  • 11. Data: 2008-06-27 20:44:09
    Temat: Re: DG - usługi informatyczne - instalacj a systemu
    Od: "Kit" <k...@d...plwywal.to>

    jedrus <a...@n...btx.pl> napisał(a):

    > Wrecz przeciwnie. Kilka dni temu mialem telefoniczne wezwanie do
    > przeinstalowania windy wiec zapytalem jaki problem wystapil podczas
    > somodzielnej reinstalacji ze potrzebne "pogotowie PC". W odpowiedzi
    > uslyszalem ze brak nosnika i czy moglbym przyjechac z plytka.
    > Odpowiedzialem OK. Na pytanie ile to bedzie kosztowalo odpowiedzialem ze
    >
    > zgodnie z cennikiem uslugi i oprogramowania. Klient sie wycofal ;)

    Oczywiscie, wycofal sie i sa powody sadzic, ze straciles takim zachowaniem
    nie jednego, lecz kilku potencjalnych klientow.

    > Tez bym z tym polemizowal. Mam troche klientow ktorym sprzedalem kiedys
    > na f-re VAT maszyny z legalnym oprogramowaniem a "dzisiaj" co jakis czas
    >
    > modernizuje im ten sprzet a wiec sie jakos trzymam;)

    Dobrze to tylko o Twoim podejsciu do klienta swiadczy. Z obserwacji, jak z
    wlasnego doswiadczenia wiem, ze klient przywiazany jest do punktu zakupu,
    ew. wiekszej modernizacji komputera i w tym momencie raczej nie wchodzi w
    gre "czlowiek na telefon". O ile posiadasz np. sklep, to sprawa jest
    oczywista. O ile jednak zamierzasz swiadczyc jedynie helpdesk to nie rysuje
    sie to tak kolorowo.
    Wszystko oczywiscie zalezy od miejscowosci, nakladow finansowych i od
    nastwienia na konkretne uslugi.

  • 12. Data: 2008-06-28 04:30:16
    Od: Buster <b...@t...net.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > No pewnie. Tylko ZTCW takie MSDNy to są dostępne dla studentów wydziałów
    > informatycznych. Myślisz, że taki nie wie jak to zrobić? :)

    Nie tylko. Gwarantuję Ci.

    --
    Pozdrowienia
    Radek

  • 13. Data: 2008-06-28 06:55:49
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Marcin H." <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Planuje założyć działalność gospodarczą z usługami informatycznymi, i
    > chodzi
    > mi o instalacje systemu MS Windows. Jak to wygląda gdy klient mi
    > dostarczy
    > nośnik z płytą instalacyjną i napisanym na kartce kluczem?

    Ma do tego pełne prawo - to może być jego prywatny backup oryginalnego
    nośnika

    > Czy mam obowiązek sprawdzać czy system jest oryginalny? Jeśli tak to jak

    Nie masz. Tak samo jak malarz nie sprawdza czy kupiłeś farbę z rachunkiem a
    fotograf czy wywołujesz zdjęcia do których masz prawa autorskie

    > Druga kwestia jak się zabezpieczyć w takim przypadku? Myślę aby napisać
    > dokument mniej więcej o treści: "Zlecam instalacje systemu MS Windows z
    > mojej płyty instalacyjnej i jednocześnie oświadczam że posiadam
    > odpowiednie
    > prawa/licencje. [podpis klienta]" Czy coś takiego by wystarczyło aby nie
    > posądzić mnie o szerzenie "piractwa"?
    >
    > Z góry dziękuję za podpowiedź

    Każda praca zlecona powinna się rozpocząć umową. Najlepiej pisaną. Określ w
    niej co będziesz robił (żeby nie było pretensji "a pan miał jeszze wgrać to
    i tamto") oraz zawrzyj klauzulę, że klient oświadcza iż posiada licencje na
    zlecone do instalowania programy oraz jest właścicielem praw autorskich do
    przegrywanych materiałów (bo za chwile będziesz miał dylemat o backup dysku
    z filmami). Klient się podpisuje a ty trzymasz kwit.

  • 14. Data: 2008-06-28 07:08:00
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > A co w przypadku kiedy klient nie przyniesie nosnika?
    > Troche niepowaznie wyglada, kiedy przychodzisz do 'specjalisty' a on zada
    > od Ciebie plyty... Taki 'fachowiec' na rynku dlugo sie nie utrzyma. W

    Chciałem jeszcze zauważyć, że stanowisko Microsoftu w tej kwestii jest
    jasne: w przypadku świadczenia usług instalacji oprogramowania
    klientowi, konieczne jest robienie tego z płyt powierzonych przez
    klienta. Instalowanie czegokolwiek z płyt usługodawcy jest nielegalne.

    Po szczegóły odsyłam do forum portalu www.wss.pl, gdzie można
    porozmawiać o tym z Sebastianem Wilczewskim, specjalistą Microsoftu od
    licencjonowania.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 15. Data: 2008-06-28 07:14:20
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    Marcin H. pisze:

    > A jeśli nie mam to mam dzwonić telefonicznie?

    Rob tak jak w ponizszym tekscie:

    OGÓLNE POSTANOWIENIA LICENCYJNE:

    Na podstawie każdej nabytej licencji przysługują Państwu prawa określone
    poniżej.

    I) Prawa do instalacji i używania.

    * Licencjonowane urządzenie. Przed użyciem oprogramowania muszą
    Państwo przypisać licencję do jednego urządzenia (fizycznego systemu
    sprzętu). Partycja sprzętowa lub dysk są traktowane jako oddzielne
    urządzenia. Mogą Państwo zainstalować i używać jednej kopii
    oprogramowania na licencjonowanym urządzeniu.
    * Urządzenie przenośne. Mogą Państwo zainstalować kopię na
    urządzeniu przenośnym do użycia przez jednego głównego użytkownika
    urządzenia licencjonowanego. (nie dotyczy wersji OEM)
    * Urządzenie sieciowe. Mogą Państwo także zainstalować dodatkową
    kopię na urządzeniu sieciowym. (nie dotyczy wersj OEM i BOX)

    Prawa do używania produktów licencjonowanych przez Microsoft:

    W celu właściwego licencjonowania zakupionej przez Państwa kopii
    oprogramowania należy koniecznie zapoznać się z postanowieniami Umowy
    Licencyjnej Użytkownika Końcowego (EULA) dołączonej do produktu.

    Postanowienia te różnią się w zależności od sposobu zakup (OEM, BOX, VL)

    Przykładowe postanowienia licencyjne dotyczące oprogramowania firmy
    Microsoft dla systemu Microsoft Office 2007 w wersji Box dostępne są na
    stronie: http://office.microsoft.com/pl-pl/products/HA1021031
    71045.aspx

    Wyjątki i dodatkowe postanowienia dla konkretnych produktów zakupionych
    w umowach grupowych dostepne są w dokumencie Product Use Rights(PUR) :
    http://www.microsoftvolumelicensing.com/userights/PU
    R.aspx
    jedrus

    Euro 2008 - terminarz, wyniki, tabele-
    http://mokotow.btx.pl/content/view/94/82/
    Jezeli wiesz o Mokotowie cos czego inni nie wiedza, koniecznie podziel
    sie tym na http://www.mokotow.btx.pl

  • 16. Data: 2008-06-28 07:49:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jun 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > No pewnie. Tylko ZTCW takie MSDNy to są dostępne dla studentów wydziałów
    > informatycznych.

    Nieprawda, AFAIK.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-06-28 08:42:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-28, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > Nieprawda, AFAIK.

    http://www.microsoft.com/poland/edukacja/program_msd
    naa.mspx

    ----
    Warunki udziału w programie

    Wydział, który chce przystąpić do programu MSDN AA powinien spełnić
    następujące warunki:

    1. Kształcić specjalistów w dziedzinie technologii informacyjnych. Na
    przykład w ramach standardowego programu nauczaniu muszą być prowadzone
    zajęcia z programowania komputerów lub zarządzania sieciami
    komputerowymi lub bazami danych. [...]
    ----

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2008-06-28 09:08:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Any User napisał(a) :
    > Chciałem jeszcze zauważyć, że stanowisko Microsoftu w tej kwestii jest
    > jasne:

    Nie interesują nas pobożne życzenia jakichś szemranych firemek.
    Jeżeli z gruntu prawa coś nie jest zabronione, to jakaś firemka
    nie może skutecznie żądać od nas zachowania ograniczającego nasze
    prawa.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 19. Data: 2008-06-28 09:48:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 27 czerwiec 2008 17:35
    (autor Marcin H.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g431bm$vo7$1@news.onet.pl>):

    > Jak to wygląda gdy klient mi dostarczy
    > nośnik z płytą instalacyjną i napisanym na kartce kluczem?
    >
    > Czy mam obowiązek sprawdzać czy system jest oryginalny? Jeśli tak to jak
    > to sprawdzić?

    No właśnie, jak? A jak klient przyniesie kompa do naprawy, to masz sprawdzić
    czy nie kradziony?

    Ty przecież nie masz wręcz możliwości, a co dopiero obowiązku, sprawdzać
    klienta. Jak chcesz dupochron, to każ klientom podpisywać oświadczenie
    typu ,,zlecam instalację i konfigurację dostarczonego przeze mnie
    oprogramowania.''

    --
    Tristan

  • 20. Data: 2008-06-28 09:58:28
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > przykład w ramach standardowego programu nauczaniu muszą być prowadzone
    > zajęcia z programowania komputerów lub zarządzania sieciami

    Nie jest to jedyny program licencyjny, ktory umozliwia sciaganie
    legalnego oprogramowania Microsoft z ich serwisu.