  • Data: 2007-08-22 06:55:16
    Temat: Czy to jest wyłudzenie i jaki na to paragraf?
    Od: Krzys <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sytuacja wygląda następująco. Dzwoni do mnie Pani z z pewnej firmy, że
    chcą bym pomalował im biuro. Przedstawiam ofertę jest ustna
    akceptacja. Wysyłam wzór umowy jaką chciałbym podpisać. Pani twierdzi,
    że ona przygotuje inną bo ma jakąś swoją. Ale nie ma czasu jej
    przygotować bo firma duża a Ona odpowiada za przeprowadzkę całej firmy
    do nowego biura. Za względu, że im się spieszy ustalamy, że
    rozpoczynamy bez umowy. Wykonaliśmy część pracy zapłacili, wykonaliśmy
    drugą część pracy o wiele większą i zaczynają się problemy, bo nagle
    się okazuje, że oni tę usługę mogli mieć taniej i tak naprawdę dają do
    zrozumienia, że nie zapłacą więcej niż sobie wymyślili. Stąd moje
    pytania:

    1. Czy mimo tego, że nie mamy podpisanej umowy jako umowę możemy
    traktować moją ofertę cenową i zawarte w niej warunki? W końcu
    zapłacili już część pieniędzy za pierwszy etap czyli przyjęli warunki.

    2. Czy jeżeli będą na mnie wymuszali niższą cenę za już wykonaną
    pracę, bo tak im się teraz podoba to można zastosować jakiś paragraf z
    kodeksu karnego? Np. wyłudzenie, lub celowe wprowadzenie w błąd celem
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem (w tym przypadku wykonanie
    określonej usługi w mniemani, że dostanę więcej pieniędzy niż teraz
    oferują?

    3. A może jest jeszcze coś co mógłbym użyć jako argumentu?

    Krzys