ale może
    zacznę od poczatku: 10 lat temu w trakcie trwania małżeństwa
    wybudowaliśmy z mężem dom , teraz jestesmy w trakcie sprawy
    rozwodowej i przez przypadek dowiedziałam sie że mąż 11 lat temu
    zrobił darowiznę domu na rzecz syna . Zrobił to poprzez notariusza
    lecz ja nie byłam podpisywać żadnych dokumentów . Obecnie kiedy
    sprawdzałam ksiegi wieczyste jako właściciel figuruje syn , a kiedy
    poszłam do tego notariusza on stwierdził ze wszystko odbyło sie
    zgodnie z obowiazujacym prawem i ja nie musiałam składac żadnych
    podpisów . Mój mąż ma upowaznienie notarialne od syna i chce
    sprzedać dom pomijajac mnie całkowicie. I tu moje pytanie : czy
    faktycznie taka darowizna odbyła sie zgodnie z prawem, czy ja nie
    musiałam składac żadnego podpisu , a jezeli musiałam a tego nie
    zrobiłam to jak sprawdzić czy nie został on podrobiony i jak zabrać
    sie do tej sprawy .
    Za wszystki sugestie z góry dziękuję .

  • 2. Data: 2006-07-31 18:29:19
    Temat: Re: Darowizna domu. Zrobiona legalnie????
    Od: Piotr <i...@g...pl>

    Czy w czasie kiedy dokonano darowizny byliście małżeństwem? Poza tym
    jedna rzecz mi nie pasuje, jak dokonano 11 lat temu darowizny domu który
    zbudowano rok później?

  • 3. Data: 2006-07-31 19:21:38
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

    Piotr napisał(a):
    > Czy w czasie kiedy dokonano darowizny byliście małżeństwem? Poza tym
    > jedna rzecz mi nie pasuje, jak dokonano 11 lat temu darowizny domu który
    > zbudowano rok później?

    Dom bydowalismy od 15 lat a od 10 w nim mieszkamy .
    Małżeństwem jesteśmy nadal , mieliśmy 1 sprawe rozwodową w lipcu
    .

  • 4. Data: 2006-07-31 19:29:09
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Agnieszka napisał(a):
    > Dom bydowalismy od 15 lat a od 10 w nim mieszkamy .
    > Małżeństwem jesteśmy nadal , mieliśmy 1 sprawe rozwodową w lipcu

    Do kogo, notarialnie, należała ziemia na której budowaliście? W jaki
    sposób (spadek, darowizna, kupno, etc.) wszedł w jej posiadanie? Czy
    było to przed, czy już w trakcie trwania małżeństwa?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-07-31 19:46:38
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

    > Do kogo, notarialnie, należała ziemia na której budowaliście? W jaki
    > sposób (spadek, darowizna, kupno, etc.) wszedł w jej posiadanie? Czy
    > było to przed, czy już w trakcie trwania małżeństwa?

    Działka na której stoi dom jest urzedu miasta i jest to wieczysta
    dzierżawa natomiast wszystkie czynnosci związane z dzierżawą
    działki ,budową domu były załatwiane w trakcie małżeństwa .

  • 6. Data: 2006-07-31 20:17:08
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Do kogo, notarialnie, należała ziemia na której budowaliście? W jaki

    Moze on darował działkę, a domu nie było jeszcze w KW, w ten sposob
    mogło chyba dojsc do ujawnienia domu na działce syna ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2006-07-31 20:27:14
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

    > Moze on darował działkę, a domu nie było jeszcze w KW, w ten sposob
    > mogło chyba dojsc do ujawnienia domu na działce syna ?

    Syn mieszka w Angli ale zadzwoniłam do niego , mówi ze dom juz był
    wpisany do KW kiedy robili tą darowiznę . Problem polega na tym ze to
    maz pracował a ja zajmowałam sie prowadzeniem domu i on teraz
    twierdzi ze mnie nic sie nie należy gdyż to on na wszystko zarobił
    pieniądze.

  • 8. Data: 2006-07-31 20:36:35
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > wpisany do KW kiedy robili tą darowiznę . Problem polega na tym ze to
    > maz pracował a ja zajmowałam sie prowadzeniem domu i on teraz
    > twierdzi ze mnie nic sie nie należy gdyż to on na wszystko zarobił

    Jesli byliscie małzenstwem w chwili darowizny, to albo notariusz nie
    sprawdził KW w sądzie, albo w ogole doszło do jakiegos szwindlu. Podałąs
    zbyt ogólne informacje aby cos z nich wywnioskowac ... moze jednak zgłos
    się do jakiegos adwokata i przedstaw mu wszystkie fakty/dokumenty. Byc
    moze akt darowizny był sporządzony z naruszeniem prawa: albo notariusz
    został wprowadzony w błąd, albo współpracował z twoim męzem.

    No i pozostaje jeszcze trzecia mozliwosc: mąż zrobił to legalnie, a
    tobie się wydaje ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2006-07-31 21:04:27
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

> [...]
    > zbyt ogólne informacje aby cos z nich wywnioskowac ...
    >
    > No i pozostaje jeszcze trzecia mozliwosc: mąż zrobił to legalnie, a

    Może tak to wygladac że podaję ogólne informacje ale nie mam wgladu
    do żadnych dokumentów które są w domu , maz zawsze zajmował sie
    wszystkimi sprawami związanymi z finansami i dlatego niewiele
    wiedziałam na temat działki , domu i samej darwizny.

    Czy mógł zrobić to legalnie jeżeli ja nie darowałam swojej
    częsci majątku , a rozdzielności nie mieliśmy i nie mamy ?

    Cały czas mam wrażenie że jest to zrobione poprzez jakiś szwindel .

    Czy ewentualnie ktoś mógłby mi polecić dobrego adwokata z Katowic
    lub z okolicy Katowic który mógłby dobrze zbadac tą sprawę ?

  • 10. Data: 2006-08-01 06:41:30
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Czy mógł zrobić to legalnie jeżeli ja nie darowałam swojej
    > częsci majątku , a rozdzielności nie mieliśmy i nie mamy ?

    Mógł to zrobic legalnie, jesli w KW jedynym włascicielem był on.

    --
    Krzysiek, Krakow