  • 1. Data: 2011-02-16 17:12:41
    Temat: Czy to wpisać do rozliczenia rocznego?
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Jeśli jest inna grupa na ten temat prosze mnie skierować bo nie znalazłem.
    Otóż wypełniam ojca PIT roczny.
    W PIT0 mogę wpisać faktury za leki.
    Jest jeszcze ulga nielimitowana na wyposażenie mieszkania w sprzęt
    rehabilitacyjny.
    Zakupiłem w 2010 roku ojcu łóżko rehabilitacyjne.
    50% dofinansowanie z trudem ale jednak uzyskałem w powiatowym centrum
    pomocy rodzinie.
    Drugie 50% przekazała fundacja założona przez izbę lekarską właśnie w
    celu pomocy lekarzom w takiej sytuacji jak ojciec gdyż prosiłem dla ojca
    jako lekarza o pomoc w zakupie. Nie dostałem od nich żadnego pisma
    potwierdzającego przekazanie ojcu pieniędzy. Po prostu poszedł przelew
    na konto sklepu.
    Obie instytucje przelały swoje części wartości łóżka na konto sklepu
    bezpośrednio.
    Całkowity koszt łóżka wyniósł 4000zł. I teraz pytanie jak i czy w ogole
    to zawierać w zeznaniu podatkowym?
    Jest to ewidentnie wyposażenie mieszkania które się kwalifikuje pod
    "adaptację i wyposażenie mieszkań oraz budynków mieszkalnych stosownie
    do potrzeb wynikających z niepełnosprawności".
    Tyle że z ojca gotówki nie poszło na ten cel nic, chyba żeby potraktować
    że pcpr lub fundacja przekazała ojcu pieniadze jako zapomoge na zakup łóżka.
    Troche się w tym gubię.
    Pozdrawiam.