eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to jest przestępstwo ? Czy portal racjonalista.pl złamał › Czy to jest przestępstwo ? Czy portal racjonalista.pl złamał
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " kk" <n...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy to jest przestępstwo ? Czy portal racjonalista.pl złamał
    Date: Wed, 22 Jun 2011 13:48:13 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 74
    Message-ID: <itsrqt$80k$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1308750493 8212 172.20.26.245 (22 Jun 2011 13:48:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Jun 2011 13:48:13 +0000 (UTC)
    X-User: noveyy777
    X-Forwarded-For: 77.113.167.17
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:681186
    [ ukryj nagłówki ]

    cZY TO JEST PRZESTęPSTWO ,czy narusza ustawę zakazujacą nawet POSREDNIEGO
    propagowania palenia tytoniu ?

    'Propaganda antynikotynowa i jej główny artykuł wiary'
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1922
    http://www.racjonalista.pl/index.php/s,35/d,1922/i,9
    6#c74515
    Odnośnie zakamuflowanego propagowania palenia tytoniu-poprzez umiejszanie
    wartości rzetelnych badań naukowych, publikowanych w renomowanych pismach
    naukowych, ,które to coraz bardziej potwierdzają szkodliwość tego nałogu (moim
    zdaniem przestępstwo porównywalne z klamstwem oświęcimskim!) na
    racjonaliście.pl. W celu osiągnięcia zamierzonego efektu autor
    (zmanipulowanego) tekstu powołuje się na wątpliwe prace "naukowe"
    (niewatpliwie sponsorowane poprzez smiercionośne koncerny tytoniowe.) Poniżej
    podaję link do wiarogodnych prac naukowych na ten temat.
    'Palenie powoduje uszkodzenia DNA związane z rakiem w ciągu minut'
    http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/tx100345x?journa
    lCode=crtoec
    http://vivo.co/news/2011/01/18/palenie-powoduje-uszk
    odzenia-dna-zwiazane-z-rakiem-w-ciagu-minut/

    TRESC USTAWY:
    Reklama papierosów i wyrobów tytoniowych

    Generalnie w prawodawstwie UE wszelka reklama telewizyjna papierosów i
    wyrobów tytoniowych jest zakazana. Ten zakaz dotyczy również
    pośrednich form reklamy, które nie wspominają wprost o wyrobach
    tytoniowych, szukając możliwości obejścia tego zakazu poprzez
    przedstawianie produktów imitujących wyroby tytoniowe lub rekwizyty
    tytoniowe oraz symbole związane z używaniem tytoniu (art. 13
    ujednoliconej dyrektywy Rady 89/552/EWG z 1989 roku znowelizowanej
    przez dyrektywę Rady i Parlamentu Europejskiego 97/36/WE z 1997 roku).

    W grudniu 2002 r. ministrowie zdrowia Unii Europejskiej postanowili,
    iż począwszy od roku 2005 będzie obowiązywał całkowity zakaz reklamy
    wyrobów tytoniowych nie tylko w telewizji, ale również w radiu, na
    stronach internetowych, jak również we wszystkich gazetach i
    czasopismach ukazujących się w Unii Europejskiej *. Natomiast
    państwa-członkowie Światowej Organizacji Zdrowia jednogłośnie przyjęły
    w dniu 21 maja 2003 r. Konwencję o Kontroli Wyrobów Tytoniowych,
    według której sygnatariusze tej umowy w ciągu pięciu lat zobowiązują
    się do wprowadzenia całkowitego zakazu reklamy wyrobów tytoniowych, a
    także wszelkich form promocji czy sponsoringu ze strony ich
    producentów **.

    W Polsce reklamę papierosów i wyrobów tytoniowych reguluje Ustawa o
    ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów
    tytoniowych z dnia 9 listopada 1995 r. (Dz. U. 1996 Nr 10 poz. 55 z
    późn. zm.). Zgodnie z art. 8 niniejszej ustawy zabroniona jest wszelka
    reklama i promocja wyrobów tytoniowych, rekwizytów tytoniowych i
    produktów imitujących wyroby lub rekwizyty tytoniowe oraz symboli
    związanych z używaniem tytoniu, a w szczególności:
    1) w telewizji, radiu, kinach, zakładach opieki zdrowotnej, szkołach i
    placówkach oświatowo-wychowawczych, w prasie dziecięcej i
    młodzieżowej,
    2) w prasie innej niż wymieniona w pkt 1,
    3) na terenie obiektów sportowo-rekreacyjnych oraz w innych miejscach
    publicznych,
    4) na plakatach, w tym plakatach wielkoformatowych,
    5) w środkach usług informatycznych.

    Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i
    wyrobów tytoniowych (art. 7b) zabrania również umieszczania na
    opakowaniach wyrobów tytoniowych napisów, nazw, znaków towarowych oraz
    symboli i innych znaków sugerujących, że dany wyrób tytoniowy jest
    mniej szkodliwy niż inne, jak również zabrania sponsorowania przez
    firmy tytoniowe działalności sportowej, kulturalnej, oświatowej,
    zdrowotnej i społeczno-politycznej (art. 8 pkt 2).

    * P. Kierenko, Reklama po polsku i po europejsku [w:] Unia Europejska
    nr4 (39) kwiecień 2003. s.30
    ** http://hyperreal.info/drugs/go.to/art/2832

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1