  • 21. Data: 2006-10-08 15:40:22
    Temat: Re: Czy straż miejska może zatrzymywać na ulicy?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości
    news:egaaq0$n2u$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > To nie chojrakowanie... to dbałość o własne bezpieczeństwo.

    Może mam zboczenie zawodowe, tym nie mniej uważam, że dość nowatorski sposób
    podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza, że raz na czas może w kierunku
    uciekającego polecieć garść ołowiu. Pomijam już fakt, ze niezatrzymanie do
    kontroli samo w sobie niesie określone w prawie karnym sankcji.

  • 22. Data: 2006-10-08 18:59:17
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Zwłaszcza, że raz na czas może w kierunku uciekającego polecieć garść
    > ołowiu.

    A to wszystko zależy kto zatrzymuje.

    > Pomijam już fakt, ze niezatrzymanie do kontroli samo w sobie niesie
    > określone w prawie karnym sankcji.

    Niezatrzymanie się+zgłoszenie próby zatrzymania na policję = żadne sankcję.

    +inż.prawa+

  • 23. Data: 2006-10-08 19:18:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A to wszystko zależy kto zatrzymuje.

    Byłeś uprzejmy wygłosić pogląd, że nie zatrzymujesz się nikomu poza Policją.
    Faktycznie, to silnie zależy od tego, kto zatrzymuje. Jeśli zatrzymuje ABW albo
    BOR, to masz graniczące z pewnością prawdopodobieństwo, że uciekając zostaniesz
    zatrzelony. Po prostu oni nie zatrzymują bez potrzeby. W wypadku Straży
    Granicznej prawdopodobieństwo jest porównywalne z Policją, bo i zasady działania
    podobne. W wypadku pozostałych służb (wszelkiej maści straże leśne, parkowe,
    rybeackie, miejskie, gminne i inne temu podobne służby) to szansa ostrzelania
    jest faktycznie znikoma.

    > Niezatrzymanie się+zgłoszenie próby zatrzymania na policję = żadne sankcję.

    Tu już różnie bywa. Jeśli potrafisz sensownie uzasadnić przyczyny
    niezatrzymania, to faktycznie są spore szanse uniknięcia odpowiedzialności. Ale
    w innym wypadku po prostu będą podejrzewać, że jechał ktoś inny i dla zasady
    pójdzie wniosek do sądu o zakaz prowadzenia pojazdów - art. 92§2 i 3 kw.

  • 24. Data: 2006-10-08 19:26:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    *piotr'ek* wrote:

    > Niezatrzymanie się+zgłoszenie próby zatrzymania na policję = żadne sankcję.

    Teoretycznie można tak przypuszczać, ale w tym posranym kraju człowiek
    trafia do sądu jako oskarżony za przyniesienie znalezionego jednego
    maciupkiego naboju do KBKS-u...

  • 25. Data: 2006-10-08 20:27:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> wrote in message

    > Niezatrzymanie się+zgłoszenie próby zatrzymania na policję = żadne
    > sankcję.

    Możesz nie zdążyć nawet sięgnąć po telefon.