    From: "Lukasz" <l...@b...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [DG] swiadczenie chorobowe - ile?
    Date: Tue, 30 Mar 2010 13:31:01 +0200

    Witam,
    Mam pytanie- jaka powinna być wysokość świadczenia chorobowego? W miesiącu
    lutym miałem L4 od 16 do 21 dnia miesiąca. Ile powinno mi zostać wypłacone
    świadczenia (dodam, że w tej chwili płacę niższe składki ZUS - 113 i 224 zł
    czy jakoś tak- firma działa coś ponad rok)
    Dziś listonosz przyniósł mi za te 6 dni... 42,98zł (52,98- podatek), co w
    skali miesiąca daje brutto prawie aż 250zł. Czy to normalne, czy jakaś
    pomyłka? Pytam, bo obawiam się że jak złamię nogę i miesiąc nie będę mógł
    pracować to te 250zł na pampersy dla dziecka nie wystaczy, z resztą w
    więzieniu więcej na jedzenie dostają...
    Czy to co do mnie przyszło to może być wyrównanie składek (w marcu płaciłem
    normalną stawkę, księgowa stwierdziła że zrobi się korektę jak przyślą
    pieniądze) a świadczenie chorobowe jeszcze do mnie dotrze (czytałem że
    liczone jest od średniej krajowej czyli ok. 3000zł brutto?)