    From: "automata" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy służebność mediów nic nie znaczy?
    Date: 10 Jan 2006 22:00:22 +0100

    Witam.
    Moja działka ma dostęp do drogi poprzez służebność na sąsiedniej działce.
    Zapisane jest to w akcie notarialnym. Wynika z niego moje prawo do przejazdu i
    przechodu oraz do położenia mediów.
    Zakład energetyczny, gazowniczy i wodociągi aby wydać warunki przyłączenia
    nakazują mi uzyskanie kolejnego aktu notarialnego. Ma on nadawać służebność
    mediów tym zakładom. Sąsiadka jednak zmieniła zdanie i już nie chce aby
    jakiekolwiek media biegły poprzez jej działkę i powiedziała mi, że takiego aktu
    nie podpisze. W takiej sytuacji nie mogę się wybudować bo nie dostanę pozwolenia
    na budowę.
    Całą inwestycję szlak trafił.
    Czy ktoś wie jak rozwiązać taki problem?
    Kto jest winien tej sytuacji, zakłady (domagające się kolejnego dokumentu),
    sąsiad (nie wywiązujący się z przysługującego mi prawa)?
    Jaki urząd może mi pomóc i jak?

    Bardzo proszę o jakieś propozycje.