  • 71. Data: 2007-11-23 11:23:09
    Temat: Re: DG a oprogramowanie "domowe"
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Coś przeoczyłeś: kontroli zostali poddani WSZYSCY klienci, ktorzy np.
    > kupili kompa bez OSa.
    > Jakbym tak sobie kompa zechciał kupić (a nie poskładać), to pewnikiem
    > również kupię bez Windowsów.
    > Dlaczego?
    > A bo (zaskoczę pewnie, nie o Linuksie będzie) mam MS Win XP.
    > "Normalne", nie OEM, żeby sobie rozważań nie komplikować :> (faktycznie
    > też mam).
    > Niby co nielegalnego albo podejrzanego popełniłbym, żeby zaraz *POLICJA*
    > miała wpadać na przeszukanie, możesz wyjaśnić?

    Zastosowano po prostu dość "oczywisty" fakt: nie kupujesz systemu
    operacyjnego = już go masz spiraconego, albo dokupisz gdzieś pirata.

    Rozmawiałem też kiedyś z gościem z Policji w moim mieście i dowiedziałem
    się, że prywatnie nie wierzy(ł) on, aby ktoś kupował wersje pudełkowe,
    bo są znacznie droższe od OEMów, a tym bardziej w użytkowanie Linuxa i
    innych systemów, gdyż są o wiele za trudne w obsłudze dla zwykłego
    użytkownika (zaznaczam: była druga połowa roku 2000). Był też zdania, że
    nawet jeśli ktoś taki się trafi, to od kontroli mu się nic złego nie stanie.

    I istotnie, znam też gościa, który przeżył w domu kontrolę Policji+BSA -
    ponoć panowie są bardzo kulturalni i absolutnie nie wywalają rzeczy ze
    wszystkich szafek w domu w poszukiwaniu płyt, a jedynie ogólnie oglądają
    mieszkanko, czy nie ma np. wielkiego kartonu z setkami płyt, oraz jeden
    pan kulturalnie siada do kompa, pozwalając najpierw się słownie
    wprowadzić, co tam może znaleźć i na co ma uważać, aby nie popsuć. Nawet
    są tak mili, że jeśli wśród legalnego oprogramowania znajdzie się jakaś
    piracka gierka, czy niezbyt popularny shareware, to każą go tylko usunąć
    i nie uruchamiają żadnych konsekwencji.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 72. Data: 2007-11-25 22:04:55
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Janusz <j...@a...net.pl> writes:

    > Czyzby byla to swietna metoda na zawieranie jakis umow?

    Zdaje się, że umowy -- jako utwory -- również można licencjonować :)

  • 73. Data: 2007-11-25 22:31:29
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    [ciap]

    > A bo (zaskoczę pewnie, nie o Linuksie będzie) mam MS Win XP.
    > "Normalne", nie OEM, żeby sobie rozważań nie komplikować :>

    Wersje FPP można odsprzedać razem z licencją. Taki zysk.

  • 74. Data: 2007-11-25 22:39:30
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Any User <u...@a...pl> writes:

    [ciap]

    > Zastosowano po prostu dość "oczywisty" fakt: nie kupujesz systemu
    > operacyjnego = już go masz spiraconego, albo dokupisz gdzieś pirata.

    I funkcjonowanie takich oczywistych faktów jest dla ciebie normalne?

  • 75. Data: 2007-11-26 00:33:51
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > I funkcjonowanie takich oczywistych faktów jest dla ciebie normalne?

    A czy ja powiedziałem, że dla mnie jest normalne? Przeczytaj całego posta.

  • 76. Data: 2007-11-26 12:53:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Nov 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:
    >
    > [ciap]

    > Wersje FPP można odsprzedać razem z licencją. Taki zysk.

    Wrrr.... piszesz jakby mnie uświadamiać trzeba było.
    A ja się pytam DLACZEGO w takim razie ktoś ma "powziąć podejrzenie",
    tak sobie i wot bez powodu, że NIE MA takiego oprogramowania (skoro
    mam)?
    Nie no, ja wiem, że opisujesz właśnie "praktykę", ale akurat ten
    Twój post taki jakoś OT był ;)

    pzdr, Gotfryd