  • 11. Data: 2009-10-02 07:00:24
    Temat: Re: Dane osobowe a portfolio
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-10-2009 o 22:57:09 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl>
    napisał(a):

    > "Przemys?aw Adam ?miejek" <
    >
    > Nie, ustawa .o.o d. o. ddotyczy danych w zbiorach. Narusza K.C.

    2. Ustawę stosuje się do przetwarzania danych osobowych:
    2) w systemach informatycznych, także w przypadku przetwarzania danych
    poza zbiorem danych.

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2009-10-02 08:46:28
    Od: ant <a...@n...tld>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Tak.
    > A poza tym, skoro to Twoja praca, to jakim problemem jest podłożenie tam
    > fikcyjnych danych? Przecież ocenie przez klienta nie podlega treść
    > danych, a ich forma graficzna.

    Załóżmy, że jesteś fachowcem w jakiejś dziedzinie.
    I dostanę od Ciebie Twoją wizytówkę. Potem skorzystam z Twoich
    usług i będę zadowolony z Twojej pracy. Za jakiś czas znajomy
    zapyta mnie o fachowca w Twojej dziedzinie, a ja mojemu
    znajomemu dam Twoją wizytówkę. Czy już mogę się spodziewać
    pozwu za rozpowszechninie Twoich danych osobowych?

  • 13. Data: 2009-10-02 09:02:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    ant pisze:

> [...]
    > znajomemu dam Twoją wizytówkę. Czy już mogę się spodziewać
    > pozwu za rozpowszechninie Twoich danych osobowych?

    a) Co innego podawanie 1:1 a co innego w Sieci.

    b) jeżeli są to moje dane osobowe, to i owszem, nie ma powodu do
    rozpowszechniania danych osobowych.

    Twoja argumentacja jest mniej więcej taka, jak tych zdziwionych za
    używanie cudzego logo... ,,ale ja przecież działam na jego korzyść
    handlując jego towarem''. No ale cóż, durny lex lecz lex.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2009-10-02 09:04:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 02 Oct 2009 10:46:28 +0200, ant napisał(a):

> [...]
    > dziedzinie, a ja mojemu znajomemu dam Twoją wizytówkę. Czy już mogę się
    > spodziewać pozwu za rozpowszechninie Twoich danych osobowych?

    Może warto zacząć od tego, że nie ma czegoś takiego jak ochrona danych
    osobowych przedsiębiorców?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 15. Data: 2009-10-02 10:14:44
    Od: ant <a...@n...tld>

    Olgierd wrote:
    > Może warto zacząć od tego, że nie ma czegoś takiego jak ochrona danych
    > osobowych przedsiębiorców?

    Tak założyłem czytając wiadomość rozpoczynającą wątek,
    bo raczej "nieprzedsiębiorcy" rzadko robią sobie wizytówki.

  • 16. Data: 2009-10-02 12:44:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    ant pisze:
> [...]

    Ale nikt nie mówił o przedsiębiorcach. Mogę być fachowcem, a
    jednocześnie nie być przedsiębiorcą, nicht wahr?

    > Tak założyłem czytając wiadomość rozpoczynającą wątek,
    > bo raczej "nieprzedsiębiorcy" rzadko robią sobie wizytówki.

    No może nie ,,sobie'', ale robią dość całkiem masowo.
    I pytanie dotyczyło danych osobowych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2009-10-02 15:01:31
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >2. Ustawę stosuje się do przetwarzania >danych osobowych:
    >2) w systemach informatycznych, takĹźe w >przypadku przetwarzania danych
    >poza zbiorem danych.

    Masz rację, ten art. został znowelizowany.
    Ale zakładasz, że on w komputerze sobie trzyma taki wzór z danymi i
    wydrukuje. A co gdyby on klientowi wyprodukował kiedyś 100 wizytówek, a 101
    zostawił sobie w szafie, w komputerze nia archiwizowałby danych osobowych.
    Myślisz, że udostępnianie takiej 101 wizytówki z szafy to ujawnianie danych
    w związku z przetwarzaniem ich w systemie informatycznym? Mam wątpliwości.

    Tak czy siak nic nie stoi to na przeszkodzie w odpowiedzialności deliktowej
    za użycie dóbr osobistych z KC.

  • 18. Data: 2009-10-02 15:07:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "ant" <a...@n...tld> wrote
    > zapyta mnie o fachowca w Twojej dziedzinie, a ja mojemu
    > znajomemu dam Twoją wizytówkę. Czy już mogę się spodziewać
    > pozwu za rozpowszechninie Twoich danych osobowych?

    Ochrona danych osobowych dotyczy przetwarzania ich w zbiorach i systemach
    informatycznych. Ochrona danych osobowych nie ma zastosowania w przypadku
    jednostkowych danych, a poza tym ustawa nie dotyczy drobnych spraw życia
    prywatnego.

  • 19. Data: 2009-10-03 10:17:51
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 01 Oct 2009 20:00:05 +0200, PlaMa napisał(a):

    > Witam, mam małe pytanie - jeżeli w swoim portfolio wrzucę projekt
    > wizytówki a na niej mam dane osobowe jakiejś osoby to naruszam jakieś prawo?

    Wszystko zalezy jakie to dane osobowe.
    Jeśli to przedsiębiorca, to zapewne nie będzie miał pretensji, w końcu
    robisz mu reklamę i kierujesz do niego klientów.

    Jeśli to wizytówka prywatna, co zdarza się, że wyrabiają sobie wizytówki
    aby rozdawać na bankietach przyjęciach i kontynuować znajomość na gruncie
    towarzyskim to raczej rozpowszechnianie takich danych nie jest pożądane.

    Problem w tym, aby odróżnić wizytówkę prywatną od biznesowej. Rozwiązanie
    jest najprostsze z prostych, zapytać się tej osoby co o tym myśli.
    Fotograf z wywieszaniem zdjęć za szybą ma podobne problemy.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny

  • 20. Data: 2009-10-05 19:02:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Oct 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    To jest podstawa dalszych rozważań.

    > Ale nikt nie mówił o przedsiębiorcach. Mogę być fachowcem,
    > a jednocześnie nie być przedsiębiorcą, nicht wahr?

    Tristan, doskonale wiesz, że definicji "przedsiębiorcy" jest kilka.
    I że niektóre (np. podatkowe) *nie* są "globalne".

    Mi wychodzi, że nalezy zastosować "globalną" (nie zawierającą
    zastrzeżenia "w rozumieniu ustawy") definicję przedsiębiorcy wg
    Kodeksu Cywilnego - obowiązuje ona *wszędzie*, poza aktami
    zawierającymi odrębne regulacje, tak więc obowiązuje również
    w zakresie ustawy o ochronie danych osobowych.
    A w tym momencie strzelasz kulą w płot - przedsiębiorcą jest
    nie tylko osoba prowadząca zarejestrowaną działalność gospodarczą,
    niezarejestrowaną działalność gospodarczą (jak to niektórzy
    określają: "nielegalną"), lecz *również* osoba prowadząca
    działalność "zawodową" w postaciach nie kwalifikujących się
    do DG.

    Skoro ktoś "skorzystał z jego usług", to znaczy *nie* skorzystał
    z usług firmy w której on pracuje, lecz gość świadczy usługi
    "zawodowo" - dla rozważenia tego faktu możemy spokojnie pominąć
    dyskusję czy będzie to "nierejestrowana DG" czy tylko "umowa
    zawarta poza DG".

    Podsumowując: zwyczajnie się czepiasz :]

    > No może nie ,,sobie'', ale robią dość całkiem masowo.
    > I pytanie dotyczyło danych osobowych.

    Zgoda.
    Jak to jest dajmy na to kafelkarz który "po godzinach"
    osobiscie kładzie "ludziom"[1] kafelki, to IMO w razie
    wystąpienia z pozwem naraża się na ustalenie czy przypadkiem
    nie prowadził DG :> - a stwierdzenie iż jednak nie prowadził,
    bo była to "tylko działalność zawodowa" może go nie satysfakcjonować ;)

    [1] bo jak "firmom" to sprawa jest przynajmniej podatkowo,
    ZUSowo i "rejestracyjnie" prosta - nie jest to DG.
    Ale jest "działalność zawodowa".

    pzdr, Gotfryd