  • 1. Data: 2011-02-16 10:43:02
    Temat: kursy kompuerowe
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Zamierzam tworzyć własne kursy komputerowe w postaci prezentacji-filmów.
    Np. nagranie jak zrobić wykres w excelu. Czy muszę zakładać działalność
    gospodarczą jeśli chciałym później opracowania których będę autorem
    sprzedać?. Chodzi mi raczej o wysyłkę pocztą elektroniczną niż o
    wypalanie i wysyłanie płyt pocztą. Proszę o pomoc w tej sprawie.

    Wojek

  • 2. Data: 2011-02-16 11:59:54
    Temat: Re: kursy kompuerowe
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 16.02.2011 11:43, Rafał wrote:
> [...]
    > sprzedać?. Chodzi mi raczej o wysyłkę pocztą elektroniczną niż o
    > wypalanie i wysyłanie płyt pocztą. Proszę o pomoc w tej sprawie.

    primo: musisz

    secundo: zgadza się, jesteśmy biurokratycznym i gospodarczym skansenem,
    który nawet nie ma co marzyć o powstawaniu i sukcesie startupów
    garażowych na miarę Kalifornii czy Google'i.

    mi

  • 3. Data: 2011-02-16 12:49:41
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedać?. Chodzi mi raczej o wysyłkę pocztą elektroniczną niż o wypalanie
    > i wysyłanie płyt pocztą. Proszę o pomoc w tej sprawie.

    Nie ma potrzeby zakładania działalności, bo nigdy nic takiego nie sprzedasz.
    Zapotrzebowanie na tego typu materiały zmarło 12-15 lat temu.
    Dziś stare biurwy już tego dawno nie potrzebują, bo są na emeryturze.
    Nieco młodsze też nie potrzebują, bo już się lata temu z konieczności
    nauczyczyły.
    A młodzi mają to po prostu w szkole, nawet jak TI uczy przyuczony fizyk.
    Zresztą jest tego za darmo w sieci od groma, ergo - pomysł bez sensu.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2011-02-16 12:50:28
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Rafał

> [...]
    > sprzedać?. Chodzi mi raczej o wysyłkę pocztą elektroniczną niż o
    > wypalanie i wysyłanie płyt pocztą. Proszę o pomoc w tej sprawie.

    Jeśli zamierzasz stworzyć zestaw gotowych kursów i sprzedawać je różnym
    podmiotom to musisz. Jeśli tworzyłbyś kursy na indywidualne zamówienia
    (każdy inny) to zasadniczo wystarczyłaby pewnie umowa o dzieło. Ale
    poczytaj jak jest zdefiniowana działalność gospodarcza w ustawie --
    definicja jest dość pokrętna i łatwo w nią wjechać przypadkiem. ;)

  • 5. Data: 2011-02-16 13:20:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/16/2011 6:49 AM, Jotte wrote:
    > Zapotrzebowanie na tego typu materiały zmarło 12-15 lat temu.

    http://www.lynda.com/

    i mają się całkiem całkiem dobrze.

    zapotrzebowanie na tego typu kursy jeszcze nie powstało.

  • 6. Data: 2011-02-18 00:52:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Feb 2011, mi wrote:

    > primo: musisz

    Poproszę o podstawę prawną.
    W szczególności w świetle art.10.1.7 oraz art.18 ustawy o podatku
    dochodowym tudzież znalezienie powodu w innych ustawach :)
    Wyjątkiem może być VAT (z ew. stawką preeferencyjną, o czym
    było w innym poście).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-02-18 00:54:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Feb 2011, to wrote:

    > begin Rafał

    > Jeśli zamierzasz stworzyć zestaw gotowych kursów i sprzedawać je różnym
    > podmiotom to musisz.

    Poproszę o podstawę prawną :D

    Założenia są IMO bardzo ważne: mamy *osobiście wytworzony* przedmiot
    prawa autorskiego, prawo majątkowe, sprzedawane w "najczystszej"
    prawnej postaci (z zupełną minimalnizacją przedmiotów i usług
    w postaci materialnej).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-02-18 11:43:09
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 18.02.2011 01:52, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Poproszę o podstawę prawną.

    Taki stary a taki naiwny! :D

    btw, stalinowska konstytucja ZSRR z 1936 roku w art. 127 gwarantowała
    nietykalność osobistą.

    mi

  • 9. Data: 2011-02-20 01:38:08
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Gotfryd Smolik news

    > Poproszę o podstawę prawną :D

    Trudno chyba prowadzić taką działalność w sposób nieciągły i w
    szczególności niezorganizowany...