  • 11. Data: 2011-01-03 14:52:20
    Temat: Re: Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod gro1b? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 03 Jan 2011 15:40:52 +0100, Icek napisał(a):

    > ciekawe czy urząd płaci podatek od tego co mieszkańcy robią dla niego za
    > darmo ?

    Nie sądzę, a dlatego nie sądzę, że to jest obowiązek ustawowy. Jakby
    robili to dobrowolnie, to może byłaby inna para kaloszy.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2011-01-03 16:44:12
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nie sądzę, a dlatego nie sądzę, że to jest obowiązek ustawowy. Jakby
    > robili to dobrowolnie, to może byłaby inna para kaloszy.

    to może zróbmy akcje "darmowe odśnieżanie ulic Wrocławia" ?

    Dla wykonującego zysk niewielki więc i podatek niewielki. Razy 600 tys. dla
    gminy koszt wielki ;)

    Icek

  • 13. Data: 2011-01-03 17:08:31
    Od: "Wojtek" <k...@c...pl>

    Mam trochę przewrotne pytanie do tego.
    A co jeśli właścicielami posesji jest dwoje starych ludzi- może mają wynająć
    kogoś do odśnieżania i mu płacić?
    Czy to nasze kretyńskie prawo coś takiego przewidziało?
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-01-03 17:40:47
    Temat: Re: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb? kary do od?nierzania chodnika, który naleźy do miasta?
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Mon, 3 Jan 2011 14:45:06 +0100, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:

    >Ale jeżeli chodnik należy do miasta, to co my mamy do tego? Tym bardziej, że
    >niebezpiecznie zrobiło się dopiero PO zastosowaniu się do polecenia straży
    >miejskiej. Wcze?niej było bezpiecznie.

    Ale z tego co kiedyś ludzie pisali tu, na tej grupie, to obecność
    trawnika pomiędzy terenem posasji a chodnikiem zwalnia z jego
    odśnieżania (pomijając fakt, że sam przepis jest absurdalny i już
    dawno powinien być zmieniony...)

    --
    A.

  • 15. Data: 2011-01-03 18:36:31
    Od: s...@f...onet.pl

    Witam,

    W liście datowanym 2011-01-03 <mid:pan.2011.01.03.13.55.42@rudak.org>
    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > to niestety, macie obowiązek go odśnieżyć. Jeśli jednak trawnik nie jest

    Ja proponuję zmianę ustawy i żeby właściciel nieruchomości miał
    obowiązek oczyszczania ze śniegu oprócz chodnika również drogi na tym
    odcinku. ;-)

    Jakie oszczędności gminnej kasy!

    Kto pisze takie bzdurne prawo?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 16. Data: 2011-01-03 19:17:29
    Temat: Re: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groźbą kary do odśnierzania chodnika, który należy do miasta?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    Należy sparwdzić, kto jest administratorem tej komkretnej ulicy. Jesli jest
    nim gmina, to zgodnie z Ustawą o utrzymaniu czystościw gminach obowiązek
    odśnieżania spoczywa na właścicielach posesji - z wyjątkami opisanymi tu
    przez inne osoby. Czy to słuszne? Trudno powiedzieć. Ale na pewno tych prac
    nei wykonujesz na rzecz Urzedu, bo Urząd jedynie jest zarządzajacym Gminą i
    nie jest właścicielem ulic. Włąścicielem ulic są wszyscy członkowie gminy,
    czyli upraszczając osoby zamieszkujace dany teren. Stad możnaby było zrobić
    podatek na odśnieżania, a ktoś wymyślił, że lepiej bedzie, jakm sami
    zainteresowani to odśnieżą.

  • 17. Data: 2011-01-03 19:18:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-01-03 18:08, Wojtek pisze:

    > A co je?li w?a?cicielami posesji jest dwoje starych ludzi- mo?e maj? wynaj??
    > kogo? do od?nie?ania i mu p?aci??
    > Czy to nasze krety?skie prawo co? takiego przewidzia?o?

    A co miało przewidzieć? Przepis jest jasny aż do bólu.

    --
    spp

  • 18. Data: 2011-01-03 19:26:06
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik <s...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ja proponuję zmianę ustawy i żeby właściciel nieruchomości miał
    > obowiązek oczyszczania ze śniegu oprócz chodnika również drogi na tym

    Mam trochę inny problem.
    Mam przed domem chodnik i go odśnieżam, ale!
    Przejeżdżające pługi regularnie go zasypują tak, że mojej pracy nie widać.
    Zastanawiam się jak mogę zaskarżyć taki gminny sabotaż.

    dK

  • 19. Data: 2011-01-03 19:45:47
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > Mam trochę inny problem.
    [...]

    To ja też zgłoszę inny problem. Padło tu stwierdzenie, że obowiązek
    odśnieżania zależy od tego komu podlega droga.

    Otóż moja działka (całkowicie prywatna) przylega do drogi, która jest
    własnością Spółdzielni Mieszkaniowej. Za prawo przejazdu i przechodu
    SM pobiera roczną opłatę ustalona w akcie notarialnym. I co wtedy kto
    powinien odśnieżać chodnik? Odśnieżam ja chociaż bez przekonania, ale
    inaczej nie wszedłbym do domu.

    Nawiasem mówiąc wspomnianej ulicy SM także nie odśnieża, mimo, ze po
    drugiej strony ulicy jest parking z którego korzystają mieszkańcy SM.

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 20. Data: 2011-01-03 19:46:09
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

> [...]
    > Stad możnaby było zrobić podatek na odśnieżania, a ktoś wymyślił, że
    > lepiej bedzie, jakm sami zainteresowani to odśnieżą.

    No to bardzo głupio wymyślił, bo jednemu obywatelowi przypadnie do
    odśnieżania kilkadziesiąt metrów chodnika a innemu nic. Przy czym ta
    różnica może wynikać z położenia i kształtu działki, statusu
    przyległej drogi i czegoś tam jeszcze, czyli nie od kwestii związanych
    z samym zobowiązanym. A to oznacza, że taka regulacja nie ma nic
    wspólnego ze sprawiedliwością.