  • 81. Data: 2008-07-06 20:44:25
    Temat: Re: Czy wypożyczanie książek jest legalne [OT]
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 lipiec 2008 20:51
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Mówię o zwykłej literaturze, żadnej matryro. Gombrowicz zresztą był
    > wyjątkowo antymatryro.

    Karola Maya do dzisiaj nie wydano w Polsce w całości. Więc nie przeszkadza
    temu ustrój. Po prostu kiedyś było coś co pasowało pod jedną ideologię,
    teraz pod inną.

    > Izolowanie warstw? A dokładnie?
    > Co do chamstwa -- to prawda; aczkolwiek wątpię czy ma to większy związek
    > ze zmianami ustrojowymi.

    ma. Bo kiedyś propagowano kulturę, a teraz coraz więcej usańskich wzorców.
    Co łatwiej nakręcić -- Sondę czy Drzyzgę z Sylwusią? A do tego stado
    idiotów siądzie przed Sylwusią i przy okazji zobaczy że proszek Omo
    zapierdala, jak dziki, to wiadomo.

    > Nie demonizuję. Przeżyłem prawie 2 dekady w tamtym ustroju, zdążyłem
    > nawet odczuć na czym polegało jego draństwo.

    Ale co odczułeś? Nie aby te dwa punkty, które ja uznaję za złe?
    Nie oceniaj tego, co było, ale to, co mogłoby być, gdyby nie te dwa punkty.

    --
    Tristan

  • 82. Data: 2008-07-06 20:45:06
    Temat: Re: Czy wypożyczanie książek jest legalne
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 lipiec 2008 22:38
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > No tak, czyżbyś też uważał, że 'skoro jesteś w miejscu publicznym, to nie
    > ma miejsca na twoje życie prywatne'?

    Prywatność kończy się tam, gdzie zaczyna się krzywda innych.

    --
    Tristan

  • 83. Data: 2008-07-06 20:46:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 lipiec 2008 22:40
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Przecież deptaki itp. infrastruktura zaczęły powstawać albo sensownie być
    > reperowane dopiero teraz. Za komuny to się huta liczyła. I ten Twój PGR.

    To czemu widuję głównie zdemolowane alejki i inne poPRLowskie produkty?
    Dlaczego cudowną alejkę łączącą moje osiedle z pobliskim kąpieliskiem i
    targowiskiem dwa lata temu zniszczono, żeby w jej miejsce postawić
    przeładownię paczek poczty polskiej, odcinając w ten sposób moje osiedle od
    kąpieliska i targowiska? (przy czym targowisko nowe, kapitalistyczne).

    --
    Tristan

  • 84. Data: 2008-07-06 20:52:05
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 06 Jul 2008 22:45:06 +0200, Tristan napisał(a):

    > Prywatność kończy się tam, gdzie zaczyna się krzywda innych.

    Ale jaka krzywda? Że dziecko koleguje się tylko z niektórymi dziećmi, a z
    innymi się nie koleguje?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 85. Data: 2008-07-06 21:03:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 lipiec 2008 22:52
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Ale jaka krzywda? Że dziecko koleguje się tylko z niektórymi dziećmi, a z
    > innymi się nie koleguje?

    Że publicznie to demonstruje w szkole. Szkoła musi wychowywać. Nie wiem, nie
    znamy sytuacji dokładniej. Wiadomo, że nieraz odrzucone dzieci zapadają na
    depresję czy popełniają samobójstwa. Dobry wychowawca dba o to, żeby w
    grupie nie było odrzuceń. Skoro gość zaprosił wszystkich poza jednym, co go
    nie lubi, to wychowawczo chyba dobrze, że zainterweniowano. Nie wiem, nie
    znam szczegółów.

    --
    Tristan

  • 86. Data: 2008-07-06 21:34:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 5 Lip, 15:21, Any User <u...@a...pl> wrote:

    > I teraz wyobraź sobie, że ktoś sobie tą książkę wypożycza, publicznie
    > czyta, czy robi cokolwiek innego, a Ty z tego gówno masz. Podoba Ci się
    > taka perspektywa?
    >
    > A może wolałbyś z każdej osoby, która w dowolny sposób zapoznała
    > się/została zapoznana z Twoją książką, mieć kapuchę? No pomyśl, to nie boli.

    wiekszosc rzeczy, ktore mozna kupic (a ktos zaprojektowal,
    wyprodukowal..) moze sluzyc do posredniego i bezposredniego zarabiania
    pieniedzy... i jakos nikt nie ma o to pretensji poza "tfurcami" ;)

    rownie dobrze projektant muszli klozetowej moglby chciec tantiemy od
    kazdego uzycia ww w kinie/teatrze/supermarkecie, bo przeciez gdyby nie
    WC to zyski tych instytucji byly by mniejsze ;)

    WS

    PS. a to, ze do zaprojektowania takiej muszli potrzeba zazwyczaj
    wiekszych kwalifikacji niz do napisania jakiegos "szlagieru" jest
    raczej oczywiste ;)

  • 87. Data: 2008-07-06 21:47:22
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > organizacje typu gmina, które powinny o to dbać.
    >
    > To co przynosi bezpośredni i wymierny zysk nie zawsze jest uzasadnione
    > społecznie. Pewne rzeczy trzeba dotować. Tak jak np. dotuje się kolej
    > podmiejską w Niemczech. U nas się likwiduje.
    >
    > życie w małych gettach mało przyjemne jest, skoro wkoło są ruiny. Co z tego,
    > że mam teraz ekonomicznie uzasadnioną kwaterę, bez radia, na struchu u
    > dorabiających prywaciarzy? Ja bym chciał pojechać z rodziną do domu
    > wczasowego, ze świetlicą, z placem zabaw, z innymi dziećmi. Pospacerować

    Ale zrozum: ktoś za to musi zapłacić. Jeśli Ciebie osobiście na to nie
    stać, to znaczy, że dopłacają inni, bogatsi. A ja sobie nie życzę
    dotowania za moją krwawicę jakichś kurwa deptaków.

    Natomiast gdyby ludzie rzeczywiście chcieli mieć deptaki, to by takie
    powstały, z odpowiednimi bramkami i punktami sprzedaży biletów. A że nie
    powstają? Wnioski oczywiste.

    A to, że niektórzy by chcieli w imię kultury, czy czegokolwiek innego,
    mieć coś na koszt ludzi bogatszych i bardziej zaradnych/przedsiębiorców,
    to ja akurat wiem. Tylko nie oznacza to, że należy im te zachcianki
    spełniać.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 88. Data: 2008-07-06 21:48:58
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Przecież deptaki itp. infrastruktura zaczęły powstawać albo sensownie być
    > reperowane dopiero teraz. Za komuny to się huta liczyła. I ten Twój PGR.

    I te pieprzone klomby w okolicach ulic i rond. Niestety.

  • 89. Data: 2008-07-06 22:58:50
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Any User <u...@a...pl> napisal:
> [...]
    > mieć coś na koszt ludzi bogatszych i bardziej zaradnych/przedsiębiorców,
    > to ja akurat wiem. Tylko nie oznacza to, że należy im te zachcianki

    Poczytaj sobie wypowiedzi Buffeta, Gatesa lub Sorosa - idealy twojej zaradnosci.
    Sprawdz, co mowia o zasadach dziedziczenia majatkow w USA i wplywie
    spolecznego kontekstu na ich wlasne osiagniecia. Sa zaprzeczeniem
    twojego liberalnego neofityzmu. A z uwagi na ich osiagniecia, tamte
    wypowiedzi uwazam za bardziej znaczace od twoich.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 90. Data: 2008-07-06 23:27:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jacek_P napisał:
> [...]
    > twojego liberalnego neofityzmu. A z uwagi na ich osiagniecia, tamte
    > wypowiedzi uwazam za bardziej znaczace od twoich.

    Wiesz, że gdzieś dzwoni, ale nie wiesz skąd.
    Wczytaj się dokładnie w ich wypowiedzi, poznaj zasady przekazywania kasy
    na fundacje (które nie umierają) a potem gadaj takie banialuki.

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com