  • Data: 2010-02-10 09:31:58
    Temat: Czy prowadziłem Działalność Gospodarczą?
    Od: Julek <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ok. 2 lata temu miałem zamiar rozpocząć DG. Załatwiłem wpis w Urzędzie
    Miasta, w Urzędzie Statystycznym, założyłem firmowe konto bankowe,
    Złożyłem formularz w Urzędzie Skarbowym.

    Miałem iść w końcu do ZUS, żeby tam dokończyć zakładanie DG, ale się
    rozmyśliłem. Nie miałem ani jednej wpłaty na konto firmowe.
    Wyrejestrowałem firmę w US, USt, UM, zamknąłem konto bankowe.

    Teraz chciałem znowu założyć DG, ale nie wiem, czy obowiązywałaby mnie
    2-letnia ulga na ZUS.

    Ustawa z dnia 13 października 1998r. o systemie ubezpieczeń
    społecznych (Dz. U. z 1998r., Nr 137, poz. 887 z późn. zm.):

    "Art. 18a. 1. Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i
    rentowe ubezpieczonych, o których mowa w art. 8 ust. 6 pkt 1, w
    okresie pierwszych 24 miesięcy kalendarzowych od dnia rozpoczęcia
    wykonywania działalności gospodarczej stanowi zadeklarowana kwota, nie
    niższa jednak niż 30 % kwoty minimalnego wynagrodzenia.
    2. Przepisy ust. 1 nie mają zastosowania do osób, które:
    1) prowadzą lub w okresie ostatnich 60 miesięcy kalendarzowych przed
    dniem rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej prowadziły
    pozarolniczą działalność"

    Jaka jest definicja "prowadzenia pozarolniczej działalności"? I czy
    się na nią łapię - tzn. czy dawniej ją prowadziłem?