  • Data: 2010-03-31 08:11:57
    Temat: Re: [DG] swiadczenie chorobowe - ile?
    Od: "Gray" <n...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lukasz" napisał w wiadomości

    > wiesz, nie mam co do tego teraz pretensji, mam niższe zusy i liczę się z
    > tym że mniej dostanę, chcę tylko wiedzieć na ile opłacanie zusu będzie mi
    > się kalkulować w przyszłości.
    > Tych 400zł nie odkładałem, baa i tak jestem z siebie zadowolony że kredyty
    > na rozpoczęcie działanlości już pospłacałem i nie dopłacam do interesu, że
    > stać mnie było na comiesięczne zusy podatki i nawet pieluchy dla dziecka
    > ;)

    Gratuluję, szczeście Ci dopisało ;-). Jeżeli tych 400 zł tak jak proponują
    koledzy nie odkładasz, to warto żebyś wiedział co będzie jak się szczęście
    odwróci i będziesz chciał skorzystać np. z zasiłku dla bezrobotnych. Otóż z
    racji niepełnych składek odprowadzanych do ZUS zasiłek nie będzie Ci
    przyznany, bo żeby dostać trochę najpierw trzeba włożyć kilkakrotnie więcej.
    I to nie w ciągu życia, ale w ciągu ostatniego 1,5 roku. Warunków
    wykluczających jest zresztą kilkanaście. W efekcie zasiłek dostają tylko
    nieliczni. Bycie oficjalnym bezrobotnym staje się kosztowne dla
    bezrobotnego, a wtedy magicznie spada współczynnik bezrobocia w Polsce.
    Wszelkie analizy wróżą bankructwo ZUS-u w stosunkowo bliskim czasie.
    Potem kilka pieluch tetrowych i pranie pozostaje ;-)

    Pzdr.
    --
    Gray