  • 11. Data: 2006-10-07 22:53:10
    Temat: Re: Czy straż miejska może zatrzymywać na ulicy?
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 07-10-2006 o 22:54:10 kjvirtual <k...@g...com> napisał(a):

    > Ostatnio zatrzymała mnie straż miejska na ulicy i wlepiła mandat.
    > Od kiedy mogą zatrzymywać samochody?

    Od momentu powolania do zycia czegos takiego jak straz miejska.

    > Czy mogę odwołać się odmandatu jesli nie moga zatrzymywac, a jak nie, to
    > czy mam skarzyc straz miejska?

    Mozesz odwolac sie od mandatu. Odwolanie nie zostanie oczywiscie przyjete
    bo mozna sie odwolac jedynie jesli nie zostalo popelnione wykroczenie ...
    chyba, ze nie zostalo.

    --
    Z racji calkowitego upadku symbolu polskiego polityka -
    http://www.nop.org.pl/ - moze nie zawsze maja racje ... ale przynajmniej

  • 12. Data: 2006-10-08 01:01:56
    Od: "MarkS" <s...@i...pl>

    > Odkąd przejęli część kompetencji od Policji.
    > (Dz. U. z 2003 r., Nr 14, poz. 144, z późn. zm.).
    >
    > Mogą jeszcze więcej

    Chyba nie do końca. Za stroną Straży Miejskiej we Włocławku:

    Strażnicy Straży Miejskiej są uprawnieni do wykonywania czynności z zakresu
    kontroli ruchu drogowego w odniesieniu do:
    1. kierujących pojazdami:
    - niestosujących się do zakazu ruchu w obu kierunkach,
    - niestosujących się do wskazań sygnalizacji świetlnej,
    - przekraczających dozwoloną prędkość;

    W ramach wykonywania czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego strażnicy
    Straży Miejskiej są upoważnieni do:
    1. zatrzymywania pojazdów (...), z wyłączeniem pojazdów kierowanych przez
    niestosujących się do wskazań sygnalizacji świetlnej oraz przekraczających
    dozwoloną prędkość;

    Czyli zatrzymać mogą tylko w przypadku zakazu ruchu w obu kierunkach.

    Pozdr
    MarkS

  • 13. Data: 2006-10-08 04:29:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > Ja z zasady nikomu poza policją się nie zatrzymuję.

    Nie jest to najlepszy zwyczaj. O ile SM sporadycznie poważniejsze akcje
    przeprowadza, bo sił i środków im brak do pościgów, to już niezatrzymanie się
    przykładowo Straży Granicznej może spowodować dość poważne konsekwencje. Oni
    strasznie nerwowo reagują, zwłaszcza w okolicy granicy. No i jeszcze kilka
    innych służb uprawnionych do zatrzymywania pojazdów mamy.

    Poza tym jak czytam takie chojrakowanie, to mi zawsze przypomina się taki
    przypadek sprzed kilkunastu lat. Była burza i wiatr zwalił takie dość solidne
    drzewo w poprzek drogi. Milicjanci zabezpieczali to drzewo, bo była noc i
    istniało niebezpieczeństwo, że ktoś może w nie wpaść. Radiowóz stał po jednej
    jego stronie, a jeden z przeszedł zwalone drzewo i poszedł kawałek dalej, by
    zatrzymywać jadących z przeciwka. Odszedł tak z 50 m i latarką zatrzymywał
    nadjeżdżającego. Ten zwolnił, ale - jak sam później przyznał - stwierdził, że to
    tylko jeden milicjant i to na piechotę, więc dodał gazu :-)

    Czasem warto o tym pomyśleć.

  • 14. Data: 2006-10-08 07:53:01
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Poza tym jak czytam takie chojrakowanie,

    To nie chojrakowanie... to dbałość o własne bezpieczeństwo.

    +inż.prawa+

  • 15. Data: 2006-10-08 10:21:53
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Sun, 8 Oct 2006 09:53:01 +0200, *piotr'ek* napisał(a):

    > To nie chojrakowanie... to dbałość o własne bezpieczeństwo.

    Bezpieczeństwo ? To przypomnij sobie teraz słynną ucieczkę motocyklisty i w
    jaki sposób zakończył jazdę.

    O bezpieczeństwie można mówić, jeśli poza obszarem zabudowanym zatrzymuje
    Cię jakiś cywil wymachując kogutem i lizakiem. Kontrola i zatrzymanie musi
    spełnić wymagane kryteria i basta.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 16. Data: 2006-10-08 12:11:08
    Od: "Janek" <b...@o...pl>

    > Znajomy policjant na SM mawia "pachołki" :-)

    A mój znajomy z SM mawia na Policję mendolicja i co z tego wynika ?

  • 17. Data: 2006-10-08 12:31:22
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 08-10-2006 o 14:11:08 Janek <b...@o...pl> napisał(a):

    > A mój znajomy z SM mawia na Policj? mendolicja i co z tego wynika ?

    A ich samochody to sukowirowka :)

  • 18. Data: 2006-10-08 13:09:12
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > A mój znajomy z SM mawia na Policję mendolicja i co z tego wynika ?

    Zazdrość. Policja zazdrości SM pensji, a SM zazdrości policji uprawnień, bo
    oni to co najwyżej jak już pisałem babę z jajami mogą gonić.

    +inż.prawa+

  • 19. Data: 2006-10-08 14:48:25
    Od: "Janek" <b...@o...pl>

    > Zazdrość. Policja zazdrości SM pensji, a SM zazdrości policji uprawnień,
    > bo oni to co najwyżej jak już pisałem babę z jajami mogą gonić.

    Nie bój żaby, pierwszy kaczor Polski szykuje zmiany w SM, chce im zwiększyć
    uprawnienia drogowe i nie tylko a co za tym idzie zwiekszenie obowiązków. W
    sumie niech policja zajmie sie konkretnymi przestępstwami, a SM zostawi
    takie tam włamy do piwnic, drobne kradzieże itp.

  • 20. Data: 2006-10-08 14:52:44
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    Kontrola i zatrzymanie musi
    > spełnić wymagane kryteria i basta.

    W wypadku motocyklisty spełniała, w wypadku gościa obok auta z napisem SM
    już nie.