  • 61. Data: 2007-11-23 07:45:36
    Temat: Re: DG a oprogramowanie "domowe"
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Any User pisze:

    > Dokładnie. I zapewne jesteś zorientowany, że w przeciągu ostatnich 8 lat
    > zdarzały się już takie akcje Policji+BSA:
    >
    > 1. wzięcia ze sklepu komputerowego listy klientów kupujących komputer
    > bez systemu operacyjnego,
    >
    > 2. wzięcia listy klientów (wszystkich!) operatora sieci CATV, po
    > uprzednim wykryciu dużego serwera warezowego, prowadzonego przez
    > operatora tej sieci,

    A ty zapewne jesteś zorientowany, że obydwa przypadki to nie kwestia
    naruszenia warunków umowy licencyjnej zawartej w "prawy" sposób z
    producentem oprogramowania, tylko użytkowanie / dystrybuowanie
    oprogramowanie bez licencji.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 62. Data: 2007-11-23 08:29:17
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > naruszenia warunków umowy licencyjnej zawartej w "prawy" sposób z
    > producentem oprogramowania, tylko użytkowanie / dystrybuowanie

    Owszem - w tej chwili tylko informuję Cię, jak się w Polsce robi
    kontrole legalności oprogramowania.

    Znam też z pierwszej ręki jeden (a czytałem też o kilku innych, wszystko
    jeszcze w 2001, może nawet 2000 roku) przypadek, gdzie w kilkuosobowej
    firmie zarekwirowano komputery po stwierdzeniu, że oprogramowanie
    użytkowane jest niezgodnie z warunkami licencji. Przy czym stwierdził
    obecny ekspert BSA, a zarekwirowała Policja.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 63. Data: 2007-11-23 09:07:00
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Ktylko użytkowanie / dystrybuowanie
    > oprogramowanie bez licencji.

    jak juz to uzyskanie od oosby nieuprawnionej i rozpowszchaniie

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    http://Profesor.NiesfornaZyta.pl - doradza w sprawach technicznych ...

  • 64. Data: 2007-11-23 09:33:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    jacki pisze:

    > Nie zauważyłem.

    > Nie używam.

    Jeżeli używasz sam dla siebie, to nie ma większego problemu.
    Ja też używam OpenOffice i nie mam z nim problemów.

    Jednak jeżeli zaczynasz się kontaktować z innymi ludźmi, to musisz mieć
    na uwadze że oni raczej używają MS Office. W wielu firmach jest głupi
    zwyczaj że wysyła się e-maile zredagowane w .doc, często się spotkasz z
    życzeniem klienta "niech mi pan to wyśle w .doc-u/powerpoincie/excelu
    itp. itd".
    A tu niestety OO wymięka - bo eksport do plików MS Office działa mocno
    tak sobie, jak po którejś stronie zostaną użyte głupie strzałki, czy
    popularne formatowanie spacjami (czyli zamiast zrobić normalnie layout
    dokumentu, to dosuwa się elementy za pomocą ciągów spacji).

    Można oczywiście walczyć z całym światem, udowadniać pani sekretarce z
    firmy kontrahenta że jest głupia, że .doc jest be i lepiej słać w
    pdf/rtf/ps/cuda/niewidy, jedyne co można uzyskać to zostać zaliczonym do
    ludzi którzy "nie potrafią nawet wysłać prostego emaila i robią z tego
    dziwne problemy".

    Bo można sobie płynąć pod prąd, użerać się z ludźmi, marnować swój i ich
    czas, ale po co?
    Ja wiem że to M$ jest "ten zły" i wykorzystuje swoją monopolistyczną
    pozycję. Niemniej na tym właśnie polega monopol że nie bardzo da się go
    obejść.

    --
    PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
    http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html

  • 65. Data: 2007-11-23 09:47:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Nov 2007, Any User wrote:

    > Znaczy że jak np. nie mogę sobie z Outlooka podglądnąć arkusza
    > kalkulacyjnego, to jest to zaleta? Czy dobrze zrozumiałem?

    Jako że zabrałem głos "za", to w tej sprawie też dopiszę: owszem, akurat
    to również ja uważam za zaletę.
    Outlook jest u mnie wpisany "nie instaluj"...
    Brak integracji między Excelem a Accessem oczywiście byłby wadą.

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2007-11-23 09:55:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Nov 2007, Any User wrote:

    >>> 2. Brak obsługi makr kompatybilnych z pakietem będącym de facto

    > No cóż, ja np. używam - makra w Excelu potrafią bardzo ułatwić życie.

    W kwestii formalnej: akurat makra jako takie nie są argumentem,
    w OO równie dobrze można sobie "ułatwiać".
    Problem się zaczyna jak nam KTOŚ podeśle makro w Excelu, problem nie
    w makrze (dostępnosci makra) a kompatybilności :)

    > Widocznie nie używasz MsOffice zbyt często. Albo masz tak szybki komputer, że
    > nie zauważasz.

    I to drugie jest prawdopodobne :)
    Na Athlonie "czułem" zółwiastość programów biurowych, na AthlonXP64 już
    *prawie* nie (OS oczywiście 32 bit, tylko sam proc nowszy).

    > Np. o podatnościach na odpowiednio spreparowane pliki, pozwalających na
    > uruchomienie wrogiego kodu zawartego w tych plikach. Mało tego było?
    >
    > (Owszem, MsOffice również przechodził coś takiego, ale 10-5 lat temu.)

    Y tam.
    Jak otrzymujesz makra w pakiecie, to nadal masz problem: "kliknąć
    na >>tak<< czy nie kliknąć" :O

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2007-11-23 10:44:19
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > W kwestii formalnej: akurat makra jako takie nie są argumentem,
    > w OO równie dobrze można sobie "ułatwiać".

    Oj nie wiem - makra w Excelu to VBA, który jest prosty, łatwy, przyjemny
    w nauce i w razie czego łatwy do przeniesienia wprost do samodzielnego
    programu, który z zewnątrz uruchomi sobie Excela za pomocą CreateObject.

    OpenOffice, o ile pamiętam, obsługuje Javę, Pythona i jakąś dziwną,
    własną wersję Basica - wzorowaną na VBA, ale mocno niekompatybilną, no i
    ma całkiem inne nazewnictwo obiektów COM.

    A teraz pokaż mi managera, który będzie w stanie napisać sensowną
    aplikację w Javie lub Pythonie pod OpenOffice. Bo ja mógłbym wskazać
    kilku, którym już się zdarzyło napisać coś dużego w VBA.

    > Problem się zaczyna jak nam KTOŚ podeśle makro w Excelu, problem nie
    > w makrze (dostępnosci makra) a kompatybilności :)

    Również - ale to j/w.

    > I to drugie jest prawdopodobne :)
    > Na Athlonie "czułem" zółwiastość programów biurowych, na AthlonXP64 już
    > *prawie* nie (OS oczywiście 32 bit, tylko sam proc nowszy).

    No cóż, ja do pracy z Office mam Celerona z 2002 roku.

    > Y tam.
    > Jak otrzymujesz makra w pakiecie, to nadal masz problem: "kliknąć
    > na >>tak<< czy nie kliknąć" :O

    Miałem raczej na myśli ataki na przepełnienie bufora przy spreparowanym
    dokumencie, a nie makro-wirusy.

  • 68. Data: 2007-11-23 10:52:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Nov 2007, Kocureq wrote:

> [...]
    > oprogramowania, tylko użytkowanie / dystrybuowanie oprogramowanie bez

    Coś przeoczyłeś: kontroli zostali poddani WSZYSCY klienci, ktorzy np.
    kupili kompa bez OSa.
    Jakbym tak sobie kompa zechciał kupić (a nie poskładać), to pewnikiem
    również kupię bez Windowsów.
    Dlaczego?
    A bo (zaskoczę pewnie, nie o Linuksie będzie) mam MS Win XP.
    "Normalne", nie OEM, żeby sobie rozważań nie komplikować :> (faktycznie
    też mam).
    Niby co nielegalnego albo podejrzanego popełniłbym, żeby zaraz *POLICJA*
    miała wpadać na przeszukanie, możesz wyjaśnić?

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2007-11-23 11:00:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Nov 2007, SDD wrote:

    > Nieco [OT] - jak na te grupe, ale czy US nie zakwestionuje przypadkiem wtedy
    > zasadnosci wrzucenia komputera w calosci koszty? (zakladam wartosc < 3500).
    > No bo skoro podatnik uzywa komputera *rowniez* do celow osobistych...

    Dla porządku, swoje zdanie "do dyskusji" przedstawiam na .podatki.

    Streszczenie:

    IMO - w przypadku ST nie ma podstaw. Oczywiście jeśli podatnik odlicza
    koszty ZWIĄZANE z UŻYTKOWANIEM kompa (zużycie prądu, wydatki na toner)
    to jak najbardziej ich CZĘŚĆ nie będzie kosztem. Ale mowa była o samym
    zaliczeniu amortyzacji kompa w koszty, a nie eksploatacji.

    W przypadku kompa "w wyposażeniu" będzie trochę dyskusji, i IMO
    udowodnienie wykorzystywania *tylko* do celów osobistych (nawet
    przez krotki okres, np. 5 minut) jest powodem do "wylotu z kosztów".
    Lepiej już jakiejś gry używać, bo przecież wiadomo, że taka gra doskonale
    testuje sprawność kompa, zaś używanie sprzętu do celów "mieszanych"
    (testowanie dla potrzeb DG przy jednoczesnej satysfaksji osobistej)
    pod najrestrykcyjniejszy (w tym przypadku) przepis art.23 PDoOF
    nie podpada :>

    pzdr, Gotfryd

  • 70. Data: 2007-11-23 11:08:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Nov 2007, m...@g...com wrote:

    > pw

    Też nie rozumiem i proszę o wyjaśnienie.
    Jak dostaniesz dokument od potencjalnego "dużego" kontrahenta i coś
    Ci w nim nie zadziała raz i drugi, to za trzecim podskoczysz ekspresem
    do najbliższego sklepu, bo może nie być Cię stać na "źleczytelność"!
    Przypominam że mowa o zastosowaniu do DG.
    Tak, mam DG. Tak, kupiłem MSO 2003 dość dawno, OO wtedy był znacznie
    mniej kompatybilny, ale IMO i na dziś jest jej przymało, tej
    kompatybilności.

    > czy ja wiem... i czy ja wiem czy to wada...

    Akurat tu (częściowo) się zgadzam, nie wszystko złoto co się świeci :)

    pzdr, Gotfryd